Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 01:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: review Oberhausen 15 mei 2010
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: review Oberhausen 15 mei 2010  (gelezen 2388 keer)
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #25 Gepost op: 16 Mei 2010, 21:48 »

Nee hoor Leo,

Ook Eelke is weer bezig geweest.
Gisteren heeft ie zijn kamera binnengesmokkeld onder het mom van “ik moet de M&G filmen…”
Na een dag van knippen en plakken staat alles wat hij gefilmd heeft op Youtube.
Terwijl hij bezig was, was er al vaak naar gekeken.

O ja…zoek even naar Runrigfreak

Mooie beelden hoor!

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #26 Gepost op: 16 Mei 2010, 21:49 »

View My Video

Kijken of het filmpje het nu doet, krijg het geluid maar niet voor elkaar. ANders mogen uploaden via youtube. Bij de originele filmpjes vind ik het geluid erg goed, maar ik wil het zo graag laten horen....
Inderdaad geen geluid, jammer.

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 16 Mei 2010, 22:28 »

Goed beeld hoor!!!

wave Mieke
Joke
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 17 Mei 2010, 08:51 »

Jawel is gebeurt,

Inmiddels heb ik ook een poging gedaan om het via Hyves te plaatsen, als mensen het te slecht vinden drukken ze maar op de knop.
Ben ik de enige die aan het video-en is geweest?

L

Nee, Leo, wij hebben ook een aantal filmpjes (konden de camcorder wel binnensmokkelen). Moeten alles nog op de pc zetten en dan eens kijken of ik het op de diverse fora kan zetten. Dus nog even geduld.

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #29 Gepost op: 17 Mei 2010, 11:41 »

Hallo allemaal!

Wij zijn ook weer terecht! Met een omweg, want we hadden de dag erna nog een feestje bij m'n moeder in Valkenswaard (want die is 70 jaar geworden!  hello2) en die heeft geen internet... dus duurde ff voordat we konden mailen..
Concert was supergezellig, goed sfeertje en Runrig had meteen de stemming er in! Leuk bijgekletst met Hans, Luuk en Wilma.
Jammer dat we je niet gespot hadden Leo (we waren helaas niet op tijd voor de pub vantevoren).
Hartstikke leuk Yo dat je voor iedereen gekleurde bandjes had geregeld! Gezellig om je eens in levende lijve ontmoet te hebben.

eerst maar eens foto's bekijken en de boel opruimen..

wave Edward & Bernice
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 17 Mei 2010, 20:36 »

heb ik weer...

dacht ff een klein stukkie te gaan schrijven over HET concert en aansluitende Meet & Greet in Oberhausen...
nou ja...voor diegenen die het willen lezen: kijk ff op www.runrig.hyves.nl

wave Mieke

Joke
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 18 Mei 2010, 13:20 »

Ons 4e concert !! (2 indoor en 2 outdoor).
Voor de kinderen hun 1e. (ze vonden het geweldig en willen de volgende keer weer mee !!)

Rond 11.15 zijn we weggereden en hebben onderweg heerlijk rustig koffie gedronken, zodat we ongeveer 14.30 bij de Arena waren. Konden goed parkeren op 1 van de buitenterreinen, waarvandaan het maar 5 minuten lopen was naar de Arena.
Heerlijk rustig gewinkeld in CentrO. kwamen Caroline, Hans , Mieke en Eelke nog tegen, waren we ook al weer snel kwijt, want ik loop niet zo hard en nadat we ergens keken, waren we ze kwijt . Maar dat geeft niet, ik moest me toch rustig houden om energie voor de avond te sparen.
Rond 16.30 zijn we gaan zitten en hebben daarna rustig iets gegeten en gedronken en een  . Tegen 17.30 richting Arena gelopen. Marco en Kirsten zijn de inkopen nog naar de auto gaan brengen en Arthur en ik zijn (op mijn rustige manier) naar de Arena gelopen, waar we even voor 18.00 arriveerden. Arthur en Kirsten wilden gelijk in de rij gaan staan, want dan zouden we op tijd binnen zijn. Gelukkig stonden er overal banken zodat ik kon gaan zitten.Ja, Anke, die cameraman hebben we ook gezien, kwam de hele rij langs aan beide kanten !
Tegen 18.30 nog even tel.contact met Mieke gehad, die vertelde dat de groep uit de pub eraan kwam.
Na het belachelijke systeem van binnenlaten zijn we een mooi plaatsje gaan zoeken.(niet te laag, want dan zie je niets).Op de 2e ring waren grote stukken jammer genoeg afgesloten, we hadden daar in november 2007 gezeten en dat beviel erg goed. Waren inmiddels de Nederlandse groep uit het oog verloren, die uiteindelijk eerder dan wij binnen waren..... We konden in vak 105 nog een mooie plek vinden en toen begon het wachten. Eerst nog Erik Penny, wel aardig. Tijdens de pauze ontdekt waar de groep zat, best vlakbij ons ! Maar aangezien ik toch niet een heel concert kan staan was het goed dat we wat hoger zaten. Al hebben we wel regelmatig gestaan, want je kan toch niet blijven zitten met die geweldige muziek.   Wij vonden het geluid niet overdreven hard, wel harder dan in november 2007. De andere concerten waren outdoor, dus dat is toch heel anders.
Na het geweldige concert (veel te snel afgelopen..)snel de  Tja, waar is deze smiley voor? gaan halen voor onze Meet & Greet.  hello2 (was door de security ingenomen omdat , volgens hen, Runrig niet wilde dat er foto's van de band gemaakt zouden worden???)
Na een tijdje wachten mochten we achter de stage en moesten we nog even wachten op de band, die kwam al vrij snel. Heb een leuk gesprek gehad met Malcolm en Rory en kon ze vertellen waarom ik ze graag wilde spreken. ook met Calum, Brian en Iain gesproken.Malcolm zei nog dat er voorlopig geen dvd van Scone komt, wat jammer.   sad1
Allemaal hebben ze mijn vlag getekend, deze kan dan naast het gesigneerde Crewjacket komen te hangen.....(Calum informeerde nog bezorgd of ik er niet teveel voor had betaald, hahaha,  het blijven Schotten Aye) . Veel te snel was ook dit weer voorbij en besloten we om direct terug te rijden. Was inmiddels echt helemaal kapot en doodmoe.... confused2  Bonk  

Na 5 minuten waren we op een bijna leeg parkeerterrein, rond 00.00 reden we weg. Op een rustige Autobahn de auto eens lekker laten gaan !!! (hadden we ook gedaan toen we in 2008 uit Hamburg kwamen, op de Autobahn kun je dat nog doen)
Even na 2 uur waren we thuis.
Wat een dag !!!!!!!!!
Zondagavond even de filmpjes bekeken Tv of filmtip , Marco heeft nl ook stukjes van de M & G gefilmd ! Helemaal leuk !

En nu, nog steeds helemaal vol van alles en jammer genoeg nog steeds doodmoe. Maar het was het absoluut allemaal waard.

Joke (wanneer kan ik weer Huh  )

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #32 Gepost op: 18 Mei 2010, 21:02 »

Op mijn hyves en op youtube zijn de filmpjes van het concert te zien/horen. Als je zoekt op kukeluuku Runrig oberhausen kan je ze vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=vozuhN4y7Ac

Loch Lomond: http://www.youtube.com/watch?v=K6xMXUZ7Qjw

albamar
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 18 Mei 2010, 21:40 »

Wij hebben ook erg genoten!! Aye Aye icon_thumleft
Voor de eerste keer Runrig live gezien; het was geweldig. we genieten er nog van na Klappen Klappen laughing7
Het was ook erg gezellig zo met de groep.
Wij hebben Paul en Riekie afegleverd in Tilburg en waren zelf om 2.15 in Rotterdam.
Zondag maar een dvd'tje opgezet en nogmaals genieten (al is het niet hetzelfde natuurlijk als in Oberhausen!)
Ik moet helaas weer aan het knutselen; tot mijn grote verdriet ben ik ergens op weg naar het parkeerterrein
de 'Runrigvlag' kwijt geraakt crybaby2 crybaby2 crybaby2 icon_scratch crybaby2 Nee!!! BangHead BangHead BangHead
Is natuurlijk uit mijn tas geglibberd?! dontknow Ik baal er wel van kan ik je zeggen. 't Is gewoon stom!
Maar 't komt goed; ik maak wel weer een nieuwe. als tie maar klaar is voor de fandag in november...toch?

Marga
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #34 Gepost op: 18 Mei 2010, 21:54 »

Op mijn hyves en op youtube zijn de filmpjes van het concert te zien/horen. Als je zoekt op kukeluuku Runrig oberhausen kan je ze vinden.

De filmpjes zijn goed gelukt Wilma en Luuk!  Aye hello2  icon_thumleft
Urlar
Schotland fan

« Antwoord #35 Gepost op: 19 Mei 2010, 07:30 »

Zonder iemand te kort te willen doen van de andere filmers, maar de filmpjes zijn wel "outstanding" en zeker wat betreft het geluid en als ik de korte commentaren die er bij de diverse van de filmpjes staan dan vallen ze wel in de smaak bij velen en ook hoe vaak er ook al naar gekeken. Good show !  thumbsup

PETER  wave
Minxtra
Marianne
Schotland fan

« Antwoord #36 Gepost op: 19 Mei 2010, 09:44 »

Wij waren Zondag weer thuis. Hadden er een nachtje in hotel aangeplakt. Was a superb concert!! Over de laatste 30 jaar van Runrig heb ik ze meer keer gezien dan ik nog kan tellen, maar de laatste keer voor Oberhausen was in Cambridge zo'n 6/7 jaar geleden!! Dat was nogal rustig vergeleken met afgelopen zaterdag! Als ik terug denk aan de eerste keer dat ik ze zag in een klein venue down Leith in Edinburgh in een achter kamer van een pub,waar we aan de grond bleven plakken. Hoe groot en luid de set up now!! Was echt geweldig. Mijn partner had voor hij mij leerde kennen nog nooit van ze gehoord, maar hij vond ze ook echt heel goed. And that is indeed high praise from an old rocker!
Marianne  hello2
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #37 Gepost op: 19 Mei 2010, 14:55 »

Ik moet helaas weer aan het knutselen; tot mijn grote verdriet ben ik ergens op weg naar het parkeerterrein
de 'Runrigvlag' kwijt geraakt crybaby2 crybaby2 crybaby2 icon_scratch crybaby2 Nee!!! BangHead BangHead BangHead
Is natuurlijk uit mijn tas geglibberd?! dontknow Ik baal er wel van kan ik je zeggen. 't Is gewoon stom!
Maar 't komt goed; ik maak wel weer een nieuwe. als tie maar klaar is voor de fandag in november...toch?

jjjeeee...da's wel heel erg jammer! Maar goed dat hij Na en Niet voor het concert is kwijtgeraakt.

Er loopt nu vast een heel blije Duitser rond!

wave Mieke

Joke
Schotland fan

« Antwoord #38 Gepost op: 19 Mei 2010, 15:25 »

Oh, Marga, wat jammer !!! Angry

Joke

Paul
Schotland fan

« Antwoord #39 Gepost op: 19 Mei 2010, 16:40 »

Riekie en ik vonden het ook heel leuk Zaterdag. Vooral als je ziet hoe groot de groep uit ons kikkerlandje al is. Smiley Smiley
En uiteraard ook heel apart om jezelf op You Tube terug te zien.
Dat krijg als je naast Eelke zit. Heel goede filmpjes en foto's op de sites en You Tube. De sfeer komt uitstekend over. Klappen Klappen

Wij vonden het ik een geslaagd concert alhoewel het voor mij met wat minder volume had gemogen maar dat is puur persoonlijk.
Riekie had er geen problemen mee. Maar die is dan ook een stuk jonger. Wink Wink

Willen hierbij Paul en Marga nogmaals bedanken voor de lift en helaas Marga ik heb de vlag ook niet.
Je krijgt het nog druk.

Paul

Hermie
Schotland fan

« Antwoord #40 Gepost op: 19 Mei 2010, 18:01 »

Aangezien ik het topic van “Wie zijn erbij in Oberhausen” ooit begonnen ben(lijkt wel een lichtjaar geleden…) zal ik ook maar even van me later horen.

Toen ik de topic begon hoopte ik dat we met een groep Nederlanders gezamenlijk van onze favoriete muziek konden genieten en als ik zo de reviews bekijk is dat aardig gelukt.

Voorafgaand aan het concert hebben Caroline en ik flyers  evil5 uitgedeeld aan iedereen die maar iets Nederlands aan had of bij zich had. Op de flyer  evil5 stond de aankondiging van de 2e Nederlandse Fandag op 6 november a.s. met natuurlijk de forumadressen waar Nederlandse fans elkaar kunnen ontmoeten. Voor diegene die we afgelopen zaterdag niet hebben kunnen spotten: de aankondiging zal binnenkort worden geplaatst op de inmiddels bekende fora.

We moesten wel even onze charmes in de strijd gooien help, maar het lukte ons om de flyers evil5 met het welbekende logo bij de merchandise stands in de hal neer te leggen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen zijn die ze daar hebben zien liggen.

Na een rondje door de Arena kon ik rustig ( Huh ) gaan zitten en luisteren naar Erik Penny.  Hij deed vreselijk z’n best maar hij werkte een beetje op m’n lachspieren door iedere keer z’n naam te noemen…… Eelke die naast me zat deed daar nog een schepje bovenop. laughing7

Eindelijk was het dan zover: Runrig Live!  hello2
De playlist was een aaneenschakeling van perfecte nummers. Zoals gebruikelijk in de Arena duurde het een paar nummers voordat Kristian het geluid goed ingeregeld had. Het geluid was hard, maar dat lag denk ik aan het feit dat we dicht bij de boxen zaten. Rory’s bas dreunde een paar uur later nog een beetje door in m’n hoofd. De playlist week niet veel af van die in Glasgow (december 2009) maar er waren toch wat nieuwe nummers te horen zoals ”Ocean Road”, “Siol Ghoraid” en “Going Home”. En laten dat nu een aantal favorieten van me zijn! Nooit gedacht dat ik die nummers nog live zou horen!

De sfeer was geweldig in de Arena, de mannen hadden er zin in en zetten een geweldige set neer. Ze waren wederom in topvorm. Ook de balans tussen rustige en drukke nummers, Malcolm nummers en Brian nummers maakte dat het een mooi geheel is geworden.

Nu lekker nagenieten met de prachtige You Tube filmpjes. Heb ook nog wat korte filmpjes  Tv of filmtip gemaakt met m’n fotocamera Tja, waar is deze smiley voor?, maar na de publicatie van de andere filmpjes durf in die nu niet meer te plaatsen  tongue3. Misschien dat ik mijn favoriet “Going Home” er nog op ga zetten.

Best wishes!

Herma  icon_sunny  flag
Urlar
Schotland fan

« Antwoord #41 Gepost op: 19 Mei 2010, 20:42 »

Voorafgaand aan het concert hebben Caroline en ik flyers  evil5 uitgedeeld aan iedereen die maar iets Nederlands aan had of bij zich had. Op de flyer  evil5 stond de aankondiging van de 2e Nederlandse Fandag op 6 november a.s. met natuurlijk de forumadressen waar Nederlandse fans elkaar kunnen ontmoeten. Voor diegene die we afgelopen zaterdag niet hebben kunnen spotten: de aankondiging zal binnenkort worden geplaatst op de inmiddels bekende fora.

We moesten wel even onze charmes in de strijd gooien help, maar het lukte ons om de flyers evil5 met het welbekende logo bij de merchandise stands in de hal neer te leggen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen zijn die ze daar hebben zien liggen.

Goed werk verricht dames !  icon_thumleft Ik ben ook heel benieuwd of dit een en ander heeft opgeleverd en ook of er nog mensen bij de merchandise stand die flyers hebben opgemerkt en meegenomen en ook al inmiddels zich bij het bekende email adres hebben gemeld.

PETER  wave
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: review Oberhausen 15 mei 2010
Ga naar: