SnEm
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 10 Jan 2010, 18:19 » |
|
Hallo!
Na al mijn verhalen en foto's te hebben gezien en gehoord hebben een paar vrienden me gevraagd om ze door de Highlands mee te nemen...het wordt hun eerste trip in Schotland!
De planning die ik heb samengesteld is als volgt:
Dag 1: Inverness Dag 2-4: Orkney Dag 5: Ullapool Dag 6: Glencoe Dag 7: Skye Dag 8: Inverness Dag 9: Brussel
Vinden jullie het wat? Is dit niet te druk??? Vergeet ik wat???
Groetjes, SnEm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Jan 2010, 19:47 » |
|
Hallo
SnEm, Vanuit Inverness is er een dagtocht naar en over Orkney. De prijs ervan is dacht ik wel redelijk. Misschien is dit wel een idee voor hun.
Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Jan 2010, 20:56 » |
|
Hallo
SnEm, Vanuit Inverness is er een dagtocht naar en over Orkney. De prijs ervan is dacht ik wel redelijk. Misschien is dit wel een idee voor hun.
Petra
Dat zal deze tour zijn denk ik? http://www.jogferry.co.uk/maxi.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Struner
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Jan 2010, 09:22 » |
|
Naar Schotland en dan niet naar de Orkaden kan natuurlijk niet... Maar een dagtocht vanuit Inverness lijkt mij een beetje veel van het goede. En de volgorde Ullapool, Glencoe, Skye lijkt me ook niet handig. John o'Groats/Gills Bay/Scrabster - Ullapool - Torridon - Kyle - Skye - Mallaig - Glencoe is wel wat natuurlijk. Hoe dan ook, veel plezier! MVG, ---Peter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Jan 2010, 10:12 » |
|
Hallo en bedankt voor jullie reacties!
We blijven ook 3 dagen op Orkney hé....een dagtrip op Orkney is voor mij ondenkbaar! Vanuit Ullapool rijden we naar Glencoe, via....ma we zullen in Glencoe overnachten of misschien eerst naar Skye en dan naar Glencoe om dan zo terug naar Inverness te rijden.
Moet eigenlijk lachen, want al die mensen die angst hebben om naar schotland te gaan...het regent er, het eten is ni lekker, ik begrijp de mensen ni, linksrijden, enzo.... En eens ze er zijn is het WAOOOOOOOW, hier kom ik nog..... Kijk er wel naar uit om nog's voor een langere periode te gaan, ik denk dat het pas voor 2012 zal zijn, daar ik in 2011 eens naar een ander land wil gaan...of toch proberen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Jan 2010, 14:26 » |
|
Heeft iemand tips voor Skye? We hebben 1 à 2 dagen ter plaatse, en we logeren in Broadford? Heb wel al een paar ideetjes, de grote klassiekers zou ik zo zeggen... Storr Quiarang Talisker Dunvegan Uig Wat moeten we absoluut gezien, gedaan, bezocht, geproefd hebben?  Alvast nen dikke merci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Jan 2010, 14:31 » |
|
Wat moeten we absoluut gezien, gedaan, bezocht, geproefd hebben? De Cuillins vanaf Elgol bekijken..................prachtig !!!  Als het helder is zie je ze schitterend. Overweldigend !!!  Alvast heel veel plezier ! Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Jan 2010, 10:02 » |
|
Toen ik er 2 jaar geleden was hing er serieuze mist....maar vond de trip tot in Elgol echt geweldig, prachtige sceneries! Dan zullen we dit opnieuw proberen!
Mensen als jullie nog tips hebben, don't be shy hé
TA very much!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Mrt 2010, 15:41 » |
|
Nog iemand tips voor Skye...al blijven we maar 2 dagen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Mrt 2010, 15:49 » |
|
Heb zo geen aanvullende tips maar dit zijn de Cuillins vanaf Elgol bij goed weer: 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Mrt 2010, 20:18 » |
|
Wel ik hoop dat we ook zoveel geluk zullen hebben deze keer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Apr 2010, 10:53 » |
|
Ben zwaar aan het aftellen, nog 2 weekjes en dan vertrek ik eindelijk....  Uiteindelijk wordt het Inverness - Skye - Tongue - Orkney - Inverness dit op 9 dagen.. Ben echt benieuwd daar ik nog nooit in de lente ben geweest..maar weer of geen weer, Scotland rules 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Mei 2010, 12:47 » |
|
Ik hoop dat die aswolk snel weggaat, want wij vertrekken volgende week....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Mei 2010, 13:46 » |
|
Mis toch wel Neist Point in jou'n rijtje ! zal er zeker gaan kijken, erg mooi ! Vooral de lange trap omhoog (op de terug weg) is een echte kuiten bijter http://www.walkhighlands.co.uk/skye/neistpoint.shtmlEn waarom verblijf je eigenlijk in Broadford ? er is geen troosterlozer dorp op skye als Broadford (sorry maar dat is mijn mening  ) In elk geval heel veel plezier en inderdaad hopen dat je vlucht gewoon door kan gaan !  Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Mei 2010, 15:25 » |
|
Grappig, dit hebben we gisterenavond toegevoegd, wil absoluut die rotsen zien! Is het echt wat?
Echt? Oei? Ja wou een rustig plekske, t'is maar voor 2 nachtjes en ik vond het goed gelegen...nadien gaan we naar Tongue, dus verlies ik ni teveel tijd...
Bedankt hé!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 06 Mei 2010, 07:02 » |
|
Dat is toevallig ja, wij vonden het in elk geval erg mooi daar. Het was ook niet druk, niet toeristisch of zo, en de weg er naar toe is al mooi ! Ach ja Broadford, overdrijf misschien een beetje  ... maar het is inderdaad centraal gelegen en je kan alle kanten op. Veel plezier, Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SnEm
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 25 Mei 2010, 12:07 » |
|
Net terug en het was weer fantastisch! Wel een moeilijke start, onze vlucht werd gecancelled vanwege de aswolk, dus met de trein dan maar....net geen 10u, uitputtend maar de rit tussen Perth en Inverness was zeker de moeite! Was echt verbaasd van het warm weer, tot 25°, eerste keer dat ik met een kleurtje terugkeer uit Scotland.... Voor het eerst bezocht ik ook de typische toeristische plaatsen zoals Urquahart en Eilean Donan, vond ik ook best leuk! Wel veel volk! Dan richting Skye, wel Albert, dikke mercie voor Neist Point, echt een prachtige locatie, wel heeeeel stijl Skye moet ik zeker opnieuw doen en dan min. een weekje ter plaatse blijven en we logeerden in Breakish naast Broadford, zeer leuke B&B en in Broadford toch goed gelachen met de forelekes die daar aan het springen waren.... Nadien trokken we richting Durness, zeer lange trip maar zoals gewoonlijk zeer spectaculair, vooral eens voorbij Kylesku was ik totaal in mijn nopjes! Hebben ook voor het eerst een wilde hert van heeeel dichtbij gezien! We logeerden in Talmine, vlakbij Tongue en lekker gegeten in The Craggan Hotel, echt suuuuuper!!!!!!! Onze reis bracht ons dan verder, naar mijn favoriete plek in Schotland, Orkney!!!!!! Daar hebben we 3 spetterende dagen doorgebracht en toen was het helaas al weer tijd om naar huis te gaan! Ik doe m'n best om zo snel mogelijk een paar foto's online te zetten! Aan iedereen die nog op reis moet vertrekken, heeeeeeeeel veeeeeeel plezier! Groetjes, SnEm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Mei 2010, 18:15 » |
|
Welkom terug. Leuk hoor ben erg benieuwd naar jullie foto's 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Mei 2010, 21:17 » |
|
Jammer van de vertraging, ik zou helemaal gek worden ! Maar leuk te lezen dat jullie het naar het zin hebben gehad ! 25 graden lekerrrrr  Ben ook benieuwd naar de plaatjes. Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 28 Mei 2010, 22:22 » |
|
En waren de "groentjes" ook tevreden ? Kan bijna niet anders met o.a. zo'n weer en de rondrit die je naar het noorden hebt gemaakt ! Ook Neist Point is inderdaad speciaal. En indien je daar ook een heldere hemel hebt gehad Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bregtje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 31 Mei 2010, 11:46 » |
|
Mooiiii 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Jun 2010, 08:52 » |
|
 Maar mis wel een beetje die lekkere groene voorjaars kleur in je foto's  Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)