Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Toeristen valkuilen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Toeristen valkuilen  (gelezen 1243 keer)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Gepost op: 01 Mei 2006, 17:44 »

Overal lees je over de immense hoeveelheden toeristische plekken die je kunt bezoeken in Schotland (kastelen, musea, noem maar op). Allemaal lijken ze even leuk en goed, maar ze zijn vast niet allemaal de moeite waard (natuurlijk is dat soms een kwestie van persoonlijke smaak, maar toch).

Wat vind/vond jij nou echt toeristen valkuil? Bijv. een museum of distillery waar je flink entreegeld moet betalen, maar wat weinig biedt. Of heb je na lang rijden dat ene kasteeltje eindelijk bereikt, blijkt het echt tegen te vallen. En raadt de Toeristeninformatie je net die ene attractie aan, blijkt het al jaren in verval of gesloten te zijn.
Kunnen we elkaar hier waarschuwen om je waardevolle tijd in Schotland beter te benutten? icon_biggrin Nogmaals, smaken verschillen, maar wie weet komen daar nog leuke discussies van!

Om maar af te trappen:
De Glasgow Tower, een 360 graden roterende uitzichttoren bij het Science Centre. Nog steeds aangeprezen als een van de topattracties van Glasgow, maar kampt sinds de opening al met problemen en is tot nader order gesloten. Op de site van het Science Centre is hierover echter niets te lezen, en de vrouw bij de TIC in Glasgow bleek ook van 'geen enkel probleem' te weten toen we er naar vroegen afgelopen zomer..
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Mei 2006, 17:56 »

wij hadden het vorig jaar met diverse watervallen!
We hebben toch zeker 3 watervallen niet kunnen bekijken, gesloten wegens onderhoud, verval, boom over heen gewaaid oid.
En idd  niets te lezen bij de infocenters.
Heb nu zoiets van ja ja.....weet niet of ik er weer intrap.
Vooral die spectaculaire waterval met hangbrug op de kruizing ullapool-inverness, weet zo gauw de naam niet, tja, daar hadden wij toch anderhalf uur voor gereden, helaas.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Mei 2006, 18:32 »

Vooral die spectaculaire waterval met hangbrug op de kruizing ullapool-inverness, weet zo gauw de naam niet, tja, daar hadden wij toch anderhalf uur voor gereden, helaas.

Wilma is daar iets mis mee? Wij willen er dit jaar heen.

Ik heb eigenlijk niks te melden wat dit betreft, ja watervallen zijn natuurlijk de ene keer spectaculairder dan een andere keer, afhankelijk van de hoeveelheid regen die er is gevallen, maar wij zijn niets tegengekomen wat nou echt teleurstellend of gesloten of zo was.

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Mei 2006, 08:04 »

Nou ,ik zal goed opletten.Meestal denk ik ach,gebeurd is gebeurd,maar? nono nu zal ik dingen noteren om later te melden.? protest Goed plan icon_thumleft
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Mei 2006, 08:10 »

Wilma is daar iets mis mee? Wij willen er dit jaar heen.

.

Deze brug was toen in onderhoud, de hangbrug was te gevaarlijk of zo iets. (falls of measach) heb het even opgezocht.
Maar ik heb geen idee of dat nu nog zo is  sad1 Misschien kan je in Ullapool even vragen?
Hoop dat hij nu open is hoor, want het leek mij erg leuk.
Ik hoor het nog wel.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Mei 2006, 21:26 »

De falls of of Measach liggen in de Corrieshalloch Gorge.

Een prachtige kloof met een lekkere wiebelige brug (er mochten maximaal 5 mensen op). De laatste keer dat wij er waren (2003) was men er hard aan het werk aan de overkant van deze 60 meter diepe kloof, maar dat was om bossen te kappen. Wel werd er gewaarschuwd dat de brug na enige tijd ook vervangen zou worden. Maar daarom kun je nog prima de kloof en de waterval zien ook al kun je hem niet oversteken (parkeerplaats aan de rechterkant van de weg als je vanaf Inverness komt). De kloof is indrukwekkender dan de waterval en er is (was?) een leuk vlondertje waar je boven 60 meter lucht kon staan:

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Mei 2006, 21:46 »

Toen wij er waren vorig jaar, was het afgezet, wij konden helaas geen doorgang vinden, maar misschien niet goed gezocht hoor, we wisten nl niet wat we konden verwachten enzo en waar we naar toe moesten.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2006, 07:44 »

Kun je ze echt alleen maar zien vanaf die brug???of dat enge platform??? icon_pale

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Mei 2006, 16:36 »

sad1 Ja, helaas wel...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Toeristen valkuilen
Ga naar: