Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: Uk-motortour: 1200 km in 2 dagen???
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Uk-motortour: 1200 km in 2 dagen???  (gelezen 2146 keer)
jawe64
Gast
« Gepost op: 25 Jan 2010, 11:09 »

Hallo luitjes.
Ben al heel lang niet meer op deze site geweest, maar daar ben ik dan haha.
Vorig jaar zijn we een weekje naar Pitlochry geweest. Daar woont namelijk mijn nicht, dus mazzel met logeren. Al met al was het een rotweek. We zijn met het vliegtug gegaan en er is e.e.a. misgegaan. Daarbij had mij nicht geen auto meer en we hadden continue regen, dus dat was minder.

Maar goed, nu mijn vraag: ik wil eind mei met de motor naar Schotland, vanuit Zuid-Engeland.
Route: vanuit mijn woonplaats in Zuid-Limburg, naar Duinkerk, boot over naar Dover. Dan naar Lincoln om te overnachten. Volgende dag via de A68 naar Pitlochry (vanuit Pitlochry wil ik dan dagtrips gaan rijden).
In totaal ruim 1200 kilometer. Ik heb een Honda Shadow 1100 en ben redelijk gewend aan lange ritten. Uiteraard is deze trip erg afhankelijk van het weer.
Heeft iemand deze route al eens gereden? Is het te doen in 2 dagen???

M.v.g
Jack
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Jan 2010, 13:19 »

Ik rijd geen motor, maar wij doen zoiets al jaren met de auto.
Vrijdagmiddag weg naar Calais, dan met de tunnel naar Folkstone. Overnachting rondom Birmingham en dan via de M6 naar Edinburgh. Pitlochry is dan nog zo'n 3 uur verder dacht ik.  Dus ik denk dat het wel te doen is in 2 dagen.

Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Jan 2010, 15:34 »

600 km op een dag is prima te doen op een Shadow 1100.
Geen probleem.

" Up north" kun het bijna allemaal doen via de motorway.

Alleen hopen dat het niet giet van de regen,want dan wordt het toch wat minder!
Mac
Schotland fan

It's not what you buy, It's what you create.

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Jan 2010, 22:05 »

600 km op een dag is prima te doen op een Shadow 1100.
Geen probleem.

" Up north" kun het bijna allemaal doen via de motorway.

Alleen hopen dat het niet giet van de regen,want dan wordt het toch wat minder!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'n beetje motorrijder is niet van suiker, heb zelf in 30 jaar wel de nodige regen gehad, dan was ik allang gesmolten!!! icon_sunny
jawe64
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Jan 2010, 23:33 »

Gelijk heb je Mac. Ik ben 45 jaar en heb in mijn motorjaren ook zo'n 10 jaartjes dagelijks in de winter gereden...moest wel, ZIJ (tegenwoordig ex) had de auto hahaha.
Het gaat me ook niet om het nat worden, maar als je regelmatig in slecht weer gereden hebt, weet je ook dat het aardig vermoeiend is om continue in de stromende regen te rijden. Mijn motto is in ieder geval: neem pauze VOORDAT je moe bent, dus bij erg slecht weer rijd ik wellicht geen 1200 km in 2 dagen.
Maar ik ga ervanuit dat ik deze tour in 2 dagen kan doen.

Bedankt voor jullie reacties.  notworthy
jawe64
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Jan 2010, 07:27 »

Met dagelijks in de winter......bedoel ik uiteraard 10 jaar dagelijks gereden dus OOK in de winter haha  laughing8
Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Jan 2010, 02:41 »

Hoi Jawe64,

Ik ben afgelopen zomer vanaf Den Haag naar Aberdeen gereden in twee dagen en ik moet zeggen dat ik de eerste dag het bijzonder zwaar heb gehad!
Ben die dag van Den Haag via Duinkerken naar Selby gereden op vrijdag.
Net voor London tot aan Cambridge heb ik alleen maar file gereden in de stromende regen met onweer.
Moet zeggen nu lach je erom maar toen had ik bijzonder veel zin om om te draaien en weer naar huis te gaan! laughing7

De tweede dag was het weer heerlijk opgeknapt en die zaterdagmorgen vroeg vertrokken en geen file meer gezien!! hello2

Nadat ik de Shetlands heb bezocht ben ik weer teruggereden naar Harwich en daar de boot gepakt.

Al met al is het zeker wel te doen! Ik was alleen en als ik eenmaal op de motor zit kom ik er niet meer vanaf! Stoppen kost veels te veel tijd als je ergens op tijd moet zijn!

Gr,

Jan
jawe64
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Jan 2010, 07:14 »

Hallo Jan.

Je zegt 't, als het inderdaad slecht weer is, rijd ik echt geen 1200 in 2 dagen.  icon_scratch
Nu is dat op de heenweg niet zo'n probleem,  want dan kun je n nachtje extra logeren in een guesthouse.
Maar op de terugweg, heb ik een boottrip geboekt, die ook zonder mij wel vertrekt haha.  nono
Dus ik zal bij terugkomst de weerberichten goed in de gaten moeten houden, en eventueel een dag eerder zuidwaarts rijden.
Ik heb ook nog fanilie in Portsmouth, dus dat is ook nog een optie om te overnachten als het nodig is.
Maar goed: mei is de meest gunstigste maand om Schotland te doen, dus het gaat die betreffende week gewoon NIET stortregenen.......  Klappen
Jan, vond je de route wel mooi?

Met vriendelijke groeten,
Jack
Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Jan 2010, 12:11 »

Ja de route over de A1 is leuk om te rijden! Beter dan de Motorways, daar val ik bijna van in slaap zo saai!
Zelf ben ik een ongeleid projectiel en boek ik nooit B&B's. Als je de eerste dag lekker op je motor zit, windje mee en goed weer moet je toch gaan overnachten in Lincoln terwijl je nog lekker door wil...

Maar ja, dat is ieder opzich natuurlijk!

Tja het beste weer in mei... Zijn anderhalf jaar geleden 1 maand op de motor naar Schotland geweest...
September leek ons niet de beste maand maar we hebben slechts 2 dagen regen gehad.
Ik ben alweer blij en gelukkig als je na een zeiknatte rit en warme douche kan pakken!
jawe64
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Jan 2010, 18:48 »

Het is inderdaad een kwestie van geluk of pech met het weer. Wij zijn vorig jaar geweest en echt een hele week regen gehad.  sad1
Ja Jan, doorrijden is super, maar ik denk na zo'n 750 kilometer op één dag, het verstandig is om een rustplaats in te plannen.
Maar goed, ik ben nog nooit geweest, dus wellicht kom ik er op terug.
Hoe dan ook, ik verheug me zo enorm op de rit en de dagtrips die ik vanuit Pitlochry ga maken! 22 mei duurt nog zo lang, maar de voorbereidingen zijn ook geweldig om te doen.  laughing7

greetings,  Wink
Jack

Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 02 Feb 2010, 20:33 »

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'n beetje motorrijder is niet van suiker, heb zelf in 30 jaar wel de nodige regen gehad, dan was ik allang gesmolten!!! icon_sunny

Dat is ook hetgene ik bedoelde:
Regen en kou hoeft geen probleem te zijn,maar als het echt constant giet dan is het erg vermoeiend en daardoor wel link!

M.b.t. tot kou en doorrijden in de winter:
Voor mij ook geen probleem. Heb de afgelopen weken diverse keren op de motor gezeten met - 10 graden.
Lekker warm aankleden en de elektrisch verwarmde handschoenen doen wonderen!!!!!!!!!!!!!
jawe64
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Feb 2010, 14:45 »

Zeg Jan, ik heb je advies toch meegenomen in mijn planning.
Ik reserveer dus GEEN B&B, maar rijd gewoon zolang door als ik wil. 
Voordeel is dat je lang kunt doorrijden, MAAR bij heel slecht weer ook eerder kunt stoppen, toch?
Nu dacht ik wel, B&B en Guesthouses zijn er genoeg te vinden, maar als zuinige Hollander zeg ik dan: wat kost ie Huh   Shocked
Dus ik heb nu via internet een lijstje van enkele betaalbare B&B´s over de hele route gemaakt.
Dus nu kan ik stoppen wanneer ik wil, en dan op zoek gaan naar de B&B die het dichts in de buurt ligt (én al weten wat ik betalen moet).  icon_thumleft

Greetings,
Jack
Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 03 Mrt 2010, 01:21 »

Hoi Jack,

Is inderdaad een goeie om ff een lijstje te maken. Op zich kom je zat B&B tegen onderweg maar af en toe schrik je je rot van de prijzen!
Vorig jaar in juli kwam ik aan in Selby na een minder prettige rit en toen waren alle B&B's vol. (JULI!!)
Maar na wat rondvragen heb ik boven een pub geslapen waar de eigenaar en z'n stamgasten ook motorrijders waren... laughing7
Lekker moe een paar Guinness wegslaan, slap ouwehoeren en slapen! Heerlijk! laughing7

En ja, dat niet boeken heeft voordelen van twee kanten! Als het echt bagger is kun je ook eerder stoppen!!

Gr
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: Uk-motortour: 1200 km in 2 dagen???
Ga naar: