Auteur Topic: Weer terug  (gelezen 4991 keer)

Offline bregtje

• Schotland fan
Weer terug
« Gepost op: 28 feb 2010, 12:20 »
Na 3 fantastische weken op Hoy, weer terug in Veendam :crybaby2:
Blizzards, gales, strakblauwe luchten, prachtig mooi winterweer, dit alles werd me aangeboden !
De zaterdagaankomst op Kirkwall verliep iets anders dan normaal.
Door het barre weer was het vliegveld gesloten tot halverwege de middag.
Zat met nog een paar mensen op het vliegveld in Edinburgh te wachten op aansluiting met Kirkwall.
Gevolg was, dat ik met nog een extra tussenlanding in Inverness(hier zaten ook mensen al een dag en een nacht vast) 6 uur later dan gepland aankwam op Kirkwall.
Dus te laat voor de gereserveerde autoferry.
In een hevige sneeuwstorm in het donker, voorzichtig in de huurauto naar Stromness geglibberd.(Zweet onder mijn oksels!)
In het Royal een kamer voor twee nachten geboekt, de eerstvolgende autoferry ging pas op maandag.
Op maandag eindelijk naar Hoy.
Bij aankomst schitterend winterweer, volop sneeuw op de heuvels.
In het huis bij de vuurtoren lag er een versgebakken brood klaar en alvast een flesje champagne in verband met aanstaande Valentines Day.
Het voelt iedere keer weer als thuiskomen.
Had deze keer extra veel boeken en films meegenomen, kwamen goed van pas, want na een paar schitterende dagen sloeg het weer totaal om.
Storm!! Eindelijk!
Dit was waar ik oa voor gekomen was.
Werd midden in de nacht wakker door het lawaai, de wind gierde door de schoorstenen, alle deueren klapperden, de bovenste grendel van de stormdeuren schoot ieder keer met een enorm kabaal los, dus dit vroeg om aktie!
Dubbelgevouwen kartonnen onderzetters tussengepropt tussen de grendel en de deuren was dé oplossing.
In de woonkomer was het net alsof je buiten liep, zoveel lawaai!.Geweldig :tongue3:
Deze storm heeft 2 dagen aangehouden, ik had daarvoor net boodschappen gehaald, dus voorraad genoeg!
In deze storm op de plek waar ik zit,is naar buiten gaan dan even geen optie.
Twee kippen hebben het niet overleefd, ze zijn in zee gewaaid, vreselijk zielig.
Na die twee dagen herstelde het weer zich, dus zat ik smorgens voor het huis op een bankje met een mok thee te lezen.
Heerlijk in het zonnetje, -1 graad, veel wind, maar dik ingepakt, muts op, handschoenen aan en een zonnebril op mijn neus,zo kon ik het wel uithouden.
Tijdens deze vakantie weer veel leuke mensen ontmoet(locals).
Hoorde van hun, dat ik voor stevige stormen eigenlijk in november of maart naar Hoy moet komen.
Dus hier moet ik het er nog maar even met het thuisfront over hebben ;)

Offline Toeter

• Schotland fan
Re:Weer terug
« Reactie #1 Gepost op: 28 feb 2010, 13:12 »
En zijn er ook nog foto's van dit mooie, stormachtige avontuur?  ;)

Toeter

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 feb 2010, 16:52 »
We zijn er zelf maar 4 dagen geweest maar willen er zeker nog een keer terug.

Deze komt je zeker wel bekent voor dan  :)

Offline bregtje

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 feb 2010, 18:36 »
Deze keer geen foto,s en films gemaakt, heb besloten dit niet meer te doen,alle andere keren gefilmd en gefotografeerd, Hoy en de andere eilanden zijn zo mooi, je moet het gewoon ondergaan, daar kan geen foto of film tegenop.

The Flattie Bar is me inderdaad welbekend, het Stromness Hotel ook.
In de zomer heerst hier een gezellige drukte.
Er werkte twee jaar geleden een Franse kok, met een enorme baard.
Bij de lunch stond hij uit te serveren met zijn baard in een soort van haarnetje :)

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 28 feb 2010, 19:22 »
Goh wat jammer zeg dat je geen foto's heb gemaakt.
Groetjes Ingrid

4ToUov

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02 mrt 2010, 16:52 »
Geweldig!!!

Die kippen..... moest er wel even om lachen hoor,sorry.... :laughing7:

johannesV

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 27 okt 2011, 09:29 »
haha, een baart met een haarnetjes?! wel heel cool;)