Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Low budget reis met eigen vervoer.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Low budget reis met eigen vervoer.  (gelezen 954 keer)
schilderij
Gast
« Gepost op: 26 Jan 2010, 11:26 »

Dag lieve mensen.

Ik ben vandaag voor het eerst op jullie forum.
Ik ben twee jaar geleden voor het eerst naar schotland geweest met een busreis.
Wij willen dit jaar graag in augustus een keertje terug, maar dan wel Low Budget, want finasieel is dit voor ons geen geweldig jaar.
We willen met onze eigen auto >>> per boot >>> naar schotland.
We willen wandelen , en dingen bezichtigen.
Mijn zoon wil heel graag naar het meer van Lognes en ik naar het eiland Sky.
Hebben jullie tips voor ons wat betreft het verblijf en de kosten die daar aan vast zitten.

Vriendelijke groetjes
Ingrid
Elisabeth1
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Jan 2010, 12:00 »

Ik neem aan dat je Loch Ness en Skye bedoelt?

1 voordeel het pond staat laag, verder weet ik niet hoe lang jullie willen gaan, of jullie op zoek zijn naar een vakantiehuisje of gebruik willen maken van B&B.

Ik weet een site waar heel veel huisjes/B&B op staan, allerlei organisaties dus mocht je  dat willen dan kan je in ieder geval verder kijken zo krijg je ook een idee van prijzen.
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/, de link voor Loch Ness is http://www.undiscoveredscotland.co.uk/areafaug/index.html.
Noord en Zuid Skye hebben allebei een eigen link.

Als je naar Hull of Newcastle met de boot gaat heb je ook een hut nodig, dit maakt de overtocht duurder, als je een overtocht neemt naar bv Dover of Folkstone is dat niet maar dan heb je meer km en dan heb je een tussenovernachting nodig.

Het lijkt me handig dat je eerst voor jezelf op een rijtje zet wat je wil dan kan je zelf kijken wat het kost, prijzen van de boot is ook erg afhankelijk op welke dag je gaat dus het is moeilijk om advies te geven.

Ik weet een site waar heel veel huisjes/B&B op staan, allerlei organisaties dus mocht je  dat willen dan kan je in ieder geval verder kijken.

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/, de link voor Loch Ness is http://www.undiscoveredscotland.co.uk/areafaug/index.html.
Noord en Zuid Skye hebben allebei een eigen link.

succes!!

Elisabeth
Danny
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jan 2010, 12:54 »

Het goedkoopst is wild kamperen met eigen tent  Aye
Je kan ook combineren 2 nachten wild kamperen 1 nacht camping (ff wassen ff douchen)  laughing7
Campings zijn over het algemeen niet duur.
Op skye heb ik op een kleine camping gestaan met een klein winkeltje bij Loch Greshornisch vlak bij Edinbane. Aye
Bij Loch ness weet ik geen campings daar ben ik alleen langs gereden. Hypocriet
Maar wild kamperen is ook leuk uit beekjes kun je prima drinken in Schotland zeker als je het water eerst kookt. Whisky
Danny  wave bagpiper

Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Jan 2010, 21:10 »

Ingrid 13,
               Weet niet wat voor soort overnachting je zoekt.
               Denk dat kamperen het goedkoopste zal zijn.
               Helemaal als je zo als Danny als aangeeft gaat wildkamperen.
               Zelf betaalde ik op de campings in de Highlands,
               meestal 5 á 6 pond voor één persoon met tent.

Denk dat de overtocht en de autobrandstof de grootste hap kosten.
               De kosten van eten heb je thuis ook, denk ik altijd maar.

Wat is de leeftijd van je zoon?

Petra  wave

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Low budget reis met eigen vervoer.
Ga naar: