McLeo
Schotland Moderader
visiting Scotland since 1978, FOL 93701
|
 |
« Gepost op: 16 Mei 2010, 00:13 » |
|
Jawel we zijn weer thuis!! Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij. Prima show!
Nu ga ik nog even in bed liggen nagenieten want de dreun zit nog lekker in de oren
Leo
|
|
|
|
|
|
Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Mei 2010, 08:06 » |
|
Het was inderdaad super! Welk vak zaten jullie? we hebben nog wel gezocht naar andere nederlanders. Larkenshoeve wel getroffen en we hebben een ontzettende leuke gezellige dag/avond gehad Wat waren jullie vroeg thuis! wij pas tegen 2 uur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Mei 2010, 08:23 » |
|
Wij zaten in vak 102, naast de trap zodat ook als de mensen gingen staan we vrij zicht hadden op het podium. Ik heb nog een aantal videoopnamen gemaakt die wel aardig zijn alleen kan je goed horen dat het geluid goed hard was.
Wel genoten, ook de ierse pub vooraf was erg leuk, wel veel Nederlanders gezien, er zat een hele club onder ons tegen de vloer aan die hadden ook oranje slingers en nederlandse vlaggen enzo maar geen bekende gezichten.
Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Mei 2010, 12:34 » |
|
Wij zaten in vak 105, met ook een goed zicht op de stage.  Vond het concert erg goed. de sfeer was ook erg gezellig ! Ook de kids vonden het te gek (was hun eerste Runrig concert) Maar het hoogtepunt was de M & G. Helemaal geweldig !!  Wij waren even na 2 uur thuis ( en ik ben nu doodmoe............maar heb de hele week weer om bij te komen, had het voor geen goud willen missen !!) En vandaag de filmpjes en foto's bekijken.  en nagenieten. Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Mei 2010, 12:37 » |
|
Wel genoten, ook de ierse pub vooraf was erg leuk, wel veel Nederlanders gezien, er zat een hele club onder ons tegen de vloer aan die hadden ook oranje slingers en nederlandse vlaggen enzo maar geen bekende gezichten. Leo
Ook wij zaten in de Ierse pub (boven) met een kleine 20 man. En die club met vlaggen en slingers in vak 103 waren wij (oa Wilma, Luuk en Ik) dus! En Larkenshoeve stonden ervoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Mei 2010, 12:40 » |
|
Wat waren jullie vroeg thuis! wij pas tegen 2 uur.
Ik zette Mieke en Eelke iets over 2-en af (terwijl we pas na 1uur vertrokken en was na het thuisbrengen van Caroline pas half 3 thuis. Wel lekker kunnen doorrijden in Duitsland, dus dat scheelt.  Overigens nog een half uur gelopen om de ingang van de parkeergarage te vinden, we waren namelijk via de winkels gegaan en die waren nu natuurlijk allemaal afgesloten. We werden ook door diverse nedelanders en duitsers aangesproken over de Dutch Runrig shirts die we aanhadden. Erg leuk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Mei 2010, 13:26 » |
|
Wij zaten in vak 102, naast de trap zodat ook als de mensen gingen staan we vrij zicht hadden op het podium. Ik heb nog een aantal videoopnamen gemaakt die wel aardig zijn alleen kan je goed horen dat het geluid goed hard was.
Wel genoten, ook de ierse pub vooraf was erg leuk, wel veel Nederlanders gezien, er zat een hele club onder ons tegen de vloer aan die hadden ook oranje slingers en nederlandse vlaggen enzo maar geen bekende gezichten.
Leo
Ook wij zaten in de Ierse pub (boven) met een kleine 20 man. En die club met vlaggen en slingers in vak 103 waren wij (oa Wilma, Luuk en Ik) dus! En Larkenshoeve stonden ervoor.
Heel langzaam vinden alle `verloren Nederlandse Runrig schaapjes` tezamen. Als we weer een jaar verder zijn en we ook de 2e Nederlandse Runrigfan dag achter de rug hebben, dan hebben alweer meer Nederlandse fans elkaar gevonden en kunnen velen ook een gezicht en naam plaatsen bij al die berichten die nu verspreid te lezen staan op de diverse fora zoals hier op het Schotland forum als ook op Hyves. Komt allemaal goed. Twijfel ik geen moment aan. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mei 2010, 13:37 » |
|
Ik heb inmiddels wat foto's op mij Hyves gezet, maar voor diegene die geen Vriend zijn, ook in dit album kun je ze vinden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anke
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Mei 2010, 13:52 » |
|
Gisteren rond 13:30 vertrokken en rond 17:00 uur eindelijk een plek in een van de parkeergarages.  Stond rond 17:00 uur namelijk behoorlijk dicht met uitgaand winkelend publiek en komende RUNRIG fans. Voor de kids kon het meteen wel beginnen. Eerst op zoek naar de juiste uitgang in CentreO.  Gelukkig snel gevonden.  Toen maar de trap op naar de Arena waar het eerste publiek al vrolijk wachte. De ander half uur wachtijd waren zo om. Eenmaal binnen meteen rechtsom naar vak 103/104, yes helemaal vooraan op de eerste 4 stoelen.  Super uitzicht, goede "gastheer" die ieder op de trap meteen verzocht weg te gaan.  Een geweldig concert, genoten, gehost, gezwaaid, gezongen, geklapt kortom, SUPER. Ook de kids vonden het geweldig.   ?? bedankt voor de glow stokjes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Mei 2010, 14:39 » |
|
Ik heb wat leuke videoos geschoten van het concert helaas is het geluidsniveau zodanig hard dat het net niet mooi klinkt maar ik ben bezig met het bewerken van het geluid als het mooi is plaats ik het wel in mijn hyves of bij de runrig hyves (als ik er binnen kom  ) Nu staat het alleen op facebook van mij enige schotse vrienden hebben al jaloers gereageerd.. Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Mei 2010, 15:34 » |
|
Ik heb wat leuke videoos geschoten van het concert helaas is het geluidsniveau zodanig hard dat het net niet mooi klinkt maar ik ben bezig met het bewerken van het geluid als het mooi is plaats ik het wel in mijn hyves of bij de runrig hyves (als ik er binnen kom  ) Nu staat het alleen op facebook van mij enige schotse vrienden hebben al jaloers gereageerd.. Leo Leo, waar op facebook staan je "ongepolijste" opnames ? Ben wel benieuwd. PETER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Mei 2010, 15:49 » |
|
Zoek even naar Leo Ket dan zet ik je bij mijn vrienden kan je even kijken
Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Mei 2010, 15:55 » |
|
Leo
Done ! Ben benieuwd. PETER :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Mei 2010, 15:57 » |
|
Done ! Ben benieuwd.
PETER :-)
Ik ook je staat bij de vrienden. Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:01 » |
|
Ik ook je staat bij de vrienden.
Leo
Thanks........ niet verkeerd ook al is het geluid niet helemaal wat je zou willen - maar het geeft wel een mooi sfeerbeeld en ook brengt het je weer gelijk in de stemming terug van gisteravond.  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:03 » |
|
hoi Leo, mag ik ook je vriendje worden???  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:07 » |
|
hoi Leo, mag ik ook je vriendje worden???  Mieke Jawel is gebeurt, Inmiddels heb ik ook een poging gedaan om het via Hyves te plaatsen, als mensen het te slecht vinden drukken ze maar op de knop. Ben ik de enige die aan het video-en is geweest? L
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:11 » |
|
Inmiddels staat tie ook op de hyve pagina van Runrig. Als ik de geluidskwaliteit beter heb zal ik meer plaatsen want ik heb ongeveer 20 minuten bij elkaar met allerlei opnamen.
Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:39 » |
|
Foto's van mij staan op hyves, maar alleen voor vrienden, en ik zet ze NU op de hyves van Runrig. Filmpjes zijn erg goed gelukt en komen er ook aan. het uploaden lukt niet, bestanden te groot! Wat jammer dat we je niet getroffen hebben Leo, het was bere gezellig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:53 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 16 Mei 2010, 16:55 » |
|
Ben ik de enige die aan het video-en is geweest?
L
Nee hoor Leo, Ook Eelke is weer bezig geweest. Gisteren heeft ie zijn kamera binnengesmokkeld onder het mom van “ik moet de M&G filmen…” Na een dag van knippen en plakken staat alles wat hij gefilmd heeft op Youtube. Terwijl hij bezig was, was er al vaak naar gekeken. Alhoewel hij alles op chronologische volgorde heeft geplaatst moet je wel ff zoeken… Daarom hier de lijst met de songs die we op youTube hebben gezet: Setlist 15 mei 2010 Runrig - Oberhausen Heading to Arcadia - intro -This darkest Winter Road Trip Pride of the Summer (Beat the Drum) Big Sky Alba An Sabhal Aig Neill / A Reiteach Mighty Atlantic Atoms Every River -------------------------------------------------------- On the Edge (except last part) Siol Ghoraid Clash of the Ash (aangepaste tekst wegens de aswolk: “hey now guy’s there’s something not right Did anyone see Calum on a fligt last night” wie de rest weet mag het ff doormailen…dan zet ik het erbij) Loch Lomond Going Home (Iain spreekt Duits) O ja…zoek even naar Runrigfreak  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 16 Mei 2010, 17:15 » |
|
op mijn hyve staan mijn fotos: http://jackyrussell.hyves.nl/na het eten, heb nu wel honger na vanochtend 10.00 uur...ga ik ze op de Runrig-hyve zetten, dus nog even geduld! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 16 Mei 2010, 17:17 » |
|
Ook Eelke is weer bezig geweest. Gisteren heeft ie zijn kamera binnengesmokkeld onder het mom van “ik moet de M&G filmen…” Na een dag van knippen en plakken staat alles wat hij gefilmd heeft op Youtube. Terwijl hij bezig was, was er al vaak naar gekeken....
Goed werk van Eelke  Brengt gelijk weer alle herinneringen aan het concert van gisteravond en ook van andere persoonlijk events omhoog bij mij. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 16 Mei 2010, 17:58 » |
|
Alleen jammer van die felle lamp op het podium, ik zie dat er meer mensen last van hadden.
Leo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 16 Mei 2010, 20:53 » |
|
View My VideoKijken of het filmpje het nu doet, krijg het geluid maar niet voor elkaar. ANders mogen uploaden via youtube. Bij de originele filmpjes vind ik het geluid erg goed, maar ik wil het zo graag laten horen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|