Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: magische tips gevraagd?!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: magische tips gevraagd?!  (gelezen 1003 keer)
claud71
Schotland fan

« Gepost op: 17 Jan 2010, 11:31 »

Hallo liefhebbers van schotland!

Wij (vrouw en man en 2 kinderen van 9 en 7) gaan deze zomer voor het eerst eens wat anders doen dan een camping in frankrijk. Ik verheug me er nu al op om schotland te ontdekken. Ik lees op de site al veel tips en zeer nuttige informatie, maar ik stel toch ook een tip-vraag. Graag lees ik jullie tips over mijn plannen!

We willen in juli zo'n 3 1/2 week rondtrekken, op ons gemak wel hoor. Mijn dochter is groot Harry Potter fan, dus de locaties in Noord engeland (Durham, Alnwick) gaan ook meegenomen worden. We gaan maar niet met onze eigen tent. Ik dacht zelf aan een combinatie van een los huisje, B&B, een weekje een groter park met zwembad, of andere losse dingen.
Dan dacht ik (op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen) aan een "linksaf-rondje" dus vanaf Newcastle naar het lakedistrict en dan naar boven naar fort william en dan misschien Inverness, dan weer naar beneden door die mountains daar en via edinburgh langs de oostkust naar beneden naar alnwick. Wat vinden jullie van dit rondje? is dit een logisch eerste rondje? of mis ik hierbij juist de prachtige plekken die ik eigenlijk eerst zou moeten zien.
Misschien hebben jullie ook tips voor leuke overnachtingen?

En heeft iemand nog meer magische tips om langs te gaan?

Alvast hartelijke dank voor jullie reacties!

Claudia
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Jan 2010, 12:48 »

welkom op het forum.

Geen gek rondje, in ieder geval een afstand die te doen is in drie weken. Ik zie hier wel eens nieuwelingen die meteen heel schotland willen doen in die tijd, maar jullie planning lijkt me stukken realistischer laughing7
als je terug gaat van Inverness naar Edinburgh he jede keuze uit twee mooie routes, via Aviemroe naar Pitlochry of via Breamar naar Pitlochry en dan verder naar het  zuiden. Terug vanaf Edinburgh langs de kust  naar Newcastle doen wij ook bijna altijd.

SnEm
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Jan 2010, 13:28 »

Hallo,

Ik deel de mening van Skye!
Voor de Harry Potter fans moet je zeker een bezoekje brengen in
Glencoe
Loch Ness
Loch Shiel
Glenfinnan

Veel plezier!
Daar je met jonge kinderen bent, hou toch rekening met de midges!

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Jan 2010, 16:12 »

Welkom  wave

Je kan ook in Fort William op de magische trein stappen naar Mallaig.
Dat heeft liesbeth met de meiden gedaan, ik ben met de auto naar Mallaig gereden en ze daar weer opgepikt.
Heel leuk om zelf over het viaduct te rijden helemaal als "manlief" vanaf Glenfinnan foto's van jullie maakt.

http://www.steamtrain.info/

Albert

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: magische tips gevraagd?!
Ga naar: