Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 17:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Wij gaan in september!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wij gaan in september!  (gelezen 840 keer)
jghk
Gast
« Gepost op: 04 Feb 2010, 11:11 »

Op 3 september vertrekken wij naar Schotland. We gaan eerst een week touren met onze eigen auto (we zien wel waar we eindigen) en week 2 wordt doorgebracht in een cottage in zuid Schotland nabij Newcastleton.
Ik kan haast niet wachten! hello2

Gr.

John
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Feb 2010, 11:26 »

Welkom.

Wordt dit de eerste keer dat jullie Schotland bezoeken?

Newcastleton is idd erg ZUID-Schotland, veel zuidelijk kan haast niet.

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Feb 2010, 12:53 »

Welkom op het forum.  Vlag

jghk
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Feb 2010, 09:48 »

Dank voor het welkom.

Het is voor mij niet de eerste keer, ik ben voor mijn werk een paar keer in Schotland geweest, voor mijn echtgenote is het de eerste keer.

De cottage is inderdaad in (heel erg) zuid Schotland, maar de eerste week willen we rond gaan reizen in het noordelijk deel. Ik zocht een plekje in het zuiden voor de laatste week om niet al te ver te hoeven rijden op de laatste dag (naar Newcastle). Het staat in de middle of nowhere en dat is precies wat we zoeken. Rust, wandelen, rust, rust rust.

Iemand ervaring met dat specifieke gebied?
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Feb 2010, 10:01 »

Welkom op het forum  wave

Vlakbij het je Hermitage castle:
http://guide.visitscotland.com/vs/guide/5,en,SCH1/objectId,SIG49090Svs,curr,GBP,season,at1,selectedEntry,home/home.html

Aan de oostkust: Holy island, Bamburgh castle, St. Abbs head.
Uistapjes naar Edinburgh, New Lanark, Galloway forest park etc

Voldoende om een week te genieten!

Egbert
Danny
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Feb 2010, 10:55 »

Welkom hier En ja ik ben ZEER bekend met Newcastleton en omgeving  Aye
Als je vanuit Newcastleton de weg door de heuvels naar Langholm neemt (9 mile) kom je bij een T splitsing Linksaf = naar Langholm rechtsaf kom je eerst langs een picknicktafel en even verderop is een plekje waar je bij mooi weer ff heerlijk de rivier (Tarras)in kunt
om af te koelen , Nog iets verderop moet je naar beneden klimmen om bij een nog fraaier plekje om te zwemmen te komen en daar ligt een steen in het water die zo is uitgesleten door het water dat je er in kan zitten als op een troon. drunken_smilie
Ook vanaf Newcastleton kun je naar Castleton en vanaf daar naar het Kielder Forrest is ook zeer fraai en daar is ook een roofvogelcentre.
En inderdaad Hermitage castle in Liddelsdale is ook een aanrader.
Danny  wave bagpiper

jghk
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Feb 2010, 11:04 »

Welkom hier En ja ik ben ZEER bekend met Newcastleton en omgeving  Aye
Als je vanuit Newcastleton de weg door de heuvels naar Langholm neemt (9 mile) kom je bij een T splitsing Linksaf = naar Langholm rechtsaf kom je eerst langs een picknicktafel en even verderop is een plekje waar je bij mooi weer ff heerlijk de rivier (Tarras)in kunt
om af te koelen , Nog iets verderop moet je naar beneden klimmen om bij een nog fraaier plekje om te zwemmen te komen en daar ligt een steen in het water die zo is uitgesleten door het water dat je er in kan zitten als op een troon. drunken_smilie
Ook vanaf Newcastleton kun je naar Castleton en vanaf daar naar het Kielder Forrest is ook zeer fraai en daar is ook een roofvogelcentre.
En inderdaad Hermitage castle in Liddelsdale is ook een aanrader.
Danny  wave bagpiper

Bedankt voor de tip!!

We verblijven in een cottage noordwest van Newcastleton:  Riccarton Lodge. Ken jedat toevallig ook?

John
Danny
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Feb 2010, 13:36 »

Nee dat zegt mij niets ik kampeer altijd of verblijf bij familie in Langholm. Aye
Danny  wave bagpiper
Danny
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Sep 2010, 14:08 »

He John heb je mijn speciale plek  drunken_smilie bij het tarras riviertje nog gevonden ?
Danny  wave bagpiper
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Wij gaan in september!
Ga naar: