Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: prijzen openbaar vervoer
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: prijzen openbaar vervoer  (gelezen 2579 keer)
gerdamartijn
Gast
« Gepost op: 02 Mei 2006, 19:14 »

Weet iemand hoe ik aan bepaalde busprijzen kan komen?ik ga met ov vanuit Stirling met Morris travel(als ik met ov ga),naar Callander,maar ik krijg op de site van hen geen prijzen!!!Het kan voor mij best voordeliger zijn (dan taxi) maar ik weet niet wat 2xStirling/Callander kost? help
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2006, 19:25 »

Met First Edinburgh (die ook van Callendar-Stirling v.v. rijdt), is het 3,10 pond voor een enkele reis. (volgens de planajourney site).
Ik denk dat het met Morris niet veel duurder of goedkoper zal zijn, het is een redelijk normale prijs voor een busrit.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mei 2006, 19:52 »

dank je Sas,jij ziet? icon_colors dit toch beter dan ik ,ik fixeer me dan alleen op Morris gek he? laughing7 laughing7 Nog een vraag :moet je eigenlijk van te voren bestellen??Kan je net zoals in Nederland gewoon een rit aan het loket kopen?
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Mei 2006, 20:01 »

Je kunt gewoon bij de buschauffeur betalen als je instapt, geen probleem!
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Mei 2006, 21:05 »

Sas,dank je? notworthy? voor je uitzoekerij,ik heb mijn wederhelft kunnen overtuigen en? hello2 hello2 we gaan nu met het openbaar vervoer? happy7? ?van Prestwick naar Callander,het prijsverschil is enorm(80 euro met de taxi ) en nu alle berenopdeweg zijn opgeruimd? laughing7 laughing7 mag ik weer reisleidster spelen? icon_biggrin? icon_biggrin
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Mei 2006, 21:18 »

Geen dank hoor, Gerda, daar zijn we hier toch voor, tips en trucs uitwisselen! icon_biggrin

Ik ben blij dat ik je veel geld heb kunnen besparen. 80 euro Shocked Kun je weer een dagje iets leuks voor doen, of lekker luxe uit eten? laughing7
Ursula
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Jul 2007, 17:57 »

Hebben jullie ook al eens gebruik gemaakt van de openbaar vervoerpassen die je als buitenlander kan kopen. Dan kun je vanaf 4 tot ? dagen met de trein/bus rond...

Is dit echt voordeliger dan aparte kaartjes kopen?

Groetjes Ursula
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Jul 2007, 18:25 »

Ja soms wel,soms niet.
Je bent dan misschien gebonden aan 1 maatschappij,dus 1 soort tijdtabel. Je moet misschien informeren of je met pas echt vrij kunt kiezen uit je bus/trein aanbod.
In Schotland heb je veel verschillende maatschappijen,en als de ene wel en de ander niet meedoet moet je alsnog extra betalen.

Ook is het wel fijn om bv heen met bus x en terug met (snelle)bus y te gaan.Zelf doe ik het liever zonder pas want ze zijn ook best duur hoor.
Het ligt er ook aan of je echt elke dag veel met OV toert.

Ursula
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Jul 2007, 09:34 »

Dan ga ik eens even de site doorspitten.
Soms hoeven we namelijk helemaal niet zo ver bv van Edinburg naar Stirling. En die aparte trein van Mallaigh naar Port William (als ik het goed schrijf, vergeef me ik ben een Schots newbee) zit toch niet in de pas geloof ik.

Dank je!

Ursula
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Jul 2007, 19:08 »

Nee,en als je een beetje budget moet,dat traject kan je ook met de "gewone"trein doen.De Harry is erg sad1 duur
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: prijzen openbaar vervoer
Ga naar: