|
superik
Gast
|
 |
« Gepost op: 21 Feb 2010, 21:28 » |
|
Hallo,
Ik ben dus Carla en ga dit jaar samen met mijn man in mei een weekje op de motor naar schotland. We gaan naar een feest dus veel tijd om dingen te bekijken hebben we niet. Maar tips zijn welkom. We gaan naar Sterling. Op woensdag heen en op maandag terug. Het is mijn eerste keer schotland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Feb 2010, 22:36 » |
|
Ha Carla, Welkom op het forum.  In de buurt van Stirling heb je het Wallace Monument. Vanaf het monument heb je met helder weer een mooi uitzicht en zie je Stirling Castle liggen. Het is wel een klim naar het monument, maar zeker de moeite waard. Er rijdt ook een busje naar het monument, voorals je geen zin heb in de klim. Stirling is ook een leuke plaats om te bezoeken. Er is genoeg te doen. Toeter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Feb 2010, 23:44 » |
|
Welkom hier Carl. Leuk dat jullie Schotland gaan ontdekken. Have fun hier. Tips genoeg hier te vinden 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Feb 2010, 09:32 » |
|
Hallo Carla,
Welkom op het forum! Behalve het feest, willen jullie graag bijzondere gebouwen zien en/of mooie natuur opzoeken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superik
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Feb 2010, 14:41 » |
|
Ik weet nog niet wat we allemaal gaan en kunnen doen. We vertrekken dus op woensdag uit Nederland en komen Donderdag aan. Vrijdag moeten we in Stirling zijn. Vrijdag begint het feest (Rally) en die is dan zondagavond weer afgelopen. Maandagavond gaan we al weer met de boot terug. Ik wil in ieder geval overdag wat gaan bekijken. Het Wallace monument en wat rond toeren. Zondag willen we in ieder geval even naar Eddingburgh en we willen halverwege ergens gaan slapen. Tussen Stirling en Newcastle dus. Zodat we de zondag en maandag wat van de omgeving kunnen zien. Op heenreis, donderdag op vrijdag willen we ook ergens gaan slapen zodat we in ieder geval donderdag en vrijdag ook iets kunnen zien. Zaterdag dan het monument. Het is wel een heel kort bezoekje maar langer kan niet i.v.m. werk dus het beste er maar van maken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Feb 2010, 19:14 » |
|
Voor de terugreis is Melrose (en omgeving) misschien een mooie tussenstop.. En dan via de A68 naar Newcastle.. Hoe laat heb je de boot terug? http://nl.wikipedia.org/wiki/Melrose_Abbey
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superik
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Feb 2010, 19:59 » |
|
We moeten uiterlijk 16.20 uur bij de boot zijn. We varen dan 17.00 uur terug. Bedankt voor de Melrose tip. Ik ga even rustig kijken. Ik moet zeggen de foto's en filmpjes van schotland zijn wel heel erg spectaculaire. Ik krijg er steeds meer zin in 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Feb 2010, 20:40 » |
|
Ik geloof dat Mull me al voor was met o.a Melrose tip  (had je andere topic nog niet gezien ;-). Aangezien de late boot hebt, hebben jullie nog even de tijd..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superik
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Feb 2010, 21:19 » |
|
Bedankt voor de info. Ik ben al druk aan het schrijven en aan het inplannen. Ik geloof dat ik veel te veel wil zien in een paar dagen. Volgens mij moet ik nog een keer naar schotland. Ik zag vandaag dat mijn man het hardrock cafe in Edingburgh op mijn lijstje heeft geschreven. Ik kreeg net wel een berichtje dat Zaterdagavond op het feest bijna iedereen in Kilt is En dat men het wel fijn zou vinden dat wij er rekening mee houden. Maar wat betekend dat voor een vrouw en waar haal ik voor mijn man een kilt vandaan? Jee ik ken wel de dress-code in de zuidelijke landen maar in Schotland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Feb 2010, 21:27 » |
|
In Edinburgh kom je de ene na de andere kilt winkel tegen op de Royal Mile!!! Kan niet missen!
Kilts (zonder zoomrand) zijn rond de 20 pond, met zoom bijna het dubbele, maar de prijs zal vast afhangen van de tijd van het jaar.. Voor een heuse officiële met speciale tartan en speld, kousen etc. etc. zijn er de speciaalzaken. Voor de dames zijn er ook kilts, maar ook leuke gilets, jurkjes of bloesjes met het bekende ruitmotief
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 24 Feb 2010, 07:42 » |
|
En een Kilt huren is ook heel normaal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Feb 2010, 09:06 » |
|
Welkom hier en ik weet als motorrijder dat je straks baalt dat je niet wat langer kon want motorrijden in Schotland is zwaar verslavend  Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jawe64
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Feb 2010, 14:20 » |
|
Hallo Carla. Welkom op het forum. Super dat je eerste keer in Schotland op de motor is. Je zal wat gaan beleven. Ik hoop wel dat jullie een beetje weer hebben.......want dan heb ik het ook hahaha  , ik ga namelijk ook in mei met de motor. Veel plezier. Jack
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superik
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 26 Feb 2010, 19:50 » |
|
@Danny, als dat zo is dan heb ik er een vakantie land bij.  @jawe64 dan ga ik vanaf nu duimen dat je heel erg mooi weer hebt. Ga jij dan ook eind mei?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jawe64
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 02 Mrt 2010, 20:48 » |
|
Plan was 22 mei te gaan, maar dit is nu definitief 20 mei geworden. 31 mei ga ik weer huiswaarts. Ik ga van Duinkerk naar Dover. Overtocht kost maar 53 pleurootjes, dat valt reuze mee, toch? Mijn "basiskamp" wordt Pitlochry, want daar woont mijn nicht. Vandaar uit wil ik naar Skye om daar een nachtje te slapen. Dan naar het noorden om daar een B&B te nemen in Thurso ofzo (wel eerst even naar Applecross - beallacha na ba uiteraard). Dan weer terug naar Pitlochry om een dagje te rusten. De andere dagen weet ik nog niet, maar ik hoor van mijn nicht dat ik zeker 'The Cuillins' mountains and 'the Old Man' moet zien. Dus ik kijk nog wel. Wanneer gaan jullie? Doei  Jack
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Mrt 2010, 21:38 » |
|
In Edinburgh kom je de ene na de andere kilt winkel tegen op de Royal Mile!!! Kan niet missen!
Kilts (zonder zoomrand) zijn rond de 20 pond, met zoom bijna het dubbele, maar de prijs zal vast afhangen van de tijd van het jaar.. Voor een heuse officiële met speciale tartan en speld, kousen etc. etc. zijn er de speciaalzaken. Voor de dames zijn er ook kilts, maar ook leuke gilets, jurkjes of bloesjes met het bekende ruitmotief
Een kilt voor 20 pond?  Ben toch wel aardig thuis in die materie, maar voor die prijs heb je echt geen fatsoenlijke kilt.  Dames kunnen ook in een lange rok met ruit. Kun je overal kopen. Kijk eens bij een Edinburg Woolen Mill. Via Google kun je die vast wel vinden. Die zijn ook niet al te duur.  Veel plezier daar. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 03 Mrt 2010, 17:14 » |
|
Een kilt voor 20 pond?  Ben toch wel aardig thuis in die materie, maar voor die prijs heb je echt geen fatsoenlijke kilt. Met alle respect voor je kennis van tartans en kilts, maar ik ben er van uitgegaan dat ze alleen voor dat feest een kilt zochten. En als je daarvan een leuk souvenir wil overhouden (en ook nog benzinegeld voor de motor ;-) dan is het een optie. Willen ze idd op chique en een fatsoenlijke kilt dan is meer geld uitgeven of huren de keuze. Waar zij zich maar prettig bij voelen  Deze is in ieder geval 20 pond (let wel, deze foto is dus niet in vol tenue, maar aan het eind van onze kampeervakantie.. dus geen schoon t-shirt en schoenen...) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Mrt 2010, 17:20 » |
|
Maar ik ben het met je eens, dat het ZO mooier is....  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 03 Mrt 2010, 17:37 » |
|
En een gulden middenweg?  Heb er zo gauw geen plaatje bij.  Maar je wilt er op een feest in het Mekka van de kilts toch ook een klein beetje "echt" bijlopen. De rest van de outfit kun je dan goedkoop kopen. Voor op de motor, rol je je kilt op en stop hem in een panty.  ( het beenstuk) En hij blijft gegarandeerd mooi. Groetjes. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superik
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Mrt 2010, 18:13 » |
|
Mijn man gaat dus echt even in schotland kijken. En die panty stop ik ook in zijn bagage 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Mrt 2010, 18:33 » |
|
Mijn man gaat dus echt even in schotland kijken. En die panty stop ik ook in zijn bagage  Kilt op de grond o.i.d leggen. Kant zónder de plooien aan de onderkant.  Dan rol je hem zeg maar op in het plooiloze gedeelte en schuif je hem gemakkelijk in het pantybeen.  . Deze truc wordt ook bij bands gebruikt. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 08 Mrt 2010, 22:46 » |
|
En een Kilt huren is ook heel normaal. In Aberdeen zijn sowieso al 5 zaken die kilts verkopen en ook verhuren. Bij een daarvan heb ik een heel tenue besteld - 'huur' hoor - voor een dinner dance van m'n werk, komend weekend. Heb er nu al zin in. Het zou me niet verbazen als je zelf alsnog ter plekke eentje kunt huren; dat wil zeggen zonder vantevoren al vast te leggen welk tartan je wilt en welke maat je hebt en zo. Dan krijg je er desgewenst dus een heel tenue bij; als je koopt heb je 'alleen' maar de kilt - tenzij je natuurlijk nog wat meer neerlegt voor bijvoorbeeld overhemd/jasje/sokken/schoenen/enz. Een idee van de kosten: ik betaal £55 voor donderdag halen/maandag brengen. Oh ja: welkom op het forum  en alvast goede reis.
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
|