Jan, waar leidt je dat nu uit af? Ik ben gewoon iemand die 7 keer heen en weer is gereisd met DFDS en het soms goed en soms minder getroffen heeft. Vooral de Duke vonden we een vervelend schip.
De mindere reizen hadden vooral te maken met nachtelijke onrust in gang en nabijgelegen hutten.
Wij reizen met DFDS omdat IJmuiden een half uur van ons verwijderd is en je gewoon lekker dichtbij Schotland aankomt. Maar het lijkt me ook gewoon leuk, als ik eens wat langer tijd heb, om via Hull te reizen. Dat zit er nu niet in omdat ik in het onderwijs werk en aan de schoolvakanties gebonden ben en we vooral de herfstperiode erg aantrekkelijk vinden in Schotland.
Jaren geleden kondigde DFDS aan om de vloot te gaan verjongen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet is gebeurd. De huidige schepen zijn oud maar dat betekent niet dat ze onveilig zijn.
Ik verheug me erg op onze reis in oktober. Ik zie uit naar het lekkere eten en ontbijten aan boord en op het achterdek staan mijmeren in de avond. We gaan dit jaar naar Barcaldine bij Oban. En als ik het zo zie op internet met o.a. Glencoe en Fort William dan komt het best in orde.

Als iemand leuke tips heeft voor trips in de omgeving dan hoor ik dat graag.