Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Naar Schotland, moeder samen met puber (die van kastelen houdt)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Naar Schotland, moeder samen met puber (die van kastelen houdt)  (gelezen 1308 keer)
wijntje
Gast
« Gepost op: 14 Apr 2010, 08:01 »

Hoi hoi,
ben echt een groentje als het gaat om Schotland.
We hebben beloofd aan onze kinderen, in de laatste groep van basisschool mag je met papa of mama mee op reis: ergens naartoe.
De oudste is gaan skien met zijn vader, 2 jaar terug. Wij gaan naar Schotland met zijn 2-tjes, vanwege de mooie kastelen en het landschap!

Maar waarnaartoe?
We gaan in de meivakantie, met het vliegtuig willen we gaan en een huurauto daar huren voor duur van 5 dagen ongeveer..

Hebben jullie tips voor ons welk gebied we het beste aan kunnen doen. Rijden is geen probleem maar er moet wel tijd zijn om van het landschap en het uitje te kunnen genieten. Dus elke dag een kasteel of andere bezienswaardigheid?
Heb al veel gegoogeld... we houden vooral van de middeleeuwse en ruige forten/ kastelen..

Ik ben benieuwd naar jullie tips, want we hebben er echt zin in... wel spannend!!!

Wijntjes wave
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Apr 2010, 08:32 »

Hoi Wijntje.

Ik ben in 2004 een weekje met mijn puberzoon in Schtland geweest, en hij vond het geweldig, op de midgets na dan laughing7.
Wij stonden toen op een camping vlakbij de plaats Crianlarich. En dat is een prima uitvalsbasis voor mooie uitjes naar diverse kastelen en mooie wegen door de bergen heen.
http://www.ofshepperdshome.nl/Images/album%20Schotland%202004/index.html

Hier zie je wat foto's die ik toen heb gemaakt.
Veel plezier met plannen. icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Apr 2010, 09:23 »

Ik weet niet waar je gaat overnachten, vanuit 1 vaste plek of gaan jullie rondtrekken?

Even in het kort een paar tips:
* Edinburgh en het kasteel (neem vooral een Ghost tour in de Underground vaults)
* Stirling Castle
* Glenfinnan viaduct (Harry potter)
* Glen Coe

En kijk gerust eens op onze website voor meer inspiratie.

MacJos
Cryptorator

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Apr 2010, 10:13 »

Nog eentje die zondermeer zal aanspreken is Eilean Donan. die heeft al in veel films als achtergrond gediend. Onder andere in de openinscenes van Highlander (1e deel).

Hier vind je nog wat meer informatie.

wijntje
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Apr 2010, 13:20 »

Hans: ik weet nog niet of we vanuit 1 plek moeten vertrekken elke dag of gewoon rondrijden. Het maakt mij niet zo heel veel uit...en mijn zoon, verwacht ik ook niet.

Bedankt voor jullie tips tot nu toe.... ik ga het allemaal meenemen in onze plannen. Maar zoals je gelezen hebt, zijn die nog niet echt concreet.. en dat is wel belangrijk voordat we echt vertrekken..

Groet Wijntjes.

PS die midgets? in welke seizoen zijn die er?.. ook al in mei?
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Apr 2010, 13:29 »

PS die midgets? in welke seizoen zijn die er?.. ook al in mei?

Helaas wel, die zitten vooral in het noordwesten en worden actief bij windstil en warm(-vochtig) weer. Door de wind heb je er aan de kust doorgaans minder last van.

jan van Duren
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Apr 2010, 20:08 »

Het zijn trouwens midges en geen midgets

Een midget is een klein persoon  Cheesy

http://www.midgeforecast.co.uk

als je trouwens in Google castles in scotland intikt krijg je er genoeg te zien en het is leuk om van te voren je reis te bepalen.

wel rekening houden dat men er links rijdt.

gr

Jan van Duren

Met vriendelijke groet,

Jan van Duren
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Apr 2010, 21:50 »

Oh ja vervelende woord fout, mocht je anti midget spray willen kopen daar. Verward Bonk laughing7

Groetjes Ingrid
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Naar Schotland, moeder samen met puber (die van kastelen houdt)
Ga naar: