Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: schotland op de harley
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: schotland op de harley  (gelezen 2092 keer)
Tex
Gast
« Gepost op: 01 Apr 2010, 07:28 »

hallo allemaal...ben nieuw hier sinds vandaag en wil het volgende weten:
wij ( ca. 12 mannen ) willen eindelijk eens naar schotland. Wij rijden voornamelijk op Harleys en willen graag weten wat de mooiste reistijden zijn, de mooste routes en goede hotels. Misschien dat iemand ons kan helpen. Alvast bedankt bagpiper

Tex
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Apr 2010, 08:26 »

Hoi Tex.

Je vind hier vast veel info in de diverse links die er al zijn geplaatst.
Veel plezier met het plannen van jullie reis. Wink

Groetjes Ingrid
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Apr 2010, 13:07 »

Welkom op het forum Tex!

Er zijn vele motorrijders hier op het forum (zie de specifieke topics).
Het weer blijft altijd onvoorspelbaar, zeker met het 'four seasons in one day' weer in Schotland.
Kun je iets meer vertellen over het aantal km's (of miles  laughing8 natuurlijk)  jullie af willen leggen per dag ongeveer. Gaan jullie alleen maar in hotels, of ook kamperen? Zeker met 12 personen is het niet makkelijk om op de bonnefooi te gaan. Of willen jullie liever een huisje huren en van daar uit toertochten gaan maken?
Eilanden bezoeken en dan met de motor op een van de vele veerpontjes is ontzettend leuk!
Willen jullie ook 'rustdagen' tussenin, of elke dag rijden?

En hoe steek je de Noordzee of het kanaal over?? m.a.w hoe en waar kom je Schotland binnen?
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Apr 2010, 14:01 »

Ha Tex,

Welkom op het forum.  Vlag

Toeter

Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Apr 2010, 14:42 »

Hee Tex,

Gereedschapkist, olie, internationale reis-en credietbrief (voor de AA) en trillingsvrij ondergoed niet vergeten!
 laughing7 laughing7 laughing7 tongue3 tongue3 tongue3 Aye Aye Aye Aye
Danny
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Apr 2010, 15:42 »

Hee tex goed idee hoor touren door Schotland op de motor is verslavend  drunken_smilie
Maar voor veel van jou vragen zijn de antwoorden al te vinden in diverse topics op dit forum  evil5
Hotels vind ik persoonlijk per nacht te duur  Aye
Ik zelf kampeer altijd  laughing7
Ook kun je veel informatie vinden op het motor-forum onder het topic Schotland algemene informatie.
Als je via Ijmuiden/Newcastle gaat zie dan korting DFDS op dit forum dit scheelt aanzienlijk in prijs.
Neem in ieder geval Applecross op in je route.
Danny  wave bagpiper 

MacJos
Cryptorator

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Apr 2010, 18:14 »

Hier kun je eventueel wel wat foto's van interessante plekken vinden

Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 01 Apr 2010, 18:41 »

Applecross in inderdaad een must.
Geweldig mooie en hoge pas, smal en steil!
jawe64
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Apr 2010, 20:15 »

Hey Tex.  icon_salut
Welkom op t forum.
Je zult hier voldoende info vinden om jullie reis voor te bereiden. En dat alleen is al fun!  Aye
Ik ga 20 mei voor t eerst op de motor, maar dan wel solo   laughing7
Ik vertrek vanuit Dover en ga via de westkant van Engeland omhoog en kom via de oostkant, (en nog even naar Portsmouth) terug. Ik houd namelijk niet van bootreizen  sad2, dus ik verkies de route door Engeland, die volgens mij ook heel mooi is.
In Schotlland heb ik Skye, Applecross (uiteraard!), Ullapool, Cape Wrath, Thurso, Nessie, Fort William & Augustus op het programma staan. E.e.a. zal van het weer afhangen, ben niet van suiker, maar ben niet van plan om in de stromende regen veel uren/mijlen te rijden.
Het is een planning, hoelang en precies waar ik ga rijden, zie ik daar wel.
Als ik terugkom zal ik mijn ervaring zeker met jullie delen  notworthy
Ik weet niet als ik op dit forum reclame mag maken over een andere site, maar de site van Broersky en Broerski kan ik je aanbevelen. Goede site met leuke verhalen die niet vervelen en die waardevolle info geeft icon_thumleft
Uiteraard  is www.schotlandforum.nl de beste site hahaha  hello2
Met 12 motoren? Da's een flinke club bij elkaar zeg!
Waar zijn jullie al geweest?

Veel plezier

Jack
Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 02 Apr 2010, 11:24 »

Oke Jawe,

Planning ziet er goed uit, vind ik.
Van Skye via " The road to the Isles" naar Fort Wiliam?
Prachtig mooie route. Stop ook even bij Banavie: "Neptunes staircase".
Ik adviseer om Fort William letterlijk "links te laten liggen" ( veel te touristisch en stelt niks voor) en rechts af te slaan naar de Glencoe.
Dit is de mooiste en meest misterieuse vallei van Scotland en mag je beslist niet missen!
Het klinkt misschien wat gek, maar ik hoop dat je hetzelfde weer heb als ik,toen ik er voor het eerst was!
Regen,harde wind,hagel,koud enz. en dan op de motor: GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan gebeurt er iets met je. Vooral als je de geschiedenis van deze vallei weet!
Massacre of Glencoe 1692 ( kijk eens op internet).
Loch Ness ? Loch Ness Visit Centre?
Ja wat zal ik ervan zeggen: Nadat ik al een paar keer in Scotland was geweest,heb ik besloten om er toch maar een keer langs te gaan.
Ze zeggen ,dat je er geweest moet zijn ,geloof ik, maar ik denk dat je je tijd beter kunt gebruiken!
Mijn God, wat een kitsch troep! En je wordt belazerd en getild waar jezelf bij staat!
Kijk ook eens op internet: http://www.visitcruachan.co.uk/

Groet,
Kokkie
jawe64
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Apr 2010, 20:24 »

Nou, zo zie je Tex, hier krijg je allemaal goede bruikbare tips  icon_thumleft
Kokkie, dank voor de info  notworthy
Ik had al bepaalde twijfel bij Nessie en William. Want ik had inderdaad al gehoord dat dit puur gericht is op de tourist. Niets mis mee uiteraard, maar niet voor mij haha.
Ik had deze plaatsen "toevallig" op mijn route terug van Thurso naar thuisbasis Pitlochry (daar woont mijn nicht) en wil niet terug via Iverness.
Sprekende over mijn nicht; als ik daar 21 mei arriveer, zal ik van haar te horen krijgen wat voor n mooie plekkies ik ook nog moet zien. (Glencoe is een van de eerste plekken die ze me heeft laten zien toen ik voor t eerst Schotland bezocht........that is Heaven!!!
Waarschijnlijk zal ik hele nieuwe routes gaan maken  Bonk , maar daar zit ook veel plezier in, toch?
Qua weer, zal ik in 11 dagen touren, misschien de 4  seizoenen gaan zien! Met n beetje mazzel/pech kom ik geen sneeuw tegen  laughing7
Motor is deze week zeer secuur nagekeken op alle onderdelen, dus ook kabels, cardan e.d.  Nieuwe levens-sappen, filters en bougies, voorremmen, klaar voor de tour!
WOW, ik kan niet wachten!!!  hello2
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #11 Gepost op: 03 Apr 2010, 13:10 »

Even een plaatje van Applecross:

danielGS
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 09 Apr 2010, 12:56 »

Rij de pas naar Applecross van zuid naar noord ......is veel mooier en een flink stuk klimmen  Wink  thumbsup hopelijk hangen de wolken niet te laag  crybaby2
jawe64
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 09 Apr 2010, 21:32 »

Zeg Tex.
Jij bent dit topic begonnen.................maar ik zie geen ene reactie van jou?  dontknow
Ben je er nog? Of iemand anders van je 12-koppige HD-team?  wave

Jack  tongue3
Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Apr 2010, 15:05 »

Denk dat ze onderweg allemaal gestrand zijn!
Teveel los gerammelde onderdelen!
laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7
Danny
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 14 Apr 2010, 15:36 »

Ja je weet wat ze zeggen over Harleys.
Een harley rijder heeft nooit pech , Hij/zij doen het onderhoud gewoon langs de weg.  Hypocriet
Danny  wave bagpiper
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 14 Apr 2010, 16:44 »

Tip: http://motorcyclescotland.com/scottish-motorcycle-routes.asp  icon_salut

Erg handig  icon_thumleft

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
jawe64
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 15 Apr 2010, 06:57 »

Tex heeft waarschijnlijk zijn computer verkocht om zijn Harley te onderhouden  Cheesy

Zeg Jazz, leuke interessante site, maar ik zie alleen geen routes in de Highlands. Of kijk ik niet goed?  dontknow

Jongens, nog 34 nachtjes slapen.......en dan mag ik vertrekken op mijn Shadow!  hello2

Jack
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: schotland op de harley
Ga naar: