Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 02:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met het vliegtuig  |  Topic: Luchthavens gesloten
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Luchthavens gesloten  (gelezen 2077 keer)
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Gepost op: 15 Apr 2010, 15:16 »

Vandaag en misschien morgen ook wel, zijn de Schotse luchthavens gesloten ivm de aswolk afkomstig van de vulkaanuitbarsting op IJsland. Ook Schiphol gaat vanaf 19:00 uur op slot.  Ik hoop niet dat er juist dit weekeinde forumleden moet vliegen.  dontknow

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/8621444.stm

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6529999/__Luchtruim_toch_niet_dicht__.html

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Apr 2010, 16:20 »

Balen, een kennis moest naar Edinburg voor oefenweekend voor het komende Pipeseizoen.  bagpiper bagpiper Feest gaat dus mooi niet door. Alles afgelast.

Margolia
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Apr 2010, 19:04 »

Tja, ik had dus nu in Schotland moeten zitten, bij mijn vriend.
Het is ons blijkbaar niet gegund  Nee!!!

Waarom moet die stomme vulkaan nu uitbarsten? Als 'ie een paar dagen later was geweest had ik vast gezeten in Schotland. Dat had ik veel minder erg gevonden  tongue3

Groetjes,
Caroline
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Apr 2010, 19:43 »

dat is balen voor je Caroline. Ik hoop dat je toch gauw die kant op kunt.

jawe64
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Apr 2010, 20:49 »

Da's echt shit voor je Caroline  Embarrassed
Hopelijk kun je snel opnieuw boeken en gaan. Had je een annuleringsverzekering?
Is zo'n vulkaanuitbarsting dan overmacht of hoe gaat dat?
Ik ga 20 mei en ik hoop dat dergelijke drama's mij bespaard blijven  icon_silent

Sterkte ermee

Jack 
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Apr 2010, 21:48 »

Bij Ryanair (en ook bij KLM trouwens) mag je gratis overboeken naar de eerst volgende beschikbare vlucht op dezelfde route of je kan je geld terugvragen. Ik heb overgeboekt naar morgen, maar of die vlucht gaat is nu nog onzeker. Ik vrees het ergste.....

Groetjes,
Caroline

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Apr 2010, 22:19 »

Hoi Caroline,  wij leven ook met je mee hoor!

maar vinden het stiekumpjes toch wel erg mooi wat daar op / in IJsland gebeurt.
Wat een kracht zit er onder dat land...ik hoop dat er volgend jaar niet al te veel verwoest is en dat de ijskappen er niet te veel onder te lijden hebben, want het staat weer in de planning!

Maar ik hoop dat je toch snel kunt gaan!!!  wave

hier nog een wrang grapje:

Grapje van IcelandReview......

Britain: Iceland are you crazy?!? Why did you send us volcanic ash ? Our airspace has shut down.
Iceland: What ? That's what you asked for isn't it ?
Britain: NO! We said cash! Cash you dyslexic idiot. CASH!
Iceland: Woooops...

(To the British and Dutch Governments: There is no C in the Icelandic alphabet, so when you ask for Cash, all you get is ... )

haha
eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Apr 2010, 22:21 »

Mijn man zit momenteel 3 weken in de VS voor zijn werk. Hij komt volgende week zaterdag weer naar huis. Ik hoop dat alles tegen die tijd weer normaal is. Zou ik toch wel heel fijn vinden...
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Apr 2010, 22:36 »

Zoon is op de terugweg van US, zou via Heathrow naar Glasgow vliegen. Uitgeweken naar Parijs en nu in een bus via de tunnel. Worden afgedropt op Victoria Station, omdat  Heathrow gesloten is, afwachten maar wanneer en hoe hij thuis komt, misschien moeten we hem maar halverwege gaan halen ??  dontknow
Zelf vlieg ik maandag naar Brussel, ook maar afwachten.
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Apr 2010, 07:09 »

Mijn man zit momenteel 3 weken in de VS voor zijn werk. Hij komt volgende week zaterdag weer naar huis. Ik hoop dat alles tegen die tijd weer normaal is. Zou ik toch wel heel fijn vinden...

Mijn mam moet maandagochtend vroeg landen vanuit Australie. Maar Donderdag moeten we varen naar Newcastle. En we moeten nog zóveel doen!!!  help help Fingers crossed!
Margolia
Joke
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Apr 2010, 08:57 »

Oh Caroline, wat balen, zeg !!! protest

Hopelijk kun je alsnog dit weekend vliegen.

Mocht het lukken, dan veel plezier en tot volgende week !!

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Apr 2010, 09:28 »

Lees net dat het stof vanmorgen op Schotland zal neerdalen en omdat het erg helder is vandaag, vanmiddag misschien weer kan worden gevlogen. Ik kijk naar buiten en zie een prachtige strakblauwe lucht  icon_sunny Ben wel benieuwd of er straks dan een dun laagje "stof" ligt  dontknow
Hopelijk kan je snel vliegen, Caroline en nog van het heerlijk weer hier ( en je vriend) genieten  icon_thumleft.

Zoon heeft nacht op Heathrow doorgebracht en de trein van 7.30 van Euston naar Glasgow kunnen nemen, verwacht hem rond enen thuis. Er zijn gelukkig extra treinen ingezet.
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Apr 2010, 17:24 »

Mijn vlucht van vandaag werd natuurlijk ook geannuleerd  crybaby2
Refund aangevraagd en dan maar een nieuwe boeking maken voor over 2 weken.

Caroline
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Apr 2010, 10:16 »

Het ziet er niet goed uit voor diegene die dit weekend deze kant op willen komen.
Alles is nog telkens gesloten hier en er werd net verteld dat de wind nog telkens deze kant op staat en het nog wel even kan duren.
Ik ben blij dat ik vrijdag met de boot naar Nederland ga.
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Apr 2010, 13:20 »

dan maar een nieuwe boeking maken voor over 2 weken.

Caroline

En dan is het weerzien des te leuker over 2 weken  tongue3!!!

(Leef met je mee hoor!!!)
 wave
Roald
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 20 Apr 2010, 18:42 »

Ik was in Noorwegen toen de problemen begonnen, en ben over land naar NL gekomen. Wacht nu op een vlucht naar Aberdeen - waar ik vandaag weer aan het werk had gemoeten - terwijl boten tot het weekend vol zitten en treinen peperduur zijn Embarrassed.

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Apr 2010, 22:35 »

Roald, ben je al terug ?
Roald
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 25 Apr 2010, 10:57 »

Ja, dank je. Uiteindelijk woensdag i.p.v. maandag terug kunnen vliegen. Toch voelde dat niet als 2 extra dagen vrij, omdat ik eigenlijk steeds stand-by moest zijn: elk uur nieuws volgen en steeds de site van de luchtvaartmaatschappij in de gaten houden. Geluk bij een ongeluk is dat m'n werkgever die 2 dagen niet van m'n vakantiedagen inhoudt. Dit omdat ik er immers niets aan kon doen - uiteindelijk zij ook niet, maar zij nemen het dus als het ware voor hun rekening. Mooi. Nog steeds wel een aardige achterstand weg te werken maar ja  Wink.

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 25 Apr 2010, 11:52 »

Fijn dat je toch nog snel terug was. En mooi van je werkgever, hoor ook verhalen van niet betaalde dagen  crybaby2
Mijn businesstripje naar Brussel en Parijs ging niet door, maar vanavond met man naar E'burgh Airport voor een vroege vlucht morgen naar............Rome, vakantie dus  icon_sunny
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met het vliegtuig  |  Topic: Luchthavens gesloten
Ga naar: