Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 08:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: NTS Working Holidays
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: NTS Working Holidays  (gelezen 5354 keer)
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #25 Gepost op: 18 Jan 2007, 20:50 »

Geweldig !!! hello2 hello2

En nu een extra kalender en afstrepen ... wel met mooi blauw natuurlijk!!!

icon_colors Scotland face  tongue3

There is no coincidence...
anja
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 19 Jan 2007, 07:11 »

gefeliciteerd, hartstikke leuk joh!
kc
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 19 Jan 2007, 10:33 »

Sas : icon_thumleft

(doet me een beetje denken aan jouw InBru wedstrijd... laughing7?.)
Lucky Lady icon_sunny

Koen
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 20 Jan 2007, 10:37 »

"Some lasses have all the luck laughing7"

Feligeciteerd Sas! Kun je nog cultuursnuiven ook in je keuzegebied. Ik wens je droge dagen icon_sunny en een onuitputtelijke bron van Irn Bru drunken_smilie.
Tom
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 08 Dec 2009, 19:14 »

OK, net nieuw hier dus ik weet nog niet helemaal de weg hier. Smiley Maar ik vroeg me af hoe het bevallen is die NTS working holiday dinges. Ik heb namelijk zelf ook wat zitten te googlen en toen kwam ik op hun (en deze) site terecht en het lijkt me erg leuk. Ik heb lijst voor 2010 opgevraagd en zodra deze beschikbaar is wordt me deze toegemaild. Ik zit er over na te denken om dit volgend jaar serieus te gaan doen. Ik heb nog wel wat vakantiedagen staan dus ik zou er met een beetje mazzel met de bouwvak wel een weekje of 4/5 heen kunnen/willen. Deels om te werken maar ook 1 of 2 weekjes echt vakantie. Ik ben zelf 6 jaar geleden een keer op vakantie in Schotland geweest (rondom Callender of hoe je dat ook al weer schrijft...) en ik was op slag verliefd op het land. Hopelijk kan ik er volgend jaar weer heen, lijkt me echt super!
kc
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 05 Feb 2010, 17:04 »

Het reisverslag van Sas vind je hier :

http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1609.0.html

Tom
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 05 Feb 2010, 18:15 »

Super, dank je wel! Ik zal het verhaal vanavond gaan lezen. Ik heb onlangs een mailtje gekregen dat de site met nieuwe projecten weer online staat dus binnenkort maar eens kijken. Smiley
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #32 Gepost op: 06 Feb 2010, 13:27 »

Sorry voor de late reactie  help

Zeker een aanrader! Je leert Schotland en de mensen weer eens van een heel andere kant kennen. Ik vond het werk op Iona enorm leuk, gevarieerd en een prachtige omgeving natuurlijk. Accommodatie was ook top!
Echt zwaar was het niet, alhoewel dit volgens de geroutineerde NTS'ers een niet al te zwaar kamp was: als je bijv. footpath work gaat doen in de Highlands is dat een iets ander verhaal, dus zorg wel dat je een beetje redelijk fit bent. Ohja, als er een kamp tussen zit met vleermuizen tellen: let op dat je overdag aan het werk 'moet' en 's avonds met een zaklamp die beesten staat te tellen, dus minder/geen tijd om 's avonds lekker met een biertje te kunnen kaarten en kletsen.

Er is ook nog de John Muir Trust die working holidays organiseert (linkje), maar van wat ik hoorde van andere mensen is dat veel meer basic dan de kampen van de NTS, waar je veelal in goede hostels of andere bijzondere accommodatie verblijft. Voor de JMT hoef je echter niets te betalen, maar moet je wel zelf je eten, accommodatie etc. verzorgen, of bijv. in een schuur zonder sanitaire voorzieningen op de lange regel slapen.

Veel plezier alvast met het uitzoeken van je vakantie, laat je even weten wat het geworden is?  icon_thumleft
Tom
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 06 Feb 2010, 18:27 »

Ik moet nog even kijken of het allemaal wel doorgaat. Ik wil nog steeds want het lijkt me echt super leuk, maar ik ga waarschijnlijk mee doen aan de Carbage run (http://carbagerun.nl/) Die vindt plaats in de week voor mijn bouwvak en aangezien de finish in noord Italie is, plak ik er misschien nog een weekje Italie achter aan. In dat geval blijft er geen tijd over voor nog een vakantie... Even kijken dus hoe het uitpakt. Ik moet me zowel voor de Carbagerun als voor de NTS wel voor een bepaalde datum opgeven.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #34 Gepost op: 07 Feb 2010, 17:19 »

Zo, dat is heel wat anders, wel gaaf! Inderdaad moet je voor de NTS wel op tijd inschrijven, vooral voor de wat specialere plekjes die helemaal snel volgeboekt raken (Fair Isle bijv.)
En anders is er altijd nog volgend jaar.. of dat jaar daarna  tongue3
Tom
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 07 Feb 2010, 20:01 »

Ik zit net nog even de mail van NTS door te lezen. Ik dacht dat ik voor eind februari moest reageren maar dat is eind januari... Begin februari beginnen ze met de eerste ronde om de werken in te delen. Ik ben voor de eerste ronde dus al te laat! Sad Wel een beetje raar dat ik de mail op 19 januari gekregen heb en ik dus binnen anderhalf week moet reageren. Naja, had ik ook maar iets beter moeten lezen.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: NTS Working Holidays
Ga naar: