Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: welk gebied?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: welk gebied?  (gelezen 1271 keer)
Ingrid
Administrator
*

« Gepost op: 25 Jan 2010, 21:40 »

Ik wil in 2011 naar Schotland gaan. Nu ben ik in 2004 al eens in de omgeving van GlenCoe geweest, prachtig daar. Ik stond toen op een camping dichtbij Crianliarch vlakbij Killin, mooie omgeving.
Nu vroeg ik mij af hoe het is als je verder Schotland in trekt.

Ik wil dus graag weten waar er nog meer van die prachtige hoge bergen zijn en bos gebieden?
Hoe ziet het er uit rond Aviemore?
Ik dacht een camping te zoeken tussen Inverness en Aviemore.
Zijn daar ook hoge bergen en prachtige bos gebieden?

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Jan 2010, 07:41 »

Bij Aviemore staan de hoogste bergen van Schotland (na de Ben Nevis dan ), dus ja er zijn hoge bergen. Ook bosgebieden zijn er volop. Maar je zit ook vlak bij Speyside, HET whiskygebied.
Bij Inverness zit je vlakbij Glen Affric, een erg mooi gebied.

SnEm
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jan 2010, 14:42 »

Met wat minder bomen maar met prachtige bergen, Northern highlands met ten Noorden van Ullapool, Cul Mor en Suilven de route van Ullapool tot in Durness, langs de kust of via Tongue, vind ik steeds prachtig!
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Jan 2010, 00:00 »

Oke thanks voor de gegeven tips. Wink
Ik ga eens googelen icon_sunny

Als iemand nog meer tips heeft...........altijd welkom Aye

Groetjes Ingrid
michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Jan 2010, 10:53 »

hallo Ingrid  wave

Zijn reeds een 15-tal maal naar Schotland geweest

http://www.michelscot.be

groetjes michelscot  bagpiper

MacJos
Cryptorator

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Feb 2010, 12:01 »

Skye is geweldig, de route van Ft William naar Mallaig is ook prettig en met een boottrip vanaf Malaig naar Rhum/Canna (dagtrip met het pondje) is ook een aanrader. Zelf zijn we ook weg van Lewis en vooral Harris. En het hele stuk van Durness tot Kyle of Lochalsh is een must. En als je dat doet mag je eigenlijk Plockton niet missen.

Fort George en Cawdor Castle (ten Oosten van Inverness) zijn een bezoek meer dan waard. Ach, als je al het moois van Schotland wilt noteren heb je gegarandeerd een RSI te pakken  Whisky

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Feb 2010, 14:40 »

Bedankt voor de tips Coolpix icon_thumleft

Groetjes Ingrid
jan van Duren
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 17 Feb 2010, 20:01 »

Als je gaat kamperen wel rekening houden met midges.

Deze vervelende beestjes kunnen je hele vakantie verknallen.

Omgeving van Aviemore is erg fraai. Zelf ben ik erg bekend in Grantown on spey. Whiskytrail rijden is ook leuk om te doen.

Met vriendelijke groet,

Jan van Duren
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #8 Gepost op: 17 Feb 2010, 20:58 »

Ja daar heb ik meteen de eerste keer Schotland al kennis mee gemaakt ja. laughing8 nono
Ik hoop eigenlijk een accomodatie te kunnen huren waarbij ik ook met meer mensen in contact kom, dit omdat ik alleen reis en het wel leuk vind om 's avond wat van me af te kunnen kletsen.  Bovendien vind ik het leuk om locals te ontmoeten, maar ik houd ook van rust en ruimte, dus een beetje tegenstrijdig. icon_scratch
Ik dacht een stacaravan te huren op een camping, dan kan ik zelf gaan kletsen als ik wil en me terug trekken als ik zin heb in rust. Wink Wink

Ik heb vanmiddag eens wat op al die links zitten kijken, maar rondom Loch Ness lijkt het me ook wel erg mooi.
Nou ja alles kan nog wijzigen, ik ga toch pas in 2011.

Groetjes Ingrid
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: welk gebied?
Ga naar: