Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: autoroute reis Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: autoroute reis Schotland  (gelezen 2364 keer)
bartman
Gast
« Gepost op: 04 Mei 2010, 12:33 »

Is het volgende doenbaar in 14 dagen?

aankomst in Rosyth en vervolgens met eigen wagen noordwaarts via de a9 naar Inverness, (daar 2 overnachtingen) met indien dit mogelijk is een pauze in de streek van Pitlochry. De afstand is ongeveer 234km , maar is dat te doen op 1 dag, tesamen met nog een bezoek aan de streek rond Pitlochry (loch Tummel?)  Ok voordeel ik wel dat het in juni lang klaar blijft, maar wat denken jullie. Deboot mag uiteraard niet veel vertraging hebben en het lossen van de ferry mag ook niet al te lang duren. Daarna doorrijden naar ullapool
Mijn bedoeling is om de meeste tijd door te kunnen brengen in het westelijk deel (Skye,  bezoek outer hebrides,  streek van Wester Ross (ullapool, gairloch enz) . Zou er nog wat resten om streek ten zuiden van Oban te doen evenals streek van fort william, . Twijfel ook nog of gebied van loch lomond erbij nog zou lukken. Niet gemakkelijk als er zoveel moois te bezoeken valt, maar ik wil op onze eerste schotlandreis toch echt het typisch schotse landschap bezoeken, dus dat wat schotland kenmerkt. Tijdje terug dacht ik zelfs om ook de cairngorms te bezoeken (aviemore) maar heb me bedacht, enerzijds omdat ik toch zoveel mogelijk tijd wil spenderen in het westelijk deel en anderzijds vraag ik me af of the cairngorms er niet uitziet zoals de vogezen?

bedoeling is om autodagtochten te doen waarbij we dan ook niet al te zware wandeltochten maken van max 12km
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Mei 2010, 12:47 »

De boot mag uiteraard niet veel vertraging hebben en het lossen van de ferry mag ook niet al te lang duren.

Tja.. dat is natuurlijk geen garantie...

Verder zegt mijn gevoel dat als je èn het westelijk gedeelte wilt bezoeken (komt in je stukje over dat je daar vooral heen wilt) èn ook  Oban en rondom Loch Lomond, + nog de Cairngorms, dat nogal veel is... Ik denk dat als je de Cairngorms echt eer aan wil doen, je dat uitgebreid in een andere vakantie moet doen.
Onze ervaring is dat toch met name het weer op dat moment bepaald of je ergens langer blijft 'hangen' of niet.. en dat is natuurlijk weer zo'n factor die je niet in de hand hebt...

Have fun met 't voorbereiden!
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Mei 2010, 19:40 »

Ik zou idd niet teveel proppen in een vakantie, anders kun je niet in alle rust alles bekijken wat je wilt en dat is toch niet echt ontspannen vakantie vieren lijkt mij.
Relax man en doe waar je zin in hebt, als je de boot maar weer op tijd haalt en voor de rest kun je altijd nog weer terug. Wink bagpiper

Groetjes Ingrid
Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mei 2010, 20:14 »

Hallo bartman

Zelf vind ik het gebied te groot voor 14 dagen.
Er zijn echter mensen die zeggen,
een rondreis van 14 dagen door heel Schotland te doen/ hebben gedaan.
Het hangt van je manier van Schotland beleving af denk ik.
Zelf vind ik het niet prettig om in mijn vakantie tegen de klok te leven.
(draag niet voor niets al jaren geen horloge meer)
Daarbij gaan jullie voor de eerste keer naar Schotland.
Jullie zullen je verbazen over de mooie plekjes die jullie tegen komen.
Daar willen jullie toch niet overal zo maar aan voorbij rijden lijkt me.

*Neem de tijd om van Schotland/ het leven te genieten*

Petra  wave
bartman
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Mei 2010, 23:08 »

dit is de route die ik voorlopig in gedachte heb

dus in 2 etappes van Rosyth naar Portree (het meest westelijk deel en op onze reis zou ik als eerste willen doen, dan regio fort william en regio loch lomond (vriedin wil heel graag eens Hill House zien van Rennie Macintosh in Helensburgh. Dus 3 regio's te verdelen in 14 dagen. De laatste 3 dagen nemen we Edinburgh voor een citytrip

zit nu nog te denken of een slaapreservatie nodig is voor onderweg naar Portree. Volgens de routeplanner zou de streek van Dalwhinnie min of meer halverwege moeten liggen maar liggen langs dat traject veel B&b of hotels?

http://maps.google.co.uk/maps?f=d&source=s_d&saddr=rosyth&daddr=A87+to:portree+to:Mallaig,+Inverness-Shire,+Verenigd+Koninkrijk+to:Fort+William,+Inverness-Shire,+UK+to:Helensburgh+to:56.056702,-4.523621+to:Edinburgh,+UK&hl=nl&geocode=FTDvVgMdWqDL_ymfSgAWIM6HSDGCnv9V6Ihd-A%3BFcLOZgMdIM-2_w%3BFdgNbAMdkn2h_ykdB9Ob4S-MSDEVaTgiegsdEA%3BFQ7SZQMdQAun_yn7xFU8ywKMSDEDCIn_duDXvg%3BFW78YgMdZwiy_ykbAxw3IzOJSDEhSFQI4z6gzQ%3BFVCRVgMdQsi3_ylzAnBliweJSDEcuAPInC5-6w%3B%3BFWC7VQMdsFzP_ykjJpilALiHSDEnF-d8exTyZA&mra=dpe&mrcr=4&mrsp=6&sz=9&via=1,6&doflg=ptk&sll=56.263185,-4.383545&sspn=1.363742,3.235474&ie=UTF8&ll=56.629042,-4.647217&spn=2.701597,6.470947&z=8
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Mei 2010, 23:18 »

www.Balsporran.com
Bij Ann en Phil, goede B&B met evt. avondeten.
Makkelijk te bereiken en er is in de buurt van Dalwhinnie inderdaad niet veel.
Groeten vanaf een assig Baleshare.

Jac
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Mei 2010, 14:10 »

Volgens mij heb je aan de weg Dalwhinnie tot Roybridge zo wie zo weinig B&B.

Albert

bartman
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:25 »

Hallo bartman

Zelf vind ik het gebied te groot voor 14 dagen.
Er zijn echter mensen die zeggen,
een rondreis van 14 dagen door heel Schotland te doen/ hebben gedaan.

Een collega van mijn vriendin vertelde dat ze zelfs Schotland op 1 dag had gezien  laughing7
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #8 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:50 »

Een collega van mijn vriendin vertelde dat ze zelfs Schotland op 1 dag had gezien  laughing7

uhuh.. doet me denken aan een Amerikaan naast wie ik ooit in het vliegtuig zat van 't Griekse (vulkaaneiland) Santorini naar Amsterdam.. Vele Amerikanen ' are doing Europe in two weeks'.. Toen ik hem vroeg of hij ook de vulkaan van dichtbij was gaan bekijken, keek hij me heel verbaasd aan.. 'vulcano? here??' Hij bleek 3 dagen daar geweest te zijn zonder te weten dat 't een vulkaaneiland was...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: autoroute reis Schotland
Ga naar: