Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: boeken over whisky
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: boeken over whisky  (gelezen 2041 keer)
ilonka
Schotland fan

« Gepost op: 30 Mrt 2010, 18:18 »

Scotland face Boeken over whisky, de diverse merken en de verschillen.
Ik ga over 3 weken naar Schotland,Highlands ,Skye en Mull.
Ik wil als kado een mooi boek over whisky meenemen voor mijn zoon.Hij is kok.( ik heb al diverse Schotse kookboeken voor hem meegenomen)
Ik zelf drink niet,dus heb er ook geen verstand van,mij kun je alles wijsmaken. Bonk
Kan iemand mij een goed boek adviseren?
Ilonka
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Mrt 2010, 18:34 »

ik zal eens kijken wat wij in de boekenkast hebben staan Ilonka. Leuk idee. Er zijn ook wel kookboeken over whisky.
Ik weet zo wel eentje die erg leuk is, heb ik zelf ook namelijk,  zal de preciese titel even opzoeken voor je, maar dat gaat over het restaurant "The three chimneys"op Skye. Dat is een restaurant met michelin sterrren. het is het verhaal van de eigenaress/chefkok, over hoe ze dit restaurant gekocht heben, over waar ze hun producten vandaan halen, en natuurlijk met recepten. Gaat dus niet echt specifiek over whisky, maar voor een kok misschien wel een leuk boek om te hebben.

Ik zoek straks nog even in mijn boekenkast voor je.

skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mrt 2010, 18:48 »

kookboek: whisky al la carte, door Bob Minnekeer en Stefaan van Laar

overzichten van soorten whisky's: Jim Murray's whisky bible
                                                       Michael jackson's malt whisky companion
                                                       Whisky, onder redaktie van Charles Maclean

algemene boeken over Schotland en whisky: Scotland and its whiskies, door Michael Jackson

Heel mooi fotoboek over de vergane glorie van distelleerderijen, meer voor liefhebbers van mooie foto's overigens is
Bottled history van Ian Macilwan ( daar heb ik zelf een gesigneerd exemplaar van , hij was vorig jaar op het whiskyfestival)

Dat boek over het restaurant heet : the three chimneys, door Shirley Spear

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mrt 2010, 11:03 »

Scotland face hardstikke bedankt Skye!
Kindlief heeft een kookstudio,dus koken in  diverse  creatieve varianten. icon_salut
Ik ga op zoek naar de diverse boeken,túúrlijk stikt elke kok van de kookboeken,maar hij geeft ook wijnproeverijen en whiskyproeverijen,kookworkshops etc,dus wie weet?
Ilonka
skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mrt 2010, 12:45 »

kijk anders ook nog even op www.whiskyboeken.nl Ilonka, daarstaat ook nog het nodige.

Danny
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Mrt 2010, 16:22 »

Ik lees graag boeken  Aye maar als het over Whisky gaat lees ik liever het etiket  laughing7
Want dan heb ik het spul al in de hand  Hypocriet Whisky
Danny  wave bagpiper
skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Mrt 2010, 18:52 »

laughing8 laughing8 laughing8 laughing8 laughing8

waar kan ik je aan herkennen bij Tartan Day, flesje whisky in de hand laughing7

Danny
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Mrt 2010, 19:30 »

Dat ligt er helemaal aan hoe ik er kom mijn schoonzuster is nog niet helemaal om en als ik alleen kom moet ik op de motor en dan drink ik echt niet  Nee!!!
Maar dan heb ik waarschijnlijk een shirt aan met daarop de alom bekende handtekening van Walt Disney die veranderd is in Malt Whiskey. Aye
Danny  wave bagpiper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Mrt 2010, 22:17 »

Maar dan heb ik waarschijnlijk een shirt aan met daarop de alom bekende handtekening van Walt Disney die veranderd is in Malt Whiskey.

Die is zo coooool!

skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 01 Apr 2010, 07:36 »

ik zal er naar uit kijken.

McEnti
Clan McEnti
Schotland fan

Carpe Diem

« Antwoord #10 Gepost op: 01 Apr 2010, 20:27 »

en ik ook

zie je zondag

gr McEnti
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: boeken over whisky
Ga naar: