|
bartman
Gast
|
 |
« Gepost op: 08 Apr 2010, 23:55 » |
|
Samen met mijn vriendin heb ik een reis met eigen wagen door Schotland gepland voor net geen 3 weken en dit tussen 7 juni en 26 juni. Het oorspronkelijk plan was met Ryanair en ter plekke met huurwagen rondtoeren, maar uiteindelijk is het heel anders uitgedraaid (beter of slechter zal de toekomst uitwijzen) en nemen we met de eigen wagen de ferry van norfolkline tot in Rosynth en op om terug te keren rijden we tot in Hull (zo komen we ook eens in York) alwaar we de ferry van p&o nemen naar zeebrugge.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Apr 2010, 00:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Apr 2010, 07:24 » |
|
Welkom op het forum Bartman!  Drie weken is een mooie tijd. Wat gaan jullie zoal bekijken? groeten, Larkenshoeve
|
|
|
|
|
|
|
|
|
michelscot
Schotland fan
Mijn Schotland
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Apr 2010, 14:15 » |
|
Hallo Bartman  wij wensen jullie veel plezier en een mooie vakantie in schotland. Wij gaan in het najaar (september) met onze vrienden die er voor de eerste maal geen gaan www.michelscot.begroetjes michelscot 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Apr 2010, 14:30 » |
|
Welkom op het forum.  En alvast veel plezier met de voorpret/plannen van de vakantie Toeter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jawe64
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Apr 2010, 21:15 » |
|
Hi Bartman. Welkom op t forum. Ik zal ze in Schotland alvast vertellen dat je er aan komt  , ik ga namelijk 20 mei t/m 31 mei.  Veel plezier. Jack
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartman
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Apr 2010, 15:03 » |
|
aan iedereen al hartelijk dank voor het warme onthaal  de plaatsen waar we gaan verblijven/langskomen liggen slechts in grote mate vast. Mijn voorlopige planning is om na aankomst in Rosynth noordwaarts te rijden en al eens een bezoek brengen aan Perth en of Dundee, daar ben ik nog niet uit. Dan vandaaruit naar de Cairngorms, vandaaruit richting Inverness maar nog uitzoeken langs welke weg. Van Inverness naar het noorden, dan terug zuidwaarts en sky bezoeken, dan richting ben nevis , glen coe en Oban, dan richting Stirling en zo terug naar Edinburgh. ik had nog graag enkele vraagjes opgelost gezien maar die zal ik in de respectievelijke subforums zetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Apr 2010, 04:47 » |
|
Hoi Bartman,
Wie weet treffen we jullie wel. Wij gaan 3 juni naar Schotland en komen de 29e terug. Onze planning staat ook grotendeels vast, maar uit vorige ervaringen weten we dat het vaak anders uit pakt. Maar dat is juist het leuke eraan. Wij rijden met eigen auto, van camping naar camping. Gaan in Ijmuiden op de ferry.
Veel plezier gewenst, in Schotland!!!!
Miranda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartman
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Apr 2010, 11:26 » |
|
Hoi Miranda
Ook aan jullie veel plezier gewenst en ja wie weet kruisen we elkaar wel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pascal & Tanja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Apr 2010, 11:45 » |
|
Hoi bartman, grote kans dat we elkaar tegenkomen, we zitten op dezzelfde boot heen pascal en tanja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartman
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Apr 2010, 12:27 » |
|
Hoi Pascal & Tanja
Jullie vertrekken dus ook op 7 juni vanuit Zeebrugge. Hoe lang blijven jullie en reizen jullie volgens een vooraf uitgestippeld traject waarbij alles al vastligt of zien jullie wat elke dag opnieuw zal brengen
Wie weet zijn er nog forumgangers die op diezelfde dag deze boot nemen
Groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pascal & Tanja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Apr 2010, 10:29 » |
|
Hallo bartman, We blijven 3,5 week in scotië, waar we gaan genieten van rust, natuur en nog veel meer. (whisky) We zitten op dezelfde boot heen. Je kunt aan boord niet internetten of bellen. We raden je wel aan om eventueel een simlock vrij gsm toestel mee te nemen, zodat je in schotland een prepaid nummer (o2) kan kopen en bij het postkantoor kan opwaarderen zodat je goedkoop in schotland kan bellen (uk nummer). B&B hebben we wel vastgelegd, aangezien het behoorlijk druk wordt in die tijd, en men niet zo snel nog een vrij plaatsje heeft. (alleen de duurdere b&b wel). Doordat wij onze slaapplaatsen hebben gereserveerd hebben we dus wel onze route vastgelegd, maar de invulling is vrij en flexibel. Daardoor kunnen we doen en laten wat we willen, we blijven enkele dagen per locatie. Omdat we dus geboekt hebben, stelt men het op prijs om je aankomst(tijd)te melden. Neem wel goede kleding mee, want het weer kan weleens om slaan, dus een goede outdoor(wandel/regen) jas is wel aan te raden naast goede(stevige) wandelschoenen. Doe ergens op de weg naar zeebrugge je wagen aftanken, bij rosyth in het dorp kun je vlak bij de tesco(supermarkt) ook je wagen taken voor ong 1 pond/liter.(afhankelijk van de koers) als je de boot afkomt en de rotonde passeert ga je gelijk de grote weg op, links ga je gelijk de fourt bridge op, maar let goed op. koop bij een soort vvv/service buro bij een stopplaats een wegenkaart, wij hebben philips navigator scotland gekocht voor 7 pond, maar je kunt ook je tomtom meenemen. Voor geld kun je het beste pinnen, maar kijk even wel naar de extra transactiekosten met betrekking tot gebruik van de geldautomaat in het buitenland bij je eigen bank. nog meer vragen zet ze maar op het forum, groetjes, pascal en tanja 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartman
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:50 » |
|
mijn idee momenteel is de volgende (bedoeling is autorondritten afgewisseld met wandelingen)
5,5 dagen voor Skye (inbegrepen een uitstapje naar Harris/Lewis 5,5 dagen voor Fort William omgeving (2,5 dagen voor Loch Lomond 2,5 dagen voor streek Loch Lomond
of zouden jullie meer dagen toekennen aan Skye of juist meer aan Fort William (ik heb het dan over de ruimere omgeving) of Loch Lomond
Raden jullie Bed en Breakfasts aan of beter zo een eigen huisje (dit voor beide gebieden) Voor Loch Lomond dacht ik sowieso aan een B&B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:52 » |
|
Mijn mening is: meer dagen Skye en Hebriden, minder Fort William... 'k weet niet wat de rest daar van vindt...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Mei 2010, 18:18 » |
|
eens
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Mei 2010, 18:36 » |
|
Ook mee eens. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 06 Mei 2010, 08:50 » |
|
Helemaal mee eens !!  Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 06 Mei 2010, 11:38 » |
|
3 nachten dus 2 volle dagen Fort William vind ik zelf genoeg. Of je hebt diverse wandeltochten op de Ben Nevis op de planning staan  Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pascal & Tanja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 06 Mei 2010, 12:15 » |
|
hoi bart en arlette,
Dit is een mooi rondje schotland, aan 1 dag heb je genoeg voor fort william zelf indien je niet de ben nevis gaat bewandelen, je kunt wel de distelerij bezoeken, (op skye heb je talisker)met 15 min. rijden ben je al in glen coe. dus je houdt wel wat tijd over. Dus je kunt wat schuiven in je planning. succes..........pascal en tanja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bartman
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 06 Mei 2010, 16:09 » |
|
dit is wat nu (voorlopg) gepland staat 1 Ma 07/6 01 dag Heenreis Zeebrugge – Rosyth 01 nacht Ferry Norfolkline 2 Di 08/6 02 dag Aankomst Rosyth rond 13u rit richting Dalwhinnie of iets verder , afhankelijk van tijd 02 nacht B&B Dalwhinnie of meer richting Spean Bridge 3 Wo 09/6 03 dag rit naar Skye 03 nacht Portree 4 Do 10/6 04 dag skye 04 nacht Portree 5 Vr 11/6 05 dag skye 05 nacht Portree 6 Za 12/6 06 dag skye 06 nacht Portree 7 Zo 13/6 07 dag skye 07 nacht Portree week 1 8 Ma 14/6 08 dag skye 08 nacht Portree 9 Di 15/6 09 dag rit Skye naar Fort William via veerpont Mallaig 09 nacht Fort William 10 Wo 16/6 10 dag Fort William omgeving 10 nacht Fort William 11 Do 17/6 11 dag Fort William omgeving 11 nacht Fort William 12 Vr 18/6 12 dag 12 nacht 13 Za 19/6 13 dag 13 nacht buurt Loch Lomond 14 Zo 20/6 14 dag Loch Lomond streek 14 nacht buurt Loch Lomond week 2 15 Ma 21/6 15 dag Loch Lomond streek 15 nacht buurt Loch Lomond 16 Di 22/6 16 dag Loch Lomond/rit naar Edinburgh/Edinburgh 16 nacht Edinburgh 17 Wo 23/6 17 dag Edinburgh 17 nacht Edinburgh 18 Do 24/6 18 dag Edinburgh 18 nacht Edinburgh
|
zoals jullie zien staan er nog een nacht en 2 dagen open. Nog niet zeker of ik die nog bij Skye bijzet of een ander gebied. Zouden jullie meer dagen spenderen in Loch Lomond? nog enkele vraagjes: is Portree een goede plaats als uitvalbasis om Skye te verkennen. aan de andere kant vrees ik dat ik we toch niet echt helemaal in the middle of nowhere willen zitten, maar ook weer niet naast de plaatselijke disco Als ik goed begrijp gaat een vakantiehuisje enkel als je boekt voor een ganse week en dit van zaterdag tot zaterdag? Dus blijft er enkel nog de keuze tussen een hotel of een B&B op Skye? zo ja, dan eerder voorkeur naar goed B&B, dus niet superdeluxe maar ook niet dat het er niet proper is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|