Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: We willen naar Wales in mei
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: We willen naar Wales in mei  (gelezen 4231 keer)
Toeter
Schotland fan

« Gepost op: 24 Jan 2010, 17:05 »

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om in mei een weekje naar Wales te gaan.

Aangezien er verschillende van ons forum, daar al eens zijn geweest. Hoop ik dat sommige van jullie mij wat tips kunnen geven.

We willen een stacaravan huren in New Quay.

Ik ben al op internet aan het zoeken geweest voor leuke uitjes en ben al wat tegen gekomen.

Is er wel eens iemand naar het eiland Skomer geweest. Is het een leuk uitje, hoelang kun je je vermaken op het eiland? (Manlief wil papegaaiduikers fotograferen)

Er zijn verschillende watervallen waar je achterlangs kan wandelen. Wie weet er een mooie waterval met een leuke wandeling, maar niet al teveel klimmen ivm slechte knieen van manlief.

Wie weet er een leuk uitje/wandeling waar niet massa toeristen op af komen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Toeter

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Jan 2010, 20:05 »

Leuk, Wales zal je zeker bekoren.

Skomer ken ik niet, maar ik had wel van een waterval gehoord in dezelfde buurt waar wij ook langs watervallen gelopen hebben; de ystradfellte waterfalls (http://naturalhighs.net/waterfalls/falls00/ystradfellte.htm)

Tja, leuke uitjes trekken nu eenmaal veel toeristen, dus is dat moeilijk te vinden. Zeker omdat zwaar wandelen ook niet kan, want dat filtert altijd al een hele lading.

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Jan 2010, 20:12 »

Bedankt voor de link. Ik ga me erin verdiepen.  icon_thumleft

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Jan 2010, 20:18 »

Nog een paar verschillende waterval wandelingen, waaronder die wij gelopen hebben (vanuit Pontneddfechan).

http://www11.brinkster.com/beacons/falllist.htm

http://www.breconbeacons.org/visit-us/information-centres-new/waterfalls-centre-pontneddfechan

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Jan 2010, 20:23 »

Deze links gaan bij de favorieten.  Aye

egberto
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Jan 2010, 21:14 »

Ik weet niet of het te ver is, maar tussen Betws y Coed en Conwy ligt de tuin Bodnant Garden.
Ze hebben daar nogal rododendrons en azalea's in vele kleuren.
Afgelopen jar zijn we eind mei / begin juni ook naar Bodnant Garden geweest en toen begon de beroemde tunnel van de gouden regen net te kleuren.

EgbertO

Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Jan 2010, 21:29 »

Bedankt voor de tip  icon_thumleft Ik ga de tuin opzoeken.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Feb 2010, 22:15 »

Wat voor jullie nog dichterbij ligt is Ramsey island.
Dan rijd je naar St Davids en rijd je tot aan het strand.
Ik kocht mijn kaartje trouwens in het centrum van St. Davids en dan vaar je met een grote rubberen boot om het hele eiland heen.
Ik heb er toen enorm van genoten. En ik heb er heel veel papagaaiduikers gezien toen (2003) Wink
Ook dolfijnen en zeehonden zagen we erg leuk. Ik had toen trouwens de honden mee op de boot, dat mocht, omdat het te heet was om ze in de auto te laten. En ik heb geen blaffers. Wink

Groetjes Ingrid
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Feb 2010, 09:43 »

Er is zo te lezen zat te zien in Wales. Een week is te kort, maar dan hebben we een goede reden om nog een keer terug te gaan.  Aye

Meer tips zijn welkom.  Aye  Wink

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Feb 2010, 10:09 »

Ja een week is echt te kort.
Ik heb er ooit 2 weken gestaan op een camping in Pembrokeshire, daar kun je zo enorm mooi dat coastpad lopen en veel baaien bekijken, ze zijn alemaal even mooi, er is daar ook een sheepdogcentre die demo's geven, erg leuk.
En ik ben ooit 2 weken noordelijker geweest bij Snowdonia, dat is ook prachtig, echt de moeite waard en ik ben ooit 2 weken bij Brecon Beacons geweest, ook prachtig. Aye
Veel plezier in Wales. wave

Groetjes Ingrid
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Feb 2010, 21:44 »

Dank je wel.

anja
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Feb 2010, 08:39 »

wanneer je inderdaad de bodnant garden gaat bezoeken, dan ben je in de buurt van llanrwst en daar ligt een heel mooi klein middeleeuws kasteeltje, Gwydyr castle. jaren geleden is het gekocht door een jong stel die het in de oude stijl terug wil brengen.
je kunt er ook overnachten, en er is een koetshuis dat je kunt huren.
wij vonden het geweldig.
de eigenaresse heeft een boek geschreven over hun belevenissen tijdens de verbouwing:
Castles in the air". heel bijzonder!"
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #12 Gepost op: 12 Feb 2010, 10:31 »

Stop ook even in Builth Wells. http://www.builth.com/  Leuk dorp met een schitterende Tearoom. En een slager.....................  la Als je geen vegetariër bent kunt je daar heerlijk gemarineerd vlees kopen. En heerlijke home made pie's.
Wales is prachtig. Ook in mei.
Margolia
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Feb 2010, 16:21 »

Een lekkere homemade pie gaat er altijd wel in.  Aye

Ik vind het knap als mensen oude gebouwen weer terug brengen in oude stijl. Een paar weken terug had je op BBC een programma waar mensen opzoek gingen naar leegstaande huizen om weer op te knappen.
In het programma lieten ze ook huizen zien die al opgeknapt waren. Ik weet niet meer hoe het programma, maar vond het leuk om naar te kijken.

callanderman
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Feb 2010, 16:49 »

Kijk ik ook naar soms kan ook niet op de naam komen vind het een schitterend idee ik ga het ook zeker doen als de kinderen uit huis zijn
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #15 Gepost op: 12 Feb 2010, 18:01 »

Een lekkere homemade pie gaat er altijd wel in.  Aye

Ik vind het knap als mensen oude gebouwen weer terug brengen in oude stijl. Een paar weken terug had je op BBC een programma waar mensen opzoek gingen naar leegstaande huizen om weer op te knappen.
In het programma lieten ze ook huizen zien die al opgeknapt waren. Ik weet niet meer hoe het programma, maar vond het leuk om naar te kijken.

Effe off topic, op SBS6 is zoiets er dagelijks rond 18.00 uur Wink Erg leuk programma ja, ik kijk er naar onderwijl eet ik. tongue3 Whisky

Groetjes Ingrid
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 13 Feb 2010, 21:11 »

Ik heb nog een vraagje:

Is het te doen om in 1 dag vanaf Utrecht naar Wales te rijden, of raden jullie een overnachting aan?
Dit is de eerste keer dat we een "lang" stuk rijden naar onze vakantie bestemming.

Toeter

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #17 Gepost op: 13 Feb 2010, 21:43 »

Ik heb nog een vraagje:

Is het te doen om in 1 dag vanaf Utrecht naar Wales te rijden, of raden jullie een overnachting aan?
Dit is de eerste keer dat we een "lang" stuk rijden naar onze vakantie bestemming.

Toeter

Als je vroeg Calais- Dover / of tunnel gaat wel, is onze ervaring. wave
Margolia
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 13 Feb 2010, 23:21 »

Oke, bedankt voor de tip.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #19 Gepost op: 14 Feb 2010, 00:41 »

Ik heb toen de boot HvH -Harwich genomen, die vertrekt om half acht ut HvH en dan ben je om half 12 in Harwich.
Ik redde het toen niet in een dag helemaal naar de westkust toe, dus ik heb vlak voorbij Birmingham een overnachting gedaan met een tentje. De dag erop relaxt gereden naar de plaats van bestemming en onderweg ook het nodige al bekeken. Er is zo'n leuk dorpje met allemaal 2e hands boek winkeltjes. Hay -on- Way heet dat echt superleuk, alsof je in een Dickens film setting loopt daar. En je kunt daar echt voor weinig hele leuke boeken kopen. Wink

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #20 Gepost op: 14 Feb 2010, 01:29 »

Ik heb nog een vraagje:

Toeter
Zeker goed te doen via calais-dover.  Hebben wij ook gedaan in oktober. Alleen zijn we toen met een ferry gegaan ipv de tunnel. Helaas hadden we file in belgie, waardoor we onze boot van 13 uur misliepen en een latere moesten nemen. Daardoor kwamen pas na 18 uur op onze bestemming in oost-wales aan.
Als je vroeger gaat, moet het zelfs tot west-wales wel lukken in 1 dag (mits je niet te veel files hebt.)
Utrecht-Calais doe je zonder files in 4 uurtjes. Dover-Abergavenny in 4-5 uur.

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 04 Mrt 2010, 14:55 »

De vakantie is geboekt.  hello2

In mei gaan we een weekje naar Wales.  Aye
Op de heenweg doen we een overnachting in een B&B.
Op de terugweg rijden we in 1x naar huis.

We hebben er zin in.

Toeter

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #22 Gepost op: 04 Mrt 2010, 16:12 »

Leuk. 
Gaan jullie met een veerboot of met de tunnel?
En welk deel van wales is jullie eindbestemming?

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 04 Mrt 2010, 16:18 »

We gaan door de tunnel.

We zitten 3 nachtjes in New Quay in een caravan en 4 nachtjes in een B&B in haverfordwest.
Op de heenweg overnachten we in de buurt van Salisbury.

skye
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 04 Mrt 2010, 16:26 »

ieks, de tunnel, daar kriig je mij toch echt niet door hoor!!!

veel pelzier alvast, in ieder geval met de voorpret

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: We willen naar Wales in mei
Ga naar: