Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Is deze route te rijden in max. 3,5 uur?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Is deze route te rijden in max. 3,5 uur?  (gelezen 1611 keer)
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Gepost op: 25 Jan 2010, 11:33 »

Hallo iedereen,

We zijn onze tocht in elkaar te zetten, maar we dan hebben we nog een aantal vraagjes, waaronder deze: we komen met de boot aan in Rosyth, we willen naar Isle of islay Whisky, we komen tegen 14 uur uk time van de boot af, zou het te doen zijn om langs(de ring) van Glasgow dan via a82 en a83 Tabet/Invraray en Lochgilphead/Tarbert te rijden naar de haven van Kennacraig alwaar we uiterlijk om17.30 aanwezig dienen te zijn om in te schepen voor de overtocht naar Isle of Islay, of is dit te krap aangezien het volgens ons al 100 mijl is ongeveer vanaf Glasgow en je daar toch je tijd voor nodig heb.  :help:Is het een goede weg of zijn er veel werkzaamheden ?. We hebben nog nooit Edinburgh-Glasgow gereden, kan iemand ons vertellen hoelang je erover doet of ander advies wat betreft afslagen van de ring van Glasgow, of is het beter over Stirling te rijden en dan schuin af te zakken naar de noordzijde van de ring van Glasgow...Zoals je ziet hebben we toch weer wat vragen...alvast bedankt voor de reacties. icon_thumleft

vriendelijke groeten Pascal en Tanja icon_sunny
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Jan 2010, 11:51 »

Op google maps kan je die route opzoeken en geeft dan als eerste een andere optie aan via Falkirk, Stirling  en Alexandria en langs Loch Lomond
Dit duurt ongeveer 3 uur en 20 minuten.
Je kan die route aanpassen zoals je wilt rijden door de blauwe lijn te verslepen.

Alle routes komen een beetje op dezelfde tijd uit.
Als je via Glasgow gaat heb je iets meer kans op files

Het lijkt me wat aan de krappe kant omdat de te doen.

Je kan eventueel via http://www.trafficscotland.org/index.aspx  in  de gaten houden wat het verkeer zoal doet rondom Glasgow overdag.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Jan 2010, 13:33 »

Mij routeplanner geeft de route over Stirling aan in 2 uur en 40 minuten, maar dat lijkt me wat optimistisch.
Het wordt dus krap. Maar ik zou in elk geval niet over de ring van Glasgow rijden.

MJ
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Jan 2010, 14:03 »

Ik heb zelf geen ervaring met deze route, maar ik vind dat Google het wel heel erg ruim neemt hoor. Voor Aberdeen-Prestwick Airport, om maar eens wat te noemen, geeft google 3 uur 50 minuten aan, terwijl wij dat toch ruim binnen 3 uur doen (zonder files en sneeuwstormen onderweg)

Als het in aftand niet uitmaakt zou ik liever via Stirling gaan dan Glasgow, hoewel je als je een uur of drie in Glasgow bent het met de files wel mee zal vallen dontknow . Op welke dag rijd je eigenlijk?
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Jan 2010, 19:20 »

De afstand is 150 Miles en je moet dan 50 Mile per uur halen gemiddeld wat niet al te makkelijk is over tweebaans wegen.
Nu staan er gelukkig niet al te veel camera's hier in het land dus je kan goed door rijden maar als je op een weg zit met langzaam verkeer dan kan het soms lang duren voor je er voorbij bent.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Jan 2010, 09:36 »

Klopt het wel dat je 14.00 uur pas aankomt? Is het niet 13.00 uur? dan heb je een uurtje meer.
Uit ervaring weet ik dat het altijd langer rijdt dan je denkt. Vooral als je de weg niet kent. Is het geen optie om via IJmuiden te gaan? heb je iets meer tijd. Of Hoek van Holland? Dan kom je 's morgens al aan.

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Jan 2010, 15:37 »

Hoi iedereen,

Alvast dank voor jullie reacties, daarom de vraag, want we komen aan op dinsdag, het klopt dat de veerdienst om 13.00 uk tijd aankomt maar uit ervaring ben je pas een goed uur verder voordat je op de ring van Edinburgh zit, wat betreft het rijden, ik rijd vrij vlot(komt door mijn werk als taxichauf) maar je weet nooit hoe het daar mee/tegenzit zodoende. we pakken voor de 2e x Oostende-Rosyth aangezien we net een uur rijden van Oostende af zitten (west-brabant) daarom onze voorkeur omdat ik zelf niet al te veel wil rijden, dit is ook de dag dat we het meeste rijden....groetjes pascal en tanja. Smiley
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Jan 2010, 16:43 »

Als je naar Kennacraig wilt hoef niet eerst naar Edinburgh ring.
Je komt aan de andere kant van de rivier aan.
Het beste is om de weg aan te houden richting Kincardine bridge en dan de brug over richt de M9
Ina
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Jan 2010, 18:18 »

Hou ook rekening met vertraging van de boot! wij hebben er eens anderhalf uur langer over gedaan dan normaal (wind tegen!)

Yours Aye for Scotland
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Jan 2010, 20:54 »

Hoi Ina, ja daar had ik ook al bij stilgestaan, maar ik bekijk het positief dat men op tijd vaart. Als het echt niet gaat, zit ik aan te denken om de route om te keren. Dan vanuit Rosyth via Inverness richting Wick-Durness en dan via Ullappool, Stornoway naar Uig te gaan en daarna naar Isle of Islay en dan terug naar Rosyth. We zullen maar eens goed bekijken wat wel en niet mogelijk is. alvast bedankt voor de attentheid Ina. Cheesy
Teije
Administrator
*

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Jan 2010, 22:01 »

dontknow Ik heb nog niemand gehoord over de tijd die je kwijt bent om af en toe even uit te stappen om van het landschap te genieten .. En boven Glasgow doe je dat al snel.
Maar even ter zake, de route is binnen 3,5 uur zeker te rijden maar met een uurtje extra kun je ook nog ontspannen rijden.

Vergeet de ring Edinburgh en rijdt via Stirling dan haal je het gemakkelijk wanneer je niet teveel fotostops maakt.
Overal op de borden in Schotland staat:  haste ye back, en nooit: haste ye forward!
kc
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Feb 2010, 20:36 »

Citaat
om de route om te keren. Dan vanuit Rosyth via Inverness richting Wick-Durness en dan via Ullappool, Stornoway naar Uig te gaan en daarna naar Isle of Islay en dan terug naar Rosyth.

Geen idee hoe traag of snel jullie Schotland bezoeken, maar wij hebben in 2007 er bijna 2 1/2 weken over gedaan tussen Dornoch en Durness. 
Onze snelheid is wat beperkter door de slaapkamer (caravan) die we meeslepen, maar er is zoveel onderweg te zien en te wandelen dat de tijd gewoon te kort was.
De westkust (Durness - Ullapool) moesten we 'tijdsgedwongen' voor een andere keer houden.
Ik heb geen idee of je al Inverness en het Black Isle heb bezocht : als je dat ook wil doen in die 3 weken + de hele noordoost - noord - noordwest kust (en het binnenland daar tussen in !) + de Outer Hebrides :  tongue3   
Een hele afstand en een pak te bekijken !

Koen
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Feb 2010, 14:13 »

Hoi kc,

Het valt wel mee, het is de 2e dat we naar schotland gaan, we gaan deze reis voor noor-west schotland en een "kennismaking met de out-hebr." en naar islay is gewoon door mij verplicht  Aye aangezien ik een genieter bent geworden van het levenswater  drunken_smilie, dus op zich het valt mee. Zijn de out-hebr zodanig mooi, dan gaan we er volgend jaar (2011)toch langer naar toe. dus eigenlijk maken we al een planning voor het opvolgende jaar.

groetjes pim
kc
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Feb 2010, 16:54 »

Mmmh ja, maar zo blijf je grote "kennismakingsreizen" maken... Verward
Mijn eerste reis naar Schotland had ik veel te groot gepland.  Ter plaatse werd er meer en meer geschrapt. 
Dat ging dan voor de volgende keer zijn (want dat hadden we al besloten  Aye).
Nu plan ik kleinere delen, maar blijkbaar nog te veel (zie mijn vorig antwoord).

Citaat
...we pakken voor de 2e x Oostende-Rosyth aangezien we net een uur rijden van Oostende af zitten (west-brabant...)
schreef je op 26 januari
Gelukkig is Oostende niet ver van Zeebrugge...  confused2   icon_scratch  sign13   icon_smile

Koen
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Feb 2010, 16:55 »

Alee, dat is bijna gelijk, ik bedoelde ook zeebrugge, het ligt tenslotte allebei aan de kust..............
pascal
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Is deze route te rijden in max. 3,5 uur?
Ga naar: