Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 01:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aberdeen, huren, klimaat
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Aberdeen, huren, klimaat  (gelezen 1352 keer)
Johnny
Gast
« Gepost op: 27 Apr 2010, 09:48 »

Hallo allen,

Ik krijg wellicht een baan in Aberdeen. Weet iemand hoe hoog de huurprijzen zijn van kamers tussen ca. 50 en 100 vierkante meter? Nog een vraag: Hoe is de winter in Aberdeen?  Zijn die korte dagen met weinig licht uit te houden? (Ik ben meer een type die houdt van zon en subtropische oorden  Smiley )

Groet,
John
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Apr 2010, 22:33 »

Hallo John

Hoop voor je dat je die baan krijgt als je hem graag wil.
Wat voor baan is het? (als je het vertellen wil)

Nog een vraag: Hoe is de winter in Aberdeen?  Zijn die korte dagen met weinig licht uit te houden? (Ik ben meer een type die houdt van zon en subtropische oorden  Smiley )
Denk niet dat je in Schotland in de winter veel kans hebt op veel  icon_sunny met subtropische temperaturen.

Er wonen Schotlandforum leden in Schotland en dacht zelfs ook in Aberdeen (Roald)
zij moeten nog ontwaken uit hun winterslaap lijkt het wel  Wink

Petra

Johnny
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Apr 2010, 09:28 »

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie. Het is een baan aan de universiteit van Aberdeen. Ik denk dat ik een redelijk kans heb dat ik die baan ga krijgen, maar zeker is het nog niet.
Nu dus even afwachten of de andere forumgangers antwoord kunnen geven op mijn vragen..................

Groeten,
John
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Apr 2010, 09:33 »

Spannend hoor icon_thumleft

Groetjes Ingrid
MJ
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Apr 2010, 10:02 »

Hoi John,

Ik woon net buiten Aberdeen, maar heb eigenlijk geen idee hoe de hoog de huur prijzen in de stad zijn. Ik heb wel wat websites voor je, misschien geeft dat een idee:
http://yourhome.ajl.co.uk/
http://www.aberdeenlets.co.uk/
http://www.aspc.co.uk/ASPC/

Tja, subtropische temperaturen zal je in Aberdeen niet gauw meemaken. Zodra hier ‘szomers de temperatuur boven de 20 graden dreigt te komen, krijgen we mist uit zee. sad10 En wat de wintermaanden betreft: Ja, die zijn echt heel donker. Niet mijn favouriete tijd van het jaar, maar met een zonvakantie zo rond Kerst is het net te overleven.
Nee, voor het klimaat hoef je niet naar Aberdeen te komen, maar verder vind ik het nog steeds een fantastische plek om te wonen. Prachtige omgeving, (meestal) vriendelijke mensen, ik heb het hier in ieder geval nog steeds erg naar mijn zin, (maar ga deze zomer helaas verhuizen crybaby2)

Groeten,
MJ
Johnny
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Apr 2010, 12:30 »

Hallo MJ,

Zeer bedankt voor de links. Het geeft me wel een beetje een idee over de huurprijzen, alleen jammer dat de oppervlakten van de flats niet genoemd worden.(dat zal wel een commerciele bedoeling hebben)

Je beschrijving van het klimaat is ook zeer informatief.

Niet mijn favouriete tijd van het jaar, maar met een zonvakantie zo rond Kerst is het net te overleven.

Dit zet me wel aan het denken of Aberdeen een geschikte plek is voor mij om te leven. Anderzijds wordt dit misschien gecompenseerd door goede kanten van Schotland (zoals je al noemde: de mooie omgeving en aardige mensen).

Groeten,
John
Roald
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Mei 2010, 19:38 »

wave Daar was ik al; was paar daagjes in het buitenland.

En wat de wintermaanden betreft: Ja, die zijn echt heel donker. Niet mijn favouriete tijd van het jaar, maar met een zonvakantie zo rond Kerst is het net te overleven.
Nee, voor het klimaat hoef je niet naar Aberdeen te komen, maar verder vind ik het nog steeds een fantastische plek om te wonen.

Het verschil tussen licht en donker tussen Noord- en Zuid-Schotland is natuurlijk maar marginaal, dus als de donkerte van Aberdeen je niets lijkt, is waarschijnlijk heel Schotland niets voor je. Rond de kortste dagen 's winters (rond kerst dus) begint het zo rond vieren te schemeren en is het half vijf donker. Daar krijg je 's zomers natuurlijk lange dagen voor terug: dan zie je na middernacht nog van die donkerblauwe vlekken aan de hemel, in plaats van dat het dan pikzwart is, en het is vroeg weer licht.

Het weer moet niet overdreven worden: aan de oostkust is het relatief droog. Ik fiets regelmatig naar m'n werk, en zie daar maar zelden vanwege regen van af. In 4 jaar tijd zelfs maar 1 keer zodanig door een stortbui overvallen dat ik onderweg stopte om een regenpak aan te doen. Gelukkig geen hittegolven hier; erg blij dat ik daar van af ben. Ik babbel geregeld met een vriendin van me die in Groningen woont, en veelal is het weer dat zij en ik hebben hetzelfde; als er al verschil is, is het dat zij vandaag heeft wat ik gisteren had of andersom. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Johnny
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:14 »

Bedankt Roald voor je reactie en uitvoerige beschrijving van het klimaat!

Het weer moet niet overdreven worden: aan de oostkust is het relatief droog.

Dit is heel mooi om te horen. Dat geeft me hoop Smiley. En zo te horen is het weer er soms vergelijkbaar met Nederland.

Groeten en misschien zie ik je nog eens in Aberdeen Smiley

John
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aberdeen, huren, klimaat
Ga naar: