Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 17:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Auto invoeren vanuit schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Auto invoeren vanuit schotland  (gelezen 1308 keer)
callanderman
Schotland fan

« Gepost op: 03 Feb 2010, 20:20 »

Ik wil een Audi a6 kopen in schotland en 2de handsje wel te verstaan hij is minder Dan de helft van de prijs Dan in Nederland mijn vraag is jan dit zomaar rdw bpm apk en klaar of komt er meer bij kijken?
En begrijpen jullie de extreem prijs verschillen? Worden wij hier in Nederland een beetje bij de poot genomen?

Gr

callanderman
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Feb 2010, 23:01 »

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde-maar-dan-andersom gedaan: Nederlandse wagen in de UK ingevoerd. Ervan uitgaande dat je het tegenovergestelde moet doen van wat ik heb gedaan, is het lijstje:

* mistlicht aan links laten monteren (moet aan de kant van het midden van de weg zitten)
* naar rechts schijnende koplampen monteren
* snelheidsmeter vervangen door eentje die kilometers aangeeft

Dan door de APK (uiteraard kosten) en aanvraag voor ander kenteken doen bij de RDW (waarschijnlijk ook kosten). Verder komt natuurlijk de oversteek van de wagen erbij. Voor alle zekerheid misschien even kijken op de site van de RDW of even bellen. Succes !

Live and let live
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Feb 2010, 09:54 »

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde-maar-dan-andersom gedaan: Nederlandse wagen in de UK ingevoerd. Ervan uitgaande dat je het tegenovergestelde moet doen van wat ik heb gedaan, is het lijstje:

* mistlicht aan links laten monteren (moet aan de kant van het midden van de weg zitten)
* naar rechts schijnende koplampen monteren
* snelheidsmeter vervangen door eentje die kilometers aangeeft

Dan door de APK (uiteraard kosten) en aanvraag voor ander kenteken doen bij de RDW (waarschijnlijk ook kosten). Verder komt natuurlijk de oversteek van de wagen erbij. Voor alle zekerheid misschien even kijken op de site van de RDW of even bellen. Succes !

bedankt Roald

goed dat je dat aangeeft wist niks van de regels betreft mistlampen en de snelheidsmeter

heb begrepen inmiddels dat de kosten voor de apk en kentenken rdw vrij laag zullen zijn dus ik denk goede deal snap nog niks van de belachelijke hoge auto kosten in nederland
jghk
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Feb 2010, 10:45 »

Ik ken de situatie niet m.b.t. Schotland, maar ik heb recent een bijna nieuwe auto ingevoerd vanuit Curacao, waar ik toen woonde.

Ik kan je verzekeren dat we hier in Nederland een poot worden uitgedraaid, in mijn geval scheelde het 15000 euro op de aanschafprijs. 

Ik adviseer je om de website van de RDW te bekijken: www.rdw.nl, die geeft veel informatie. Daar vindt je ook een link naar de website van de douane voor de BPM kant van het verhaal.

Succes!
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Feb 2010, 13:21 »

bedankt Roald

goed dat je dat aangeeft wist niks van de regels betreft mistlampen en de snelheidsmeter

heb begrepen inmiddels dat de kosten voor de apk en kentenken rdw vrij laag zullen zijn dus ik denk goede deal snap nog niks van de belachelijke hoge auto kosten in nederland

De meeste snelheids meters geven beide aan dus zal misschien niet eens omgewisssled te hoeven worden.
Je kan eventueel ook nagaan of het voor je verzekering veel uitmaakt dat het stuur aan de rechter kant zit.
Hier in Schotland zijn er verzekeraars die auto's met het stuur aan de linker kant niet willen verzekeren of anders voor een hogere premie verzekeren.
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Feb 2010, 09:41 »

bedankt allemaal

mijn verzekeraar vond het geen probleem van het stuur dus geen premie verhoging ik ga het dus doen kan nog steeds bijna niet geloven dat ik hiermee 20000 ga besparen  hello2
egberto
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Feb 2010, 11:53 »

Afhankelijk van de leeftijd van de auto zul je misschien ook nog BPM moeten betalen
Hier staat een progje voor de berekening

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

EgbertO

Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Feb 2010, 13:38 »

ja ik had het al gezien Egberto. Ik vond het wel meevallen. Ik had altijd in het verleden begrepen dat ongeacht van leeftijd auto de volledige bpm bedrag betaald moest worden. Ik heb vorige jaar in nederland een opel corsa 1.4 voor mijn vrouw gekocht nieuw was kort daarna in schotland een toen zag ik de prijs daar van de auto.  crybaby2

dat de stuur aan de andere kant zit maakt voor mij niet zoveel uit ik ga zo vaak naar schotland en soms heb ik eigen auto mee en soms rij ik in mijn vaders auto ik ben het nu wel gewend
egberto
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Feb 2010, 15:27 »

ja ik had het al gezien Egberto. Ik vond het wel meevallen. Ik had altijd in het verleden begrepen dat ongeacht van leeftijd auto de volledige bpm bedrag betaald moest worden. Ik heb vorige jaar in nederland een opel corsa 1.4 voor mijn vrouw gekocht nieuw was kort daarna in schotland een toen zag ik de prijs daar van de auto.  crybaby2

dat de stuur aan de andere kant zit maakt voor mij niet zoveel uit ik ga zo vaak naar schotland en soms heb ik eigen auto mee en soms rij ik in mijn vaders auto ik ben het nu wel gewend

Dat stuurprobleem ken ik niet.
Ik heb een motorfiets en daar zit het stuur mooi in het midden. Dus geschikt voor links als rechts rijden.

Egberto

Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Feb 2010, 10:38 »

Dat stuurprobleem ken ik niet.
Ik heb een motorfiets en daar zit het stuur mooi in het midden. Dus geschikt voor links als rechts rijden.

Egberto

Ja Egberto das het mooiste moet toch een keer mijn motor rijbewijs halen
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Feb 2010, 12:01 »

Nou dat is dan wel een financieel voordeeltje in Nederland, dat de verzekering je geen hogere premie berekend. Dat is zoals Dirk al schreef, hier( in Schotland) wel anders.
Realiseer je je wel dat het uiterst onhandig is als je in je eentje in de auto rijdt, met het stuur aan de "verkeerde" kant. Ik ga regelmatig met m'n Britse auto naar Nederland en ben veel op 2 baans wegen voor familiebezoek. Ik zit eindeloos achter een tractor/ vrachtwagen, wordt door tientallen auto's ingehaald en het gebeurd echt heeeeeel zelden dat de bestuurder van de tractor/ vrachtwagen even aan de kant gaat of even helpt uitkijken, pfpfpfpf, dat is hier in Schotland toch wel echt anders. Zelfs bij parkeerautomaten wordt er getoeterd !!!! als ik even de auto uitstap om een kaartje te trekken, inmiddels zwaai ik heeeeel vriendelijk naar de toeteraar  wave

En verder: veel succes met je nieuwe auto !
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Feb 2010, 10:34 »

Nou dat is dan wel een financieel voordeeltje in Nederland, dat de verzekering je geen hogere premie berekend. Dat is zoals Dirk al schreef, hier( in Schotland) wel anders.
Realiseer je je wel dat het uiterst onhandig is als je in je eentje in de auto rijdt, met het stuur aan de "verkeerde" kant. Ik ga regelmatig met m'n Britse auto naar Nederland en ben veel op 2 baans wegen voor familiebezoek. Ik zit eindeloos achter een tractor/ vrachtwagen, wordt door tientallen auto's ingehaald en het gebeurd echt heeeeeel zelden dat de bestuurder van de tractor/ vrachtwagen even aan de kant gaat of even helpt uitkijken, pfpfpfpf, dat is hier in Schotland toch wel echt anders. Zelfs bij parkeerautomaten wordt er getoeterd !!!! als ik even de auto uitstap om een kaartje te trekken, inmiddels zwaai ik heeeeel vriendelijk naar de toeteraar  wave

En verder: veel succes met je nieuwe auto !

ja maar heb je weleens de wegenbelasting vegeleken in Nederland op sommige autos maar dan 10 x hoger. Misschien maar goed ook trouwens bijna iedereen in schotland rijdt in een 4x4 omdat de wb zo laag is daar zou wat worden in nederland  Nee!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Auto invoeren vanuit schotland
Ga naar: