Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 21:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Paardrijden op Arran, Mull, Skye
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Paardrijden op Arran, Mull, Skye  (gelezen 490 keer)
Peetje
Gast
« Gepost op: 20 Mrt 2010, 21:26 »

Ik wil tijdens mijn vakantie in mei ook graag een paar keer gaan paardrijden. Natuurlijk in de vrije natuur, dus niet in een manege.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik was vroeger een echt paardenmeisje, dus ben geen beginner.
Zijn er veel mogelijkheden om ergens een paardrijtocht te maken en dat op korte termijn te regelen?
Worden er strenge eisen gesteld (zoals bijv. hier in Nederland, het ruiterbewijs) en wat zijn ongeveer de kosten?
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mrt 2010, 22:11 »

Niet in je genoemde gebieden, maar wij hebben een paar jaar geleden bij Drumnadrochit een buitenrit gemaakt. Weliswaar onder begeleiding, maar toch buiten de manege. Marien heeft jarenlang ervaring, maar ik en Thomas nauwelijks. Thomas had toen zelfs 2 dagen eerder voor het eerst op een pony gezeten tijdens een les.  Ruieterbewijs was niet nodig, wel verplicht een cap.
Maar dat is ook heel afhankelijk van de manage die de paarden verhuurt. In Wales deden ze dat absoluut niet aan toeristen, daar gaven ze alleen lessen. Dus gewoon informeren.  Wij betaalden toen iets van 20 pond pp voor een rit van ruim een uur.

http://www.borlum.co.uk/index.html

Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mrt 2010, 23:43 »

Naar de VVV gaan. Vaak liggen daar wel foldertjes van riding centres en anders wil het personeel over het algemeen wel voor je kijken in het plaatselijke telefoonboek of zo. Dan uiteraard dat centre bellen, en dan zijn verschillende scenario's mogelijk: er gaat net even geen groep op pad, of wel maar niet jouw niveau. Of je kunt wel met een groep met ongeveer dezelfde ervaring mee.

Het loont om een dag vantevoren of zo te bellen (vergroot je kansen), alhoewel ik ook wel eens heb gehad dat ik 's ochtends belde en 's middags te paard het land verkende. Paardrijden is in Schotland grofweg een keer zo duur als in Nederland, een cap is bij mijn weten altijd verplicht - die kun je over het algemeen ter plaatse huren, voor £1 of zo. Een buitenrit heet een hack, en galop is canter, niet gallop ! Dat is rengalop - kun je misverstanden van krijgen; als je zegt dat je dat prima beheerst laughing7.

Live and let live
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mrt 2010, 08:58 »

Hoi Peetje,

Op Arran zijn een paar mogelijkheden:

Deze vonden we qua uitzicht/natuur erg mooi:
http://www.arran-hideaways.co.uk/about_arran/visitor_info/horse_riding.asp

Vantevoren bellen, of er heen gaan als je er wat langer bent, is idd makkelijker om afspraken te maken.

Deze is wat toeristischer (maar dat zal in mei meevallen), meer gericht op kinderen (pony's):
http://www.welcometoscotland.com/things-to-do/activities/horse-riding/ayrshire-arran-clyde/scottish-equi-complex

Veel plezier, leuk vooruitzicht!

Peetje
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Mrt 2010, 09:26 »

Bedankt voor jullie informatie! En met 'hack', de plaats en google kom ik weer veel verder in mijn zoektocht.

De tochten klinken goed, en de prijzen vallen me ook alles mee. Nu maar hopen dat dat ook geldt voor de spierpijn er na...  laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Paardrijden op Arran, Mull, Skye
Ga naar: