Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 00:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Stena Line voor de 12e keer beste ferrymaatschappij
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stena Line voor de 12e keer beste ferrymaatschappij  (gelezen 2449 keer)
OLAU-fan
Schotland fan

« Gepost op: 17 Jan 2010, 20:14 »

Volgens een artikel via de locale omroep WOS, is Stena Line zojuist alweer uitgeroepen tot de beste ferrymaatschappij.

Het artikel staat HIER. De tekst:

Stena Line weer beste ferrymaatschappij

Voor de 12de maal is Stena Line bekroond met de ‘Veer’ voor de beste ferrymaatschappij door medewerkers van reisbureau’s.

De Veren zijn de meest prestigieuze onderscheidingen in de Nederlandse reisbranche. De prijsuitreiking vond afgelopen dinsdag plaats tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Pim de Lange, algemeen directeur van Stena Line, dankte de reisagenten voor de waardering en het vertrouwen en is trots op zijn team.

Stena Line zal dit jaar twee nieuwe Superferry’s in gebruik nemen op de route Hoek van Holland – Harwich. De superferry’s vertegenwoordigen een waarde van ruim EUR 400 miljoen.

(13-01-10 10:49)

Keurige en terechte prestatie wat mij betreft.
De uitslag verbaast mij niet. Ook ik heb goede ervaring met Stena Line.

Als je de publieksbeoordelingen bekijkt op www.zoover.nl, dan zie je ook al bijna unaniem goede recenties.

De gemiddelde beoordelingcijfers van de passagiers op www.zoover.nl zijn (status nu, 17 jan 2010):
Stena: 8,6  http://www.zoover.nl/stena-line-hoek-van-holland-harwich/cruiseschip
P&O:  gem 7,35  http://www.zoover.nl/pride-of-hull/cruiseschip en http://www.zoover.nl/pride-of-rotterdam/cruiseschip
DFDS:  6,7  http://www.zoover.nl/dfds-seaways-minicruise-newcastle/cruiseschip

De huidige schepen Stena Hollandica en Stena Britannica zijn al heerlijk comfortabele schepen. Desondanks worden ze dit jaar alweer vervangen door twee nieuwbouwschepen. Misschien komende kerstperiode maar even een lang weekendje Londen. Smiley
trom
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Aug 2010, 17:02 »

Zoals wel vaker weer enorm tendentieuze berichtgeving van Olau-fan.
Als ik op zoover kijk en ik klik op de diverse schepen dan kan ik echt vergelijken en niet bv een reisje vergelijken met een schip. Dat is appels met peren vergelijken.
De uitslag op Zoover van 24-08-2010
King of Scandinavia 8.1 (37 beoordelingen)
Pride of Hull 8.1 (22)
Princess of Norway 7.9 (Cool
Pride of Rotterdam 7.3 (22)

Kritisch volgen is prima maar tendentieuze berichtgeving is fout.
Wij gaan ik oktober gewoon weer via DFDS. Niet omdat ze beter zijn maar wij zijn tevreden, het is op een half uurtje rijden van ons en je komt dichtbij Schotland uit.

Ik zal niet de enige zijn die de berichten van Olau fan met een korreltje zout neemt.
Struner
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Aug 2010, 20:51 »

wat is dat nou, trom? ouwe koeien uit de sloot?  icon_scratch
dat verhaal is van januari
trom
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Aug 2010, 21:00 »

Dat zag ik later ook. Maar in ieder geval mooi dat DFDS blijkbaar goed zijn best doet om het passagiers meer naar de zin te maken.
Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Aug 2010, 01:34 »

@TROM; U bent van DFDS? icon_scratch
trom
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Aug 2010, 14:31 »

Jan, waar leidt je dat nu uit af? Ik ben gewoon iemand die 7 keer heen en weer is gereisd met DFDS en het soms goed en soms minder getroffen heeft. Vooral de Duke vonden we een vervelend schip.
De mindere reizen hadden vooral te maken met nachtelijke onrust in gang en nabijgelegen hutten.

Wij reizen met DFDS omdat IJmuiden een half uur van ons verwijderd is en je gewoon lekker dichtbij Schotland aankomt. Maar het lijkt me ook gewoon leuk, als ik eens wat langer tijd heb, om via Hull te reizen. Dat zit er nu niet in omdat ik in het onderwijs werk en aan de schoolvakanties gebonden ben en we vooral de herfstperiode erg aantrekkelijk vinden in Schotland.

Jaren geleden kondigde DFDS aan om de vloot te gaan verjongen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet is gebeurd. De huidige schepen zijn oud maar dat betekent niet dat ze onveilig zijn.

Ik verheug me erg op onze reis in oktober. Ik zie uit naar het lekkere eten en ontbijten aan boord en op het achterdek staan mijmeren in de avond. We gaan dit jaar naar Barcaldine bij Oban. En als ik het zo zie op internet met o.a. Glencoe en Fort William dan komt het best in orde.  bagpiper

Als iemand leuke tips heeft voor trips in de omgeving dan hoor ik dat graag.
OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Sep 2010, 21:37 »

Terug on topic:  over een week start ook het andere schip, de nieuwe Stena Britannica op de lijn Hoek van Holland - Harwich.

Stena Line had al de nieuwste vloot op Engeland en heeft nu de beide schepen met als bouwjaar 2010.

M.b.t. DFDS verwoord ik slechts feitelijke informatie. De ervaringen en beoordelingen van DFDS (alhier en op Zoover.nl) laten statistisch gezien een grote spreiding zien; dat heeft niets met tendentieuze berichtgeving of korreltjes zout te maken. Hoe DFDS voldoet zal ook ik in de toekomst weer eens ervaren: beide schepen (Princess of Norway en King of Scandinavia) zal ik ervaren, na mijn trip met de laatse in december 2006.

Stena Line introduceert de nieuwbouwferries met aanbiedingen op hun internet site.
trom
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Sep 2010, 21:45 »

Ga je ook in de herfstvakantie, Olau fan?
OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Sep 2010, 21:55 »

Ga je ook in de herfstvakantie, Olau fan?
Neen, heb dit jaar een reis in Italie met de voormalige OLAU Hollandia en Britannia gemaakt: de zusterschepen van DFDS' King en Princess.
De voormalige OLAU Hollandia (2 jaar nieuwer dan de King of Scandinavia)

De voormalige OLAU Britannia (3 jaar nieuwer dan de King of Scandinavia)

De spiksplinternieuwe Stena Britannica voert dezer dagen proefvaarten uit vanuit de werf te Wismar.
Momenteel ligt ze voor de kade:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Stena Line voor de 12e keer beste ferrymaatschappij
Ga naar: