Yo
Cryptorator
|
 |
« Gepost op: 14 Feb 2010, 16:01 » |
|
Even aandacht voor 2 kanjers! Bi Beò is een 6-mans band uit Uist. En zingen/spelen vrolijke en ook zeer gevoelige nummers. Heerlijke Schotse muziek en lekkerrrrrrrrrrrr Gaelic.  Ze zitten ook op facebook, makkelijk op google te vinden. Cal, ik heb het ergens anders al eerder over hem gehad. Hij zet in z'n eentje een hele band neer.  Maakt eigen nummers/ cd's, maar kan eigenlijk alles spelen en zingen. Als alles goed gaat komt hij in oktober naar Nederland, maar heeft nog 3 gigs nodig hier om het rendabel te maken. www.calmusic.co.uk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Feb 2010, 18:54 » |
|
Bedankt voor de tip! klinkt erg mooi en wil ze zeker zien en horen. Prachtig  Heb net even gekeken of ze ook nog in Schotland optreden en dan natuurlijk bij ons in de buurt, maar helaas is de agenda nog niet bijgewerkt. Hoe ken jij ze Yo?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Feb 2010, 19:55 » |
|
Ik ken Cal erg goed. Dat is een vriend geworden, al vanaf de eerste Schotlandtrip. Hij zong Runrig nummers (m'n eerste kennismaking) en prachtige eigen nummers. nadat hij speciaal voor mij een nieuw nummer zong kon hij niet meer stuk bij mij.!!!  En toen tot slot Loch Lomond,  iedereen op de tafels en stoelen!! Ik verkoop nu ook zijn nieuwste cd voor hem in Holland. Ben dus ook op zoek naar gigs. Zou eerst eind maart worden, maar ik heb er niet genoeg, dus wordt het oktober dat Cal komt (Assen, Amsterdam. Den helder en Schagen.) Misschien nog Groningen, Alkmaar en Nieuwe Niedorp. Dus als jullie wat weten...hij kan echt alles zingen en spelen. (ook Robbie Williams of Elvis bv) Bi Beo ken ik via facebook en heb sinds kort contact met James, maar ken ze (nog)niet persoonlijk. Ze zijn nu ook bezig met wat meer dansbare muziek, met wat `latin` erin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Feb 2010, 22:00 » |
|
Ik ken Cal erg goed. Dat is een vriend geworden, al vanaf de eerste Schotlandtrip. Hij zong Runrig nummers (m'n eerste kennismaking) en prachtige eigen nummers. nadat hij speciaal voor mij een nieuw nummer zong kon hij niet meer stuk bij mij.!!!  En toen tot slot Loch Lomond,  iedereen op de tafels en stoelen!! Ik verkoop nu ook zijn nieuwste cd voor hem in Holland. Ben dus ook op zoek naar gigs. Zou eerst eind maart worden, maar ik heb er niet genoeg, dus wordt het oktober dat Cal komt (Assen, Amsterdam. Den helder en Schagen.) Misschien nog Groningen, Alkmaar en Nieuwe Niedorp. Dus als jullie wat weten...hij kan echt alles zingen en spelen. (ook Robbie Williams of Elvis bv) Bi Beo ken ik via facebook en heb sinds kort contact met James, maar ken ze (nog)niet persoonlijk. Ze zijn nu ook bezig met wat meer dansbare muziek, met wat `latin` erin. Wat bedoel je precies met dat je gigs zoekt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Feb 2010, 22:52 » |
|
In dit kroegje in Enkhuizen staat elke avond live muziek, meestal met een Schots/Iers tintje. Misschien als je contact opneemt met de eigenaars dat hij daar ook kan spelen? Of het rendabel is wat betreft de opbrengst weet ik niet, maar in ieder geval valt Loch Lomond er altijd in de smaak! Is weer eens een andere versie dan die van Ad de lokale stadsmuzikant 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Feb 2010, 23:15 » |
|
Bij ons in Voorhout is een kroegje "het Soldaatje"die ook vaak live-concerten verzorgt, ze hebben geen website, en ik weet ook niet of ze interesse hebben, maar je kan het benaderen? Kom ik ook  en breng een zooitje familie mee 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Feb 2010, 09:05 » |
|
Bij ons hebben we ook vaak bandjes in 'the British pub" en ik zat mij net te bedenken, bedoel je spelen met meer bands? Wij hebben ook Rolling Home in Sneek, die heeft net een Celtic tour. Wij zijn er ook geweest, ontzettend leuk. http://www.rollinghome.nl/. Zij spelen veel met andere artiesten. Misschien een idee?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Feb 2010, 13:47 » |
|
misschien kan Cal hier ook optreden: http://www.robertspub.nl/ WIJ KOMEN dan zeker kijken  (sorry Hans, ik ben niet zo link en ben nu de link kwijt hoe ik een link in kan korten  , dus als je hem nog eens kunt doorlinken...  , scheelt dat dit niet zo'n lange link is...  ) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Feb 2010, 13:54 » |
|
(sorry Hans, ik ben niet zo link en ben nu de link kwijt hoe ik een link in kan korten  , dus als je hem nog eens kunt doorlinken...  , scheelt dat dit niet zo'n lange link is...  ) Je bedoelt deze denk ik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 15 Feb 2010, 15:18 » |
|
Ja!!!!!! die was het  en bedankt maar weer! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Feb 2010, 12:19 » |
|
Wat bedoel je precies met dat je gigs zoekt?
Gigs zijn optredens. Muzikanten zeggen niet ik moet optreden, maar ik heb een gig. Ik zoek dus plekken(kroeg, pub, festival) waar Cal kan optreden, tegen betaling. Hoe meer gigs in korte tijd, hoe rendabeler het wordt. Of hij zou heel veel moeten vragen voor twee optredens. Dat laatste zal nog niet lukken in Nederland... Dus als jullie plekken weten waar regelmatig bandjes spelen en waar men dol is op Iers/Schots wil ik dit graag weten. Hij doet in Schotland bv ook bruiloften. Bij ons hebben we ook vaak bandjes in 'the British pub" en ik zat mij net te bedenken, bedoel je spelen met meer bands? Wij hebben ook Rolling Home in Sneek, die heeft net een Celtic tour. Wij zijn er ook geweest, ontzettend leuk. http://www.rollinghome.nl/. Zij spelen veel met andere artiesten. Misschien een idee? Ik bedoelde eigenlijk dat Cal alleen optreedt op een avond. Met apparatuur lijkt het alsof er een hele band staat. Hij speelt wel life hoor. Soms ook akoestisch bv bij een diner ofzo. Hij kan de hele avond non stop spelen. Met andere bands is ook mogelijk maar dat verdient meestal niet zoveel, omdat je korter speelt. Van Bi Beo`weet ik niet wat ze het liefst willen. Behalve dan dat ze graag eens naar nederland komen. Voor bv een lang weekend. Maar ga vooral door met de tips want ik ben er reuze blij mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Feb 2010, 12:45 » |
|
Gigs zijn optredens. Muzikanten zeggen niet ik moet optreden, maar ik heb een gig.
Dat dacht ik al. Ik weet dat ze in Lemmer bij de British pub regelmatig zulke bandjes heeft, we gaan er ook geregeld naartoe! http://www.horecabedrijventijsseling.nl/?pagid=9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Feb 2010, 19:46 » |
|
http://www.robertspub.nl/ WIJ KOMEN dan zeker kijken  Hoi Mieke, ik had een mail verstuurd naar Robertspub. Maar ik kreeg hem terug.  Fout in het mailadres! Ga je er vaak heen? Als je weer eens gaat wil je dan vragen om het juiste mailadres? Het lijkt me een leuke plek. De andere adressen heb ik ook allemaal gemaild. Zou leuk zijn als er wat optredens van komen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Feb 2010, 21:10 » |
|
Hi Yo!!! ik zal m'n kennis even mailen, Tracy. die doet daar op woensdagavond altijd de pub-quizz! Je hoort het a.s.a.p. Zij is trouwens Schotse van geboorte...  Zou heel leuk zijn als Cal hier komt, moet je er ff bij zeggen: centraal in Nederland...veel publiek!!! Weet je trouwens dat Cal in Duitsland veel aanhang heeft??? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Feb 2010, 22:07 » |
|
Ja en ik meld het forum ook!  Alvast bedankt hoor Mieke. In Duitsland heeft Cal ook al een tour gehad. hij heeft een link naar zijn Duitsefan(site) In Canada doet hij het ook goed.  Maar ik wil hem hier hebben.  Zeker weten dat hij het hier ook goed doet! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 Feb 2010, 15:31 » |
|
Bij ons in Voorhout is een kroegje "het Soldaatje"die ook vaak live-concerten verzorgt, ze hebben geen website, en ik weet ook niet of ze interesse hebben, maar je kan het benaderen? Kom ik ook  en breng een zooitje familie mee  Hoi Mull Ik kreeg ook de mail van het soldaatje terug. Vreemd mail adres. Is het 't of het soldaatje?  Als jullie er toch eens zijn kunnen jullie dan een goed woordje doen? Ze kunnen rechtstreeks Cal boeken via zijn site. Thanks  Yo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Feb 2010, 18:41 » |
|
de ene keer zie je "het soldaatje" staan de andere keer " 't soldaatje", hier is de link naar de website in ieder geval, ik kom er ook niet vaak, [net iets te ver weg om een stamkroeg te zijn] .....alleen als er iemand optreedt  [en aangezien ik geen auto heb?] het is een niet al te grote kroeg, maar er treden vaker folkzangers of groepen op, ook hebben ze een soort open podium,waar je je talenten ten toon kan spreiden  dus als je een talent in de familie of kennissenkring hebt? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Feb 2010, 09:40 » |
|
Ik ken Cal erg goed. Dat is een vriend geworden, al vanaf de eerste Schotlandtrip. Hij zong Runrig nummers (m'n eerste kennismaking) en prachtige eigen nummers. nadat hij speciaal voor mij een nieuw nummer zong kon hij niet meer stuk bij mij.!!!  En toen tot slot Loch Lomond,  iedereen op de tafels en stoelen!! Ik verkoop nu ook zijn nieuwste cd voor hem in Holland. Ben dus ook op zoek naar gigs. Zou eerst eind maart worden, maar ik heb er niet genoeg, dus wordt het oktober dat Cal komt (Assen, Amsterdam. Den helder en Schagen.) Misschien nog Groningen, Alkmaar en Nieuwe Niedorp. Dus als jullie wat weten...hij kan echt alles zingen en spelen. (ook Robbie Williams of Elvis bv) Bi Beo ken ik via facebook en heb sinds kort contact met James, maar ken ze (nog)niet persoonlijk. Ze zijn nu ook bezig met wat meer dansbare muziek, met wat `latin` erin. Wat leuk! Zie het helemaal voor me hoe het was toen ze Loch Lomond zongen.. Met name die optreden in kleine kroegjes zijn super qua sfeer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 17 Apr 2010, 18:34 » |
|
woensdag a.s. dus 21 april op BBC 2 om 22.00 Monty Halls'great Hebridean escape! Ook met muziek van Bi Bèo! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pascal & Tanja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 16 Mei 2010, 13:41 » |
|
Hoi iedereen,
Mischien is cafe de klomp, oude bredaseweg etten-leur iets voor hem, men houdt daar van gitaar/rockmuziek, leuk cafe, regelmatig zijn er live-optredens van bands maar ook individuelen, bel eens met jack de kastelein. pascal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Mei 2010, 19:07 » |
|
Doe ik! Dank je wel! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 28 Jul 2010, 15:11 » |
|
Hoi hoi, Ik ben net terug van een Schotland trip. Het was weer top. De band Bi Beò speelde op Uist voor een goed doel. Wat hebben we allemaal genoten!  Heerlijk uit ons dak met vrolijke muziek, en dat allemaal in Gaelic. heerlijk! De band komt het weekend van de 17/18/19 september naar Nederland! Leuk, maar ze hebben wel optredens nodig!!!!!! Wie en waar biedt ze een optreden?  Help ze en kom naar hun optredens. Alvast bedankt voor het meedenken en zoeken...... Ik hoop op wat reacties  Groetjes Yo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 28 Jul 2010, 15:33 » |
|
Ja, dan kom ik precies terug uit Schotland...............( 18 september, ook van uit de Uists en Harris en Lewis), Jammer, hoor !  Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 29 Jul 2010, 15:34 » |
|
voor de 18de of 19de ben je net op tijd!!! Kan je even afkicken ;-)
Ik plan wel een eigen feestje in mijn stadje Schagen.....met Bi Beo
Maar ik heb wel nog meer plekken optredens nodig!!!!!
Koop hun album maar op UIST! Lekker gezellig meebrullen in de auto!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Jul 2010, 07:54 » |
|
Nee, gaat niet lukken, hebben pas 's avonds ( de 18e) de boot en moeten dan nog van Calais naar huis......... Naar die cd ga ik zeker kijken, (luisteren  ) Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
|