Albertus
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 15 Feb 2010, 20:03 » |
|
Vandaag de overtocht naar Newcastle geboekt om eind mei / begin juni 2,5 week Schotland te bezoeken. Zweden vind ik ook heel leuk, maar vorig jaar is Schotland (wederom) zo goed bevallen dat ik er weer graag naartoe ga. Ik heb zoveel waar ik nog heen wil: Skye, de oostkust, Glasgow, het Noorden boven Inverness..... (in de UK wil ook nog naar het Lake district en Cumbria). Hoeft niet allemaal in 2010! De aardige mensen, de mooie natuur , de mooie oude gebouwen, de vele bezienswaardigheden en dat zo dicht bij huis. Genoeg te doen dus!! Groeten, Bert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Feb 2010, 20:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Feb 2010, 20:53 » |
|
lekker Bert, leuk vooruitzicht. Wij gaan deze zomer wel naar Zweden, maar in september nog een weekje Schotland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Feb 2010, 21:53 » |
|
Hallo Albertus, Lang niets van je gelezen, maar dit is wel een goed bericht. Veel plezier tijdens je vakantie, zal vast wel lukken. Hoeft niet allemaal in 2010! Er moet ook nog wat te wensen over blijven. Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Feb 2010, 22:18 » |
|
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
|
dirkLOWLAND
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Feb 2010, 09:56 » |
|
veel plezier voor ons is het in augustus kijken er al naar uit.
grtz,
Dirk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Feb 2010, 10:09 » |
|
Lekker vooruitzicht  maar ga je dat hele verlanglijstje  in 2 1/2 week doen ? Of pik je er deze reis een paar uit  Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Albertus
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Feb 2010, 10:59 » |
|
Ik zal wel zien hoever ik kom. Voor mij geldt: alles rustig bekijken , lekker uitrusten en niets moet (verplichte zaken heb ik al teveel in de rest van het jaar). Leuk dat iedereen hier enthousiast is over Schotland!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4ToUov
Schotland fan
Carpe Diem
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Feb 2010, 21:10 » |
|
Onwijs veel plezier.  Ik kan mededelen dat ik ook in die periode (eind mei,begin juni) weer van plan ben (met een motormaatje) om de oversteek te doen,we zijn er alleen nog niet uit.... Engeland (Cornwall eo) of Schotland. Schotland verleden jaar voor het 1st gedaan en ik teer er nu nog op...  Keuze's,keuze's,keuze's..... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noorman
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Feb 2010, 11:30 » |
|
Afgelopen week een overtocht geboekt van Hoek naar Harwich voor 19 April , de terugreis is op 30 April . Dit om de Great Glen Way nog eens over te doen wat vorig jaar door gezondheidsredenen niet gelukt is , deze keer niet lopend maar op een mountainbike .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Feb 2010, 14:56 » |
|
Sportief plan, Noorman! Fijn dat het nu beter met je gaat.
Leuk vooruitzicht Albert, wij hebben het noordelijkste gedeelte boven Inverness nog niet gehad, dus die staat bij ons ook nog op de planning (net als Lewis en Harris..)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Albertus
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Mrt 2010, 19:58 » |
|
Noorman, fietsen is gezond en sneller dan wandelen en is volgens mij minder intensief voor je lichaam (mits het natuurlijk erg steil is). Ik heb de Great Glen Way eens gegoogled en het lijkt mij een mooie en soms ook bosrijke route.
Mc Lark, plannen heb ik genoeg en het doel is ook wel het stuk boven Invernees te gaan bekijken. Ik denk om de weg langs de kust zo naar boven te gaan volgen en ben benieuwd of ik dan met de caravan voor grote verassingen kom te staan.
Jullie beiden (allemaal natuurlijk in dit draadje maar dan wordt het zo'n lang verhaal!) ook alvast veel plezier gewenst en geniet van de voorbereidingen!
Oh ja, ben eigenlijk wel benieuwd waar Skye naar toe gaat in Zweden! Heb ook nog getwijfeld om naar zweden te gaan, maar het is veel verder weg en er is in Schotland volgens mij toch wat meer te doen en te zien.
Groeten, Bert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Mrt 2010, 20:13 » |
|
hai Bert
wij gaan in ieder geval weer naar Östersund, waar onze kennissen wonen. Ook willen we graag weer naar Funäsdalen, dat is ook een fantastsische omgeving. Miischien vanf daar via Noorwegen weer naar het zuiden afzakken. We gaan over met de boot van Kiel naar Göteborg
groeten, skye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noorman
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Mrt 2010, 21:52 » |
|
Noorman, fietsen is gezond en sneller dan wandelen en is volgens mij minder intensief voor je lichaam (mits het natuurlijk erg steil is). Ik heb de Great Glen Way eens gegoogled en het lijkt mij een mooie en soms ook bosrijke route Sportief plan, Noorman! Fijn dat het nu beter met je gaat.
Vorig jaar heb ik een poging gedaan maar kwam niet verder als 90 km , mijn longen waren het grootste probleem . Invermoriston - Drumnadrochit was voor mij het zwaarste en tevens het laatste gedeelte van mijn wandeltocht , maar ook de mooiste . Op zich is het een fantastische route om te lopen en aan te raden voor wandelaars . Maar wil het nu over doen op een mountainbike en hopelijk gaat dat beter en is het minder zwaar .
Groetjes Noorman
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Mrt 2010, 23:27 » |
|
Maar wil het nu over doen op een mountainbike en hopelijk gaat dat beter en is het minder zwaar .
Even zo goed toch van te voren nog maar goed trainen op de mountainbike, Henk !! En als je in de buurt van Emmen niet kunt kiezen uit al die prachtige drentse fietspaden, even goed luisteren naar dit liedje van Skik. Veel plezier !!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noorman
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 04 Mrt 2010, 08:03 » |
|
Even zo goed toch van te voren nog maar goed trainen op de mountainbike, Henk !! En als je in de buurt van Emmen niet kunt kiezen uit al die prachtige drentse fietspaden, even goed luisteren naar dit liedje van Skik. Veel plezier !! Deze route ken ik maar al te goed , evenals de zanger . 1 van mijn favoriete fietsroute,s is dit http://www.youtube.com/watch?v=_Q1N-_-jAWU .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 05 Mrt 2010, 12:55 » |
|
Mooi vooruitzicht Noorman, maar is het wel te fietsen? is het vlak genoeg?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noorman
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Mrt 2010, 19:11 » |
|
Mooi vooruitzicht Noorman, maar is het wel te fietsen? is het vlak genoeg?
Er zijn inderdaad behoorlijke bulten of bergen , hoe je het ook wil noemen . Maar ben vorig jaar diverse Mountainbikers tegen gekomen die het ook hebben gedaan . Volgens sommige bikers zou het niet zo zwaar zijn als lopen . Neem ook alleen het nodige mee en laat de rest in de auto liggen die in buurt van South Laggen mag staan . Wil er ook alle tijd voor nemen en van al het moois kunnen genieten onderweg .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Apr 2010, 07:59 » |
|
Geniet ervan Henk. Hopelijk ga je de finish probleemloos en met mooi weer halen.
Egbert&Manon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noorman
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Apr 2010, 18:09 » |
|
Geniet ervan Henk. Hopelijk ga je de finish probleemloos en met mooi weer halen.
Egbert&Manon
Ben toch deze keer vastbesloten om de finish te halen in Inverness , vorig jaar is mij dat helaas (lopend) niet gelukt . Gezien mijn longziekte ( COPD ) en een afgesloten luchtpijp in mijn middelste longkwab zal het nog zwaar genoeg zijn . Maar heb er deze keer tijd genoeg voor uitgetrokken en met een beetje geluk aan mijn zijde moet het deze keer wel lukken . Bedankt allemaal voor jullie reacties en zal nog vaak genoeg aan jullie denken . Groetjes Henk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|