Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
06 Feb 2012, 23:19
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
Rotterdam vs IJmuiden, boeken in ponden
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Rotterdam vs IJmuiden, boeken in ponden (gelezen 2283 keer)
Renkie
Gast
«
Gepost op:
22 Mrt 2010, 10:08 »
Hoi allemaal !
Omdat wij eind mei / begin juni 2 week in schotland willen verblijven kwam ik al gauw op dit forum uit. (Over de exacte route open ik later wel een topic) We willen beginnen Edinburgh, en dan met de boot vanaf Rotterdam -> Hull of IJmuiden -> Newcastle. De extra reistijd vanaf Hull omhoog is op zich geen probleem.
Op het forum zijn diverse berichten te vinden over de maatschappij die op Newcastle vaart, maar dat gaat vaak tot in 2008 terug. Even een paar vragen.
-Ik denk er over om een buitenhut te nemen en een 2 persoonsbed naast/tegen elkaar. Hoe lang zijn deze bedden en heb je ook ruimte na het voeteneind ? Ik ben zelf 1.95m, dus zal waarschijnlijk met de tenen buiten het bed hangen maar ik zag ook foto's dat de bedden alleen vanaf 1 zijkant te benaderen zijn en je dus met je hoofd/voeten klem ligt.
- Ik las dat de boten die vanaf IJmuiden varen vrij oud (?20 jaar) zijn en kleiner dan de P&O die vanaf Rotterdam gaat. Die van P&O schijnen ook moderner te zijn, daardoor ligt de voorkeur nu bij P&O , zijn er nog andere voor/nadelen van P&O ? We zijn niet eerder zo lang op een boot geweest dus een boot die zo stabiel mogelijk is heeft de voorkeur.
- De website overtocht.nl ken ik, maar via de .com website van P&O kun je in Engelse Ponden boeken. Op dit moment is 1 pond +- 1 euro, hierdoor is het betalen in ponden een leuke besparing volgens mij. Hebben meer mensen hier ervaring mee ?
Ingrid
Administrator
Re:Rotterdam vs IJmuiden, boeken in ponden
«
Antwoord #1 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:03 »
Ik ben in 2004 voor het laatst met de boot van Rotterdam naar Hull gevaren en de bedden zijn idd niet erg groot nee, maar liggen wel erg lekker. Ach ja voor het comfort hoef je het niet te doen, maar als je moe bent slaap je toch wel goed. Het is gewoon wennen, want je hoort die motoren natuurlijk wel en helemaal stil ligt een boot nooit, al is het schommelen mij erg mee gevallen en ik heb eens met windkracht 8 gevaren. Toen toch goed geslapen.
De boot van Ijmuiden naar Newcastle ken ik niet, misschien dat anderen daar iets over kunnen vertellen. Oh ja en in een binnenhut schommel je minder.
Succes met boeken.
Groetjes Ingrid
Renkie
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:06 »
Bedankt voor de tip mbt een binnenhut, daar had ik niet over nagedacht.
Dat de bedden niet zo groot zijn is op zich geen punt, maar heb je nog wel ruimte 'na' het voeteneind ?
MacJos
Cryptorator
«
Antwoord #3 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:07 »
Wij hebben goeie ervaringen met de 2-persoonsbedden van P&O (R'dam - Hull dus). Zowel in de club-hut als de suite kon ik (1.90 m. dus wel wat korter dan jij) er goed in liggen. Sowieso zijn onze ervaringen met deze overtocht eigenlijk alleen maar positief. Met DFDS heb ik geen ervaring dus ik kan niet vergelijken.
Rent-a-teckel
Kijk ook eens op
http://www.d-dig.nl/forums/
als je van fotograferen houdt.
MacJos
Cryptorator
«
Antwoord #4 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:09 »
In de club-hut zit het bed ingeklemd tussen muren en is er dus géén ruimte achter het bed. In de suite is dat wel het geval
Rent-a-teckel
Kijk ook eens op
http://www.d-dig.nl/forums/
als je van fotograferen houdt.
Ingrid
Administrator
«
Antwoord #5 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:10 »
Citaat van: Renkie op 22 Mrt 2010, 11:06
Bedankt voor de tip mbt een binnenhut, daar had ik niet over nagedacht.
Dat de bedden niet zo groot zijn is op zich geen punt, maar heb je nog wel ruimte 'na' het voeteneind ?
Ja in de 2 persoonsbinnenhut met stapelbed had je na het voeteneind nog ruimte ja
Groetjes Ingrid
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
«
Antwoord #6 Gepost op:
22 Mrt 2010, 11:44 »
Boeken via Engelse sites hebben wij goede ervaring mee, en heeft ons al heel wat geld bespaard. Gewoon alles even vergelijken qua prijs. Kan soms enorm schelen!
DFDS bevalt ons prima. Ook R'dam - Hull is goed.
Margolia
Pascal & Tanja
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
22 Mrt 2010, 13:27 »
Hoi hoi,
Om het compleet te maken,
de veerdienst zeebrugge-rosyth (norfolkline), redelijk stabiel, bedden ok., zijn 4 enkele bedden, 2 boven elkaar weerszijden van de kajuit, en ruimte genoeg over. dus maak je keuze. fijne reis en veel plezier in schotland.
groeten pascal
Bugs
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
23 Mrt 2010, 07:59 »
Dit staat in de algemene voorwaarden van P&O Ferries:
Citaat van: P&O Ferries
3. Tarieven
(i) Alle door P&O Ferries aangeboden tarieven zijn uitsluitend beschikbaar voor ingezetenen van het land waarin deze zijn gepubliceerd.
Bron:
P&O Ferries
Als je lid bent van de ANWB dan krijg je 5% korting op de gepubliceerde tarieven.
Met P&O hebben wij uitstekende ervaringen. En als je stabiele schepen wilt dan zit je bij P&O van Rotterdam naar Hull goed. De schepen zijn ook inderdaad een stuk moderner dan die van DFDS. Als wij in het noorden van de UK willen uitkomen gaan we altijd via Europoort.
Vitamine V - ons vakantieblog
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
27 Mrt 2010, 09:07 »
Citaat van: Ingrid op 22 Mrt 2010, 11:03
...Oh ja en in een binnenhut schommel je minder.
...
Dat maakt dus niks uit of je in een binnenhut of buitenhut slaapt v.w.b. het schommelen. Normalerwijs bestaat een schip uit één stuk (tenzij het gebroken is). De hoekverdraaing ofwel het "rollen" van het schip is op elke positie in het schip hetzelfde. Wel is het zo dat hoe hoger in het schip, des te groter is de uitzwaai. Vergelijk dit met de situatie of je bovenop de Euromast staat of onderin.
Wat betreft de lengte van de bedden vermoed ik dat nieuwere schepen langere bedden hebben, omdat de gemiddelde mens langer is dat voorheen. Ook in de huizenbouw is het Bouwbesluit hierop aangepast voor wat betreft deurposten e.d.
Als je een deel van de nachtvaart feestend in de disco doorbrengt, zou je voor DFDS kunnen kiezen, maar als je eisen stelt aan een goede nachtrust adviseer ik je de Stena Line (of misschien de recente schepen van P&O, maar daar heb ik geen ervaring mee).
De Stena Line krijgt dit jaar nog nieuwere superferries in de vaart. Deze week was de proefvaart van de eerste, namelijk de
Stena Hollandica
.
Succes met je voorbereidingen en alvast een goede reis gewenst!
Renkie
Gast
«
Antwoord #10 Gepost op:
12 Jun 2010, 12:53 »
Inmiddels zijn we weer terug. Prachtige vakantie gehad !
De overtocht met P&O is prima bevallen.
- buitenhut, niet ruim maar wel voldoende ruimte om normaal te douchen, naar de wc te gaan en ook de bedden waren lang genoeg (thuis bed van 2.20) Raam hadden we niet veel aan ivm mist maar was wel erg prettig om daglicht te hebben.
- Inchecken , parkeren etc ging allemaal prima en ook genoeg ruimte om uit de auto te komen. Achter ons had iemand de pech om tussen 2 range rovers te komen waarvan 1 scheef stond, daar kon maar 1 deur open.
- Binnenhut terugreis qua ruimte prima, maar het ontbreken van het raam zorgde toch voor een 'kist' gevoel, niet heel prettig ondanks dat alles netjes geregeld was.
- personeel was allemaal erg correct en netjes, sprak of NL of ENG, veel buitenlanders in de bediening etc maar ook die spraken prima Engels.
- Enige nadeel vond ik de ventilatie die niet uit of zachter kon, maar goed : je kunt geen raam open doen dus dat zal ook wel moeten.
Al met al is alles zeer goed bevallen bij P&O, prima keuze geweest.
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
13 Jun 2010, 01:12 »
Citaat van: Renkie op 12 Jun 2010, 12:53
Inmiddels zijn we weer terug. Prachtige vakantie gehad !
De overtocht met P&O is prima bevallen.
- buitenhut, niet ruim maar wel voldoende ruimte om normaal te douchen, naar de wc te gaan en ook de bedden waren lang genoeg (thuis bed van 2.20) Raam hadden we niet veel aan ivm mist maar was wel erg prettig om daglicht te hebben.
- Inchecken , parkeren etc ging allemaal prima en ook genoeg ruimte om uit de auto te komen. Achter ons had iemand de pech om tussen 2 range rovers te komen waarvan 1 scheef stond, daar kon maar 1 deur open.
- Binnenhut terugreis qua ruimte prima, maar het ontbreken van het raam zorgde toch voor een 'kist' gevoel, niet heel prettig ondanks dat alles netjes geregeld was.
- personeel was allemaal erg correct en netjes, sprak of NL of ENG, veel buitenlanders in de bediening etc maar ook die spraken prima Engels.
- Enige nadeel vond ik de ventilatie die niet uit of zachter kon, maar goed : je kunt geen raam open doen dus dat zal ook wel moeten.
Al met al is alles zeer goed bevallen bij P&O, prima keuze geweest.
Fijn dat het jullie goed bevallen is. Wat de ventilatie betreft, spreekt je reactie mij aan. Als je wilt kiezen voor erg stille hutten die zelf heerlijk in temperatuur te regelen zijn, zou ik je Stena Line willen adviseren. En die is zelfs dit jaar bezig hun toch al zo recente schepen te vervangen door nieuwbouwschepen.
December 2011 wil ik ze proberen.
Renkie
Gast
«
Antwoord #12 Gepost op:
13 Jun 2010, 15:47 »
Nou, de temperatuur konden we wel regelen. Alleen de ventilator snelheid en daarmee het geluidsniveau niet
Stena Line zal ik in gedachten houden, bedankt.
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
« vorige
volgende »