Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: mony's stone
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: mony's stone  (gelezen 624 keer)
ilonka
Schotland fan

« Gepost op: 28 Jan 2010, 08:42 »

Scotland face Iemand al langs geweest? Mony's stone.

Ik wil Corrimony chambered cairn bezoeken,(Bij Drumnadrochit),maaaaaarr vlakbij is ook een standing stone,met 3 pictische symbolen.Hij staat langs een boerenweggetje onder grote bomen.( Het huis vlakbij is afgebrand)
Het is echt in the middle of nowhere.Googlen helpt een beetje, ik heb ook info gevonden van Highland council,maar hoe ik er komen moet is nog een raadsel icon_scratch
 help help
Ilonka
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Jan 2010, 09:13 »

Linkje

Kaart
Street map is online DE beste kaart van de UK.  Ik gebruik het vaak om kaarten in mijn reisdossier op te nemen, en ter plekke koop ik dan vaak een OS kaart.

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Jan 2010, 11:28 »

Scotland face dank je Hans,zover was ik ook al gekomen.Het systeem van Streetmaps is ideaal,ik print me dan ook een slag in de rondte.
En mijn reisdossier wordt steeds dikker!
Maar een duidelijke weg ernaar toe, is eh? Bonk
Ik heb inmiddels heel  wat OS landrangers en explorer maps in de verzameling,ik ben nog van de Dark Ages,zonder GPs systemen.( is niet aan mij besteed) laughing7
Ilonka
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Jan 2010, 11:51 »

Geen weggetje, maar ik denk dat als je langs de rivier loopt, je in de bocht een bruggetje hebt en dan een zandpad richting de steen.
Of te wel, goede schoenen/laarzen aan en lopen.

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Jan 2010, 16:30 »

Scotland face Even zitten spitten in mijn oude archieven: zwart -wit gidsje van glen Urquhart uit 1967 gevonden!( 40 jaar geleden stond ik al met mijn voeten in Loch Ness) :tongue3:Daar wordt vermeld Corrimony House, a Victorian buiding,now a ruin.Die steen staat daar vlakbij.

Oeps; net ontdekt: Old Stable. large holiday home,was once the stables for the horses and carriages,with living space above, for the grooms, of Corrimony House,a Victorian mansion with its own Ice House, the remains of wich may still be seen.

Nou als ik het écht niet kan vinden,ga ik daar even langs,nee heb ik enz. Hypocriet ,maar ik neem mijn laarzen mee!
Ilonka
Struner
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Jan 2010, 21:11 »

En wij wachten wel op de foto's  Aye Aye

MVG,
---Peter.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: mony's stone
Ga naar: