aurian
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 28 Apr 2010, 21:03 » |
|
Hallo allemaal! We gaan dit jaar alweer voor de 4de keer naar Schotland en nog nooit een distileerderij bezocht  Moet er dit jaar toch eindelijk maar eens van komen  Wij zitten op de Black isle, hebben jullie misschien tips van welke er de moeite waard zijn om te bekijken in die omgeving? Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van, maar vind het wel leuk om eens te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat etc. Liefs Aurian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Apr 2010, 06:33 » |
|
als je even een stukje naar het zuiden gaat zit je in Speyside, het whisy mekka, keuzes genoeg daar. Wij zijn bij Glenfiddich, Glenlivet en Tomatin geweest. De eeste twee waren wel leuk, Tomatin zou ik niet heen gaan, is zonde van je tijd. Als je iets naar het noorden gaat heb je ook nog een aantal, maar daar zijnwij nooit geweest, kan ik dus weinig over zeggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Apr 2010, 00:20 » |
|
Glenfiddich is erg toeristisch, maar leuk om te doen en gratis. Edradour is de kleinste stokerij van Schotland. Deze ligt bij Pitlochry. Is erg leuk om te bezoeken. En ja, deze is ook gratis. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Apr 2010, 07:23 » |
|
Vlak bij je om de hoek: Glen OrdLeuk is dat je de vaten vanuit de bezoekerscentrum ziet liggen rijpen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aurian
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Apr 2010, 08:03 » |
|
Bedankt voor de reacties! Altijd leuk om te lezen wat anderen hebben bezocht, en wat ze er van vonden. Ook handig om te weten welke er niet zo leuk zijn!
Groetjes Aurian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jan van Duren
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Mei 2010, 16:10 » |
|