Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: kilt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: kilt  (gelezen 760 keer)
dirkLOWLAND
Gast
« Gepost op: 04 Apr 2010, 18:05 »

Hey,

In augustus zit ik in Aviemore weet er daar iemand een fabrikant zitten van kilts.  Heb nu al een instapkilt maar ga me daar een echte kopen.

grtz,

Dirk Scotland face
Minxtra
Marianne
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Apr 2010, 12:45 »

Hi,

Over het algemeen is Aviemore heel touristish dus duurder. Best optie zal zijn om de trein naar Inverness te pakken en daar naar de Kiltmakers (they used to be in Castle Street) te gaan. Maar er zij daar verscheidenen kilt shops. Best bet is to ask a local inhabitant for a genuine kiltmakers and not a tourist shop. There are a couple of good ones, or at least there where when I lived there. I can't imagine they would have changed much.
Good luck,.

Marianne.
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Apr 2010, 09:21 »

Hoi Dirk,

In de buurt van Aviemore ligt Newtonmore waar je http://www.harristweedshop.com/ hebt.
Ze verkopen kiltstof bij de meter en kunnen het laten maken, of ze hebben er waarschijnlijk ook in voorraad.

De 'Kingussie Kilt' is bekend om de speciale manier waarop het gemaakt is (hele kleine plooitjes), maar in Kingussie zelf (de plaats bedoel ik dan) is geen specifieke shop voor volgens mij.

Hopelijk heb ik je hier wat verder mee geholpen..
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: kilt
Ga naar: