Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Schotland in 5 dagen...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotland in 5 dagen...  (gelezen 3395 keer)
JosW
Gast
« Gepost op: 22 Dec 2009, 10:18 »

In de meivakantie van 2010 willen we Schotland verkennen. Uiteraard kunnen we niet heel Schotland zien, dus moeten we keuzes maken. We zijn met 7 personen en daarom moet ik nu al beginnen met B&B te reserveren.
Door veel te lezen en te googelen heb ik een route gemaakt.

Aan jullie de vraag of het haalbaar is en of het een mooie route is. We gaan een 7-persoons minibus huren bij Budget op Edinburgh-Airport.

30-4-10              vlucht naar Edinburgh en aankomst om 22:55, met de bus naar centrum, eten, drinken en naar B&B
01-5-10              Edinburgh bezoeken
02-5-10              Huurauto ophalen en naar noorden via Perth, Loch Laggan, Fort Augustus, Loch Ness naar Inverness en B&B
03-5-10              A9 naar het noorden, dan westelijk naar Loch Shin, noordelink naar Tongue en dan noordwestkant afzakken naar naar Ullapool B&B
04-5-10              Westelijke kustweg naar zuiden en dan eiland Skye. Overnachten in Portree
05-5-10              Fort William, dan zuidoostelijk terug naar Edinburgh waar we om 19:50 terug vliegen

Ook (betaalbare) adressen van B&B's voor 7 personen in Edinburgh, Inverness, Ullapool en Portree zijn van harte welkom.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

groeten,
Jos Welling and family
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Dec 2009, 12:12 »

In de meivakantie van 2010 willen we Schotland verkennen. Uiteraard kunnen we niet heel Schotland zien, dus moeten we keuzes maken. We zijn met 7 personen en daarom moet ik nu al beginnen met B&B te reserveren.
Door veel te lezen en te googelen heb ik een route gemaakt.

Lijkt mij wel erg veel tijd in de auto Jos.
In Inverness: http://www.dunhallin.co.uk/ met parkeerplaats en aardige owners.
Voor een B&B in Portree kun je Givendale Guest House proberen. Met Juriaan, een nederlandse eigenaar. www.givendale.co.uk.

Maar er is ook een goede hostel in Portree.

Succes met je voorbereidingen

Jac
www.jacvolbeda.co.uk
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Dec 2009, 12:56 »

Hallo Jos,

Vind het ook een beetje te ambitieus, het zullen veel km in de auto worden en neem aan dat jullie er onderweg ook nog is uit willen.

Je zou er voor kunnen kiezen om het noorden (Tongue) over te slaan en die tijd gebruiken voor Skye.
Boek 2 nachten op Skye, dan kan je misschien ook nog wat met de prijs regelen.
Kom je eind van de middag aan, gaan jullie lekker Portee in en de volgende dag rondje Skye ( tips; Duirinish - Neist Point - Elgol - Dunvegan Castle - Duntulm Kasteel - Colbost Croft Museum - Museum of Island Life )
En dan gaan jullie de volgende dag weer richting Fort William en dan via de Glen Coe weer terug naar Edinburgh.

Volgens mij genieten jullie dan veel meer van deze 5 daagse trip !! maar als jullie als Chinezen in een busje alles af willen raggen ....  Wink

Wat jullie ook gaan doen, in elk geval heel veel plezier !!

Albert

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Dec 2009, 13:09 »

Voor een B&B in Portree kun je Givendale Guest House proberen. Met Juriaan, een nederlandse eigenaar. www.givendale.co.uk.

Dat is toevallig ...  Cheesy

Je zou ook Juriaan  lieve buren Christine en Tim Moore kunnen proberen, niet goedkoop maar een geweldig heerlijk ontbijt !!
Zo lekker heb ik het nooit meer gehad ! hahaha

http://www.heronfield.co.uk/

JosW
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Dec 2009, 13:33 »

Je zou er voor kunnen kiezen om het noorden (Tongue) over te slaan en die tijd gebruiken voor Skye.
Boek 2 nachten op Skye, dan kan je misschien ook nog wat met de prijs regelen.
Kom je eind van de middag aan, gaan jullie lekker Portee in en de volgende dag rondje Skye ( tips; Duirinish - Neist Point - Elgol - Dunvegan Castle - Duntulm Kasteel - Colbost Croft Museum - Museum of Island Life )
En dan gaan jullie de volgende dag weer richting Fort William en dan via de Glen Coe weer terug naar Edinburgh.

Dankje Albert!
Op dit soort tips zat ik te wachten.
Dan ga ik na Inverness bijvoorbeeld via Grave en Grudie naar het westen naar Balgy en dan met omweg naar Skye. Is dat wel te doen op 1 dag?
Hoe zijn de wegen daar trouwens? Goed asfalt?

Petra
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Dec 2009, 20:49 »

30-4-10              vlucht naar Edinburgh en aankomst om 22:55, met de bus naar centrum, eten, drinken en naar B&B
01-5-10              Edinburgh bezoeken
02-5-10              Huurauto ophalen en naar noorden via Perth, Loch Laggan, Fort Augustus, Loch Ness naar Inverness en B&B
03-5-10              A9 naar het noorden, dan westelijk naar Loch Shin, noordelink naar Tongue en dan noordwestkant afzakken naar naar Ullapool B&B
04-5-10              Westelijke kustweg naar zuiden en dan eiland Skye. Overnachten in Portree
05-5-10              Fort William, dan zuidoostelijk terug naar Edinburgh waar we om 19:50 terug vliegen
Zou zelf zoiezo 01-05 beginnen te rijden en Edinburgh voor het laatste bewaren.
Je kan dan het schema onderweg misschien nog aanpassen,
omdat je waarschijnlijk zal ontdekken dat wat je nu in de planning hebt,
wel wat veel is voor zo'n korte periode.
Oké, je kan dan misschien zeggen waar je allemaal geweest bent, langsgereden bent,
maar echt veel inhoud heeft het dan denk ik niet.
Ik zou voor deze keer onder de lijn Inverness- Ullapool blijven.

Wat je zoal zou kunnen doen is zo persoonlijk,
waar houden jullie van,
gaan er ook kinderen mee?

Hoe zijn de wegen daar trouwens? Goed asfalt?
Meestal wel goed asfalt, maar dat zegt niet alles.
Vaak smalle twee baan weggetjes, of éénbaans met passing places.
Hierbij moet je dan ook zeker niet denken aan 120 km. per uur.

Ook (betaalbare) adressen van B&B's voor 7 personen in Edinburgh, Inverness, Ullapool en Portree zijn van harte welkom.
Als je nu net buiten deze plaatsen gaat zitten,
dat zal denk ik al in prijs schelen.

Dacht dat de B&B's in Schotland maximaal 6 personen als gast mogen hebben,
omdat ze anders onder een andere regeling vallen.

Denk ook eens aan hotelletjes, soms hebben ze een hele gunstige prijzen,
zeker in verhouding tot sommige B&B's.

Ook jeugdherbergen zouden misschien iets zijn.
Men heeft vaak meerdere kamers voor 4,5,6,.... personen.
Voor een leuke prijs.

Huts cq. wigwams zou misschien ook iets kunnen zijn,
maar dan moet je oa. je eigen slaapzak meenemen.

Veel voorpret verder.

Petra  wave
JosW
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Dec 2009, 16:27 »

We hebben ons schema al aardig aangepast.
We gaan bijvoorbeeld van Inverness naar Portree op Skye en blijven daar 2 nachten.

Ik kan nog geen B&B of hotelletje vinden voor 2 nachten in Edinburgh... icon_pale

Hebben jullie een tip? Wel voor 7 personen dus...

margriet
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Dec 2009, 13:07 »

Het Terrace Hotel in Edinburg is goed en betaalbaar, ze hebben ook wel aanbiedingen voor twee nachten,
groetjes en veel plezier!

Margriet
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Dec 2009, 13:23 »

Het weekend van 30 april is een Bank Holiday weekend, dat maakt het zeker moeilijker om iets (betaalbaars) te vinden.
Toch nog even over  pubs en kinderen onder 18 jaar. Na 8 uur mogen in de meeste pubs geen kinderen onder de 18 komen, wel in het aparte restaurant gedeelte, niet in de pub zelf. Ik zal blij zijn als onze jongste zoon komende zomer 18 wordt !
JosW
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 04 Jan 2010, 13:03 »

Ik heb inmiddels alle B&B's geregeld.
We gaan eerst naar Inverness en aan het eind pas Edinburgh, want in dat weekend van 1 mei is er ook nog een rugby-toernooi in Edinburgh.

Rest mij jullie te vragen of je nog mooie tips hebt en waar we zeker moeten uitstappen. Zelf natuurlijk al gezocht en wat gevonden, maar ik hoor het liever van ervarings-deskundigen.

Dag 1 :  Aankomst, overnachten bij vliegveld.
Dag 2:   Rijden naar Inverness via Perth, Fort Augustus, Loch Ness
Dag 3:   Rijden naar Skye via Badavanich en Balgy
Dag 4:   Vanuit Portree lus naar het noorden maken
Dag 5:   Rijden naar Edinburgh via Loch Garry en Glen Coe
Dag 6:   Edinburgh bekijken en 's avonds terug

groeten,
Jos
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 04 Jan 2010, 22:58 »

Nou Jos dat zier er prima uit ! een mooi vooruitzicht !!
Denk dat jullie er goed aan gedaan hebben om het progamma een beetje aan te passen.

Heel veel plezier !

Albert

JosW
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Jan 2010, 18:59 »

Nou Jos dat zier er prima uit ! een mooi vooruitzicht !!
Denk dat jullie er goed aan gedaan hebben om het progamma een beetje aan te passen.

Heel veel plezier !

Albert

We hebben trouwens bij Jurriaan in Portree geboekt. We zullen de groeten namens jou doen.

Succes op de Alpe d'Huez. Een kennis van ons gaat het ook doen. Knap hoor.

groeten,
Jos
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 06 Jan 2010, 13:56 »

Wij zijn niet bij Juriaan geweest maar wel bij zijn buren, die hebben ook een b&b.
Maar je mag hem best de groeten doen hoor  Wink

En die Alpe d'HuZes ... ja dat word bikkelen, maar ach het is maar één dag !
Dat is niets vergeleken met de mensen die elke dag vechten tegen deze rot ziekte !!

Albert

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Schotland in 5 dagen...
Ga naar: