Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 02:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: whisky trail is geen trail?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: whisky trail is geen trail?  (gelezen 1386 keer)
Peter HT
Gast
« Gepost op: 21 Mei 2010, 14:55 »

Ik ben nog nooit in Schotland geweest, maar ik houd (in willekeurige volgorde) van whisky, wandelen en ruige landschappen. Raakte dan ook enthousiast ten ik hoorde dat er een malt whisky trail zou zijn. Nu vind ik wel een website met die naam, maar niets van een wandelpad/route. Kijk ik nu helemaal verkeerd of schiet mijn Engels te kort?
Joke
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2010, 15:26 »

Dit is de trail ;

http://www.maltwhiskytrail.com/pages/view/the-trail

Je gaat deze distilleries langs.

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Mei 2010, 15:58 »

En het handigst is dat met de auto te doen (wat juist weer niet handig is gezien het onderwerp  Whisky   laughing7 )
Gelukkig kan je de route tussen de distilleries zo uitkienen dat je door ruige landschappen rijd.

Peter HT
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mei 2010, 16:47 »

Die pagina  had  ik ook gezien, maar dat is een verzameling brouwerijen, geen pad of route.
En ik begrijp dat de afstand tussen de brouwerijen eigenlijk te groot is voor een meerdaagse wandeltocht (pak 'm beet dag of 4, 5)?
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Mei 2010, 20:53 »

Naar sommige wel ja. Maar als je in of rond Dufftown blijft (Glenfiddich)  dan heb je keuze uit vele stokerijen die voor een geoefende wandelaar wel te bewandelen zijn.
Kijk maar eens op:  http://www.scotchwhisky.net/distilleries/dist_trail.htm.  Kan je ook info vinden over visitor centra.

Peter HT
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Mei 2010, 23:17 »

Dank, dat is een site waar ik iets mee kan.
Heb wel het gevoel dat ik een nieuwe wereld ontdek. Maar ja, dat krijg je als een Francofiel zich in Schotland verdiept.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Mei 2010, 08:29 »

Citaat
Maar ja, dat krijg je als een Francofiel zich in Schotland verdiept.
Opzich geen onlogische stap. Frankrijk en Schotland hebben van oudsher een nauwe band gehad (in de adelijke families).

McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Mei 2010, 20:45 »

Opzich geen onlogische stap. Frankrijk en Schotland hebben van oudsher een nauwe band gehad (in de adelijke families).

Let maar eens op hoeveel auto's je in Schotland ziet rijden met "Ecosse" achterop dat is een stuk geschiedenis waar je koud van wordt maar wel leuk is om te weten. Google maar eens Scotland en french connection....

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: whisky trail is geen trail?
Ga naar: