Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
09 Feb 2012, 02:10
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
ervaring met commodore class hut
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: ervaring met commodore class hut (gelezen 3937 keer)
theprents
Gast
«
Gepost op:
26 Apr 2010, 10:51 »
Hallo
Wij hebben 1 aug een rondreis Schotland geboekt, en varen via IJmuiden naar Newcatle en hebben een commodore hut genomen.
Heeft iemand daar ervarin mee ?
Groet Corné de Prenter
kc
Schotland fan
Re:ervaring met commodore class hut
«
Antwoord #1 Gepost op:
26 Apr 2010, 19:11 »
In 2003 hebben we een Commodore hut 'gekregen' ipv een gewone.
Uitzicht naar buiten, koffie en thee stond klaar als we in de hut binnengingen.
's Morgens een bijna onhoorbare klop op de deur : voor de deur in het gangpad stond de koffie en thee klaar.
Om wakker te worden
.
Daarna in het restaurant / buffet gaan eten.
De mogelijkheid was er wel om ontbijt op de kamer te verkrijgen, maar vind ik niet zo interessant (ik schuif liever aan en mijn eigen keuze maken).
Let wel : dit was in 2003 én de schepen zijn ondertussen verandert.
Terugvaart kregen we de hut waar we voor betaald hadden
Koen
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
27 Apr 2010, 12:56 »
Hallo Corné,
Wij vertrekken op 9 mei naar Schotland en hebben een Commodor Hut geboekt op de King.
We zijn al meerdere keren mee geweest met DFDS en hebben altijd een prima reis gehad. Deze keer doen we het extra luxe.
Van kennissen heb ik gehoord dat je ook eerder aan dek gaat en als 1 van de eerste er weer af. Maar of dit waar is moeten we nog ondervinden. Als we terug zijn hoor je van ons hoe het is bevallen.
Groeten Ineke
McHappe
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
01 Mei 2010, 07:59 »
Hoi Ineke,
je hebt inderdaad voorrang bij het boarden. Als het goed is staat er ook het een en ander in de minibar. Dat is allemaal inbegrepen. Dat kun je dus ook rustig meenemen als je weggaat. Er liggen ook zakjes met nootjes/studentenhaver en zo. Het zelf je koffie en thee maken vind ik wel een pré want dit is allemaal erg duur op de boot.
Veel plezier
Groetjes McHappe
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
21 Jun 2010, 18:23 »
Hallo Corné,
Wij zijn inmiddels terug van een heerlijke vakantie in Schotland.
Deze begon al met de Commodore hut op de King of Scandinavia van DFDS.
Het is ons prima bevallen en willen niet meer anders al we weer gaan.
We hadden geen voorrang bij het in en uitchecken maar dat komt omdat we met de caravan gaan en dus op het caravandek moeten, maar het verliep allemaal vlot.
Je word aan boord verwelkomd door de steward die je naar je hut brengt. De afdeling is niet toegangelijk voor andere passagiers, het is bereikbaar met je sleutelkaart.
Verder staat er een fruitmand met nootjes klaar en een koelkastje met bier, water en fris.
We waren rond 9 uur in de speciale sfeervolle launch tegen die tijd is er geen steward meer maar staat de koffiemachine, bier, fris, wijn, chips en koekjes tot je beschikking alles inclusief! Ook voor de liefhebber staat er een PC.
Wij hebben voor ontbijt op bed gekozen, vonden dat wel relaxed.
Er is ook een televisie waarop je het voorzicht van de boot kunt volgen.
Kortom we waren voor de 5e keer met DFDS mee en zijn zeer tevreden, ik erger me dan ook aan de steeds terugkerende negatieve kritiek op DFDS van Olau-fan. Ben ik de enige die zich ergert? Je kunt het best een keer treffen dat je last hebt van luidruchtige medepassagiers, dat hebben kennissen van mij ook gehad bij de Stenaline dat is heel vervelend maar zegt niets over de maatschappij van de boot.
Ik heb wat foto’s van de commodore-hut gemaakt en hoop dat ik ze op het forum kan plaatsen de eerste keer mislukte dat, uploadruimte was vol.
Veel plezier met jullie Schotlandreis,
Ineke
Toeter
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
21 Jun 2010, 19:17 »
Ha Ineke,
Mooi om te lezen, dat de reis en de hut goed zijn bevallen. Hebben jullie veel gezien en gedaan?
Hopelijk hebben jullie veel
gehad.
Toeter
http://www.dovekater.blogspot.com
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
21 Jun 2010, 21:24 »
@ Ineke en anderen. Mijn naam komt voor in de kritieken hier. Mijn kritiek gaat niet over de luidruchtige medepassagiers, want tijdens onze reis waren die er niet. Daar schreven anderen hun ervaringen over. Heeft waarschijnlijk vooral te maken met
Mijn kritiek op DFDS gaat vooral over het warme binnenklimaat en de luidruchtige luchtventilatie die we meemaakten in de binnenhutten. Ik had dan ook geen luxe Commodore Class geboekt, maar wou wel nachtrust.... :-\Daar ik ook andere ferries (zoals Stena) heb ervaren, heb ik vergelijkingsmateriaal.
De kritieken op DFDS zijn veel breder overigens; lees maar eens de teleurgestelde "dagjesmensen". Dat bedenk ik niet; dat zijn ervaringen van anderen.
Tot zover mijn intermezzo.
Hopelijk voelt Ineke zich niet al te veel tegen het zere been getrapt. Durf gerust trots te zijn op DFDS!
Goede reis gewenst aan Corné .
Mull
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
22 Jun 2010, 07:39 »
Ik en mijn Ap hebben ook eens het geluk gehad om in de commodore hut te belanden, en er niet eens al dat extra's voor betaald [foutje in de reservering, en toen was de commodore hut het enigste wat nog vrij was, het was hun fout, dus wij hadden geluk!] ik vond het super, grote hut, douche, helemaal leuk, [en de gezichten van sommige mensen, als ze je uit die dure hut zien komen in je motorkloffie!]
vooral als je er niets extra's voor hoeft te betalen, ik ben juist een fan van dfds, ik vind de sfeer daar veel gemoedelijker! En daar hou ik dan weer van, mijn vakantie begon al als ik onze tassen in de aanhanger had van de motor, en we gaven gas
het enige jammere was dat we op de terugweg naar huis waren
Mieke
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
22 Jun 2010, 09:54 »
wij zijn ook alleen maar vol lof over de DFDS, gewoon een normale buitenhut. Absoluut geen last van herrie. Net zoals eerdere reizen richting Scandinavië met de Stena en Color Line.
Heerlijk eten, en dat vertier wat volgens iemand hier nogal storend was, helemaal geen last van gehad. Als je daar niet van houdt ga je het ook niet opzoeken toch?
Ook geen vertraging met vertrek enzo, prima plekje gehad voor de caravan.
Prettig was het dat we voor de caravan niet extra hoefden te betalen. Dat is nu helaas wel anders. 530 euro enkeltje Kiel Göteborg. (Stena: buitenhut met ontbijt) En dat na heel veel vergelijken.
Allemaal veel vaarplezier deze zomer!
Mieke
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
22 Jun 2010, 15:33 »
Beste Olau-fan,
Als je de DFDS-boten herhaaldelijk varende disco's noemt is het voor mij en andere lezers al gauw op te vatten als een en al ellende op die boten. Wat genuanceerdere kritiek komt serieuzer over. Wij hebben 1 keer last gehad van veel geluid en dat was op dek 5 van de King, alle andere keren ging het prima ook in de normale hutten. We hebben alleen de laatste keer in de Commodore-hut geslapen. Verder zie je ook aan andere reacties dat ze prima hebben gevaren bij de DFDS, we hebben ook prima ervaringen bij de Stena en Norfolkline. Verder zijn we ook wel eens te laat uit IJmuiden vertrokken, maar dat kwam omdat het slecht weer was en de DFDS lang op de sleepboot moest wachten.
Ik wens je nog veel rustige vaarten toe bij welke maatschappij dan ook en hier wil ik het dan ook bij laten.
Groeten Ineke
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
22 Jun 2010, 22:26 »
Hier ook een DFDS fan ! De veerboten brengen ons al sinds 1997 1 a 2 keer jaar naar ons vaderland en weer terug, nooit noemenswaardige problemen ondervonden. En Ineke, ik erger me ook vaak aan OLAU fan
, maar lees inmiddels de kritiek met een grote korrel zout.
Allemaal een fijne vakantie in Schotland, wij hebben ons eerste caravan weekje in Skye en Glencoe er net op zitten, het was geweldig
Dirk
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
22 Jun 2010, 22:35 »
Ik moet er in de UK 200 Kilometer verder voor rijden en in NL 150 kilometer maar ik vaar met P&O.
We hebben DFDS, P&O en Stena alle drie gebruikt over de laatste 11 jaren.
We hebben een tijdje in engeland gewoont en had je wat meer keuze om naar het vaste land te komen.
Maar DFDS is het slechtste bevallen.
Ouwe boten , lange wachttijden op niks af en veel vetragingen .
.
frannie
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
23 Jun 2010, 00:41 »
Beetje jammer dat dit topic inmiddels (beetje) persoonlijke betrekking heeft gekregen op OLAU-fan
De reacties van OLAU-fan hebben meer te maken met de veiligheid van de schepen ook mijn ervaring (kennis), reacties hebben daar mee te maken.
De overtocht an sich is goed te doen de hutten zijn gedateerd soms lawaaierig maar ach dat kun je ook elders treffen, ook het personeel is vriendelijk en behulpzaam het eten is te doen en je kunt je er best vermaken.
Wat ons echter zorgen baart is de technische staat van de schepen en het defect aan de bowdoors/ramp
snap de aanval op OLAU-fan dus nu even ook niet
ejordans
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
02 Jul 2010, 10:12 »
Hoeveel euro ben je meer kwijt in een commodore class hut,dan in wat wij nu hadden
hut met zeezicht en een 2 pers bed
Maak je dan ook meer gebruik van die hut?
edith
Struner
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
02 Jul 2010, 11:15 »
Citaat van: ejordans op 02 Jul 2010, 10:12
Hoeveel euro ben je meer kwijt in een commodore class hut,dan in wat wij nu hadden
hut met zeezicht en een 2 pers bed
Maak je dan ook meer gebruik van die hut?
Moi Edith,
Hoeveel meer dat kost hangt meestal af van de datum, daavoor moet je bij DFDS kijken. Zo'n tweepersoonsbed hebben wij ook een keer gehad op de KoS ( de PoN heeft dat niet ), je ligt dan in de lengterichting (maar dat maakt me niets uit) en je houd maar weinig bewegingsruimte over. Dat bed vonden we trouwens ook niet geweldig.
Je bent beter af met een zeezichthut met twee kooien/bedden naast elkaar, volgens mij vergelijkbaar in prijs. Het ene bed dubbelt ook als bank (kun je op en neer klappen) en dan laat je het andere eerst omhoog.
MVG,
---Peter.
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #15 Gepost op:
02 Jul 2010, 12:25 »
Hoi Edith,
Wij hebben het enkele jaren geleden geboekt, met een aanbieding toen deze ferry net in de vaart kwam. We hadden er met zijn vijven twee. Het is gewoon een luxere hut met een grotere badkamer. Een tweepersoonsbed en een bank waar onze dochter op sliep. Ik geloof ook een tv ?? Het ontbijt zat bij de prijs in en wordt in een apart gedeelte van het restaurant geserveerd, 's avonds kun je wat (koffie/thee/ fris/ licht/ alcoholisch) gaan drinken in de lounge ( gratis) en een steward kwam langs om een tafelreservering te maken. Leuk om een keer te doen, maar anders gaan we altijd in een gewone hut, ligt aan de prijs en jaargetijde of we een raampje hebben of niet ( in de winter komen we in het donker in de hut en gaan we in het donker er weer uit ).
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
02 Jul 2010, 20:28 »
Hierbij nog enkele foto's van de Commodore Hut op de King of Scandinavia
en een foto van de lounge
mvg Ineke
Toeter
Schotland fan
«
Antwoord #17 Gepost op:
02 Jul 2010, 20:40 »
De hut ziet erg netjes en mooi uit.
http://www.dovekater.blogspot.com
Mull
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
03 Jul 2010, 09:17 »
Het is inderdaag een mooie hut, maar ik zou al dat extra geld liever aan mijn vakantie besteden in Schotland zelf, het is dat "hun" destijds een fout gemaakt hadden in de reservering, ik zou het er zelf nooit aan uit gegeven hebben, hoe mooi het ook was, maar ja, das persoonlijk denk ik! De een is de ander niet, ik "moet" wel een patrijspoortje minimaal i.v.m. claustrofobie
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #19 Gepost op:
03 Jul 2010, 12:08 »
Hi Ineke,
Die salade stond toch niet in de Commodore hut op jullie te wachten
Wel een tip trouwens ( van een visboer in de haven van IJmuiden ?) als ik alleen reis, dan zit je ook maar te zitten in het restaurant.
De rest van de familie will altijd wel een warme hap, maar ik houd erg van vis ? Mis de haring hier
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #20 Gepost op:
03 Jul 2010, 13:53 »
Hoi Andrea,
Nee, helaas moesten we de vissalade zelf meenemen
. We wonen vlak bij IJmuiden dus konden hem zo van huis meenemen. Een lekkere fles wijn in de koelkast een stokbroodje, dat vonden wij ook een goed plan.
We waren met vrienden dat was gezellig. We vinden de restaurants niet slecht maar de prijs/kwaliteit verhouding nog al aan de hoge kant. € 7,50 voor en glas wijn is niet echt goedkoop. Verdere wijntjes waren in de lounge van de commorehutten weer inclusief.
Als je dus zelf wat lekkers meeneemt en niet naar het restaurant gaat heb je al weer een flink deel van de extra-prijs terug verdiend.
Het blijft een keuze en voor ons zeer geslaagd.
max
Schotland fan
«
Antwoord #21 Gepost op:
04 Jul 2010, 07:35 »
Mooi die foto, ziet er prima uit. Maar ik vraag me wel iets af want ik stapte gisteren rond op de boot met deze thread in gedachten. We zaten gisteren op de Princess en op dek 8 waar ook (een deel van de?) commodore hutten zijn. Dan zit je dus gewoon op hetzelfde dek als anderen én in de herrie, want als je per ongeluk een hut hebt vlak bij de hal, dan ben je minder blij denk ik. Ik was nogal verrast omdat ik hier had gelezen dat het een aparte afdeling was. Op de Princess op dek 8 dus zéker niet!
Ik moet zeggen dat wij de overtocht altijd zien als een soort slaapkuur. We hebben niks te doen anders dan wat praten en lezen en gaan vroeg slapen. Dus voor ons zou het totaal zonde van het geld zijn. Doen jullie echt wat in die hutten dan?
Overigens was de hut vrij koel ondanks de warmte alleen was de ventilator wel vrij luid en krachtig zodat ik een handdoek op mijn oren moest hebben (helaas). Verder kwamen we gisteren met 5 kwartier vertraging aan zonder uitleg en dat is wel jammer. Gelukkig niet op de heenweg dus dat was minder erg ;-)
Lex en Ineke Hoonhout
Schotland fan
«
Antwoord #22 Gepost op:
04 Jul 2010, 09:35 »
Ik heb nog even op de site van DFDS.co.uk gekeken daar staat ook een filmpje op (zie onderstaande link) en er is inderdaad een verschil tussen de Princess en de King.
De Commondore hutten op de King hebben een aparte afgesloten afdeling met lounge bij de Princess wordt ook geen lounge genoemd.
De benaming is ook anders bij de King zijn het de
Commodore de Luxe
en bij de Princess zijn er twee typen Commodore
Commodore Class
en
Commodore Plus Cabin
.
De foto's zijn van de King.
http://www.dfdsseaways.co.uk/onboard/cabins/newcastle-amsterdam
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #23 Gepost op:
08 Jul 2010, 21:28 »
Wij waren ook dit keer tevreden over de KOS. We vertrokken wel een paar uur later, maar die tijd hadden ze 's nachts ingehaald en waren we gewoon 9 uur in Newcastle.
De ventilatie was behoorlijk koel, geen warmte, heerlijk! Heenweg geen overlast en terug weg een beetje. We zaten op dek 8.
Het ziet er wel leuk uit, mss gaan we het eens uitproberen.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
trom
Schotland fan
«
Antwoord #24 Gepost op:
24 Aug 2010, 15:38 »
Op de DFDS site vind ik nergens meer de opmerking dat commodore reizigers ook met voorrang kunnen in- en uitchecken. Ik heb gebeld daarover en volgens DFDS proberen ze dit nog wel te doen maar het kan niet meer gegarandeerd worden ivm de inplanning van auto's voor de diverse dekken.
Pagina's: [
1
]
2
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
« vorige