Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 16:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aberdeen.............
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Aberdeen.............  (gelezen 2105 keer)
Rio09
Gast
« Gepost op: 14 Dec 2009, 11:42 »

hallo,

In maart gaan we verhuizen naar Aberdeen, mijn man gaat daar werken. Onze dochter gaat dan naar de internationale school in Milltimber. Irmand die ons informatie kan geven over leuke areas om te wonen? hello2
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Dec 2009, 16:29 »

Welkom,

Forumlid Roald woont daar. Dus Roald, info?

Maar ehhh, je heb dit in het huisdieren topic gepost, dus ik neem aan dat er ook een huisdier mee gaat? Als dat zo is en je hebt nog niet voldaan aan de PETS voorwaarden, dan heb je probleem.

Driekje
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Dec 2009, 21:13 »

Mijn man en ik wonen in Aboyne, maar mijn zoon woont met zijn gezin in Aberdeen. Zij wonen in Ferryhill. Ik vind het een leuke wijk: niet ver van het centrum, dicht bij de rivier, Duthy park, station en haven. Je zit vrij snel op de A93 of de B9077 (via de zuidzijde van de rivier de Dee) naar Milltimber. Veel succes!
MJ
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Dec 2009, 10:05 »

Hoi Rio,

Waar willen jullie het liefst wonen? In de stad, buitenwijk, buiten de stad? Waar gaat je man werken, wil hij op de fiets naar zijn werk kunnen? Wil je dicht bij de school wonen (die deze zomer gaat verhuizen)? Hoe oud is je dochter:  te jong om met de schoolbus te gaan, wil ze op straat spelen met andere kinderen  of is ze oud genoeg om met openbaar vervoer de stad in te gaan?

De meeste gezinnen van de school wonen in de wijken om de school heen: Westhill, Kingswells, Bieldside, Cults, Milltimber, Peterculter. Mensen met oudere kinderen wonen vaak meer richting de stad. Banchory is wat woon-werk verkeer betreft ook nog wel te doen, de schoolbus komt er in ieder geval. Je kunt ook ten zuiden van de Dee gaan wonen.  Keuze genoeg dus, maar het is wel erg persoonlijk.

Ik zou zeggen, pak de kaart erbij en kijk wat er beschikbaar is:
http://www.primelet.com/
http://www.aspc.co.uk/

Groeten,
MJ
Rio09
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Dec 2009, 11:34 »

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie, onze dochter is 17 jaar dus ze kan de schoolbus nemen. We willen niet al te druk en niet al te rustig gaan wonen. Wel graag in een plaats waar wel iets te doen is, wat winkels, sportclub etc. We hebben altijd in Noorwegen gewoond in een klein dorpje niet ver van Oslo. Dus wel de voordelen van een stad maar er niet in wonen. Mijn man gaat voor een oliemaatschappij daar werken dus we denken er na verloop van tijd wel iets te gaan kopen. Mj bedankt voor de links ik zal er zeker op gaan kijken. Mensen met meer ideeen zijn altijd welkom hello2
Roald
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Dec 2009, 20:59 »

Dacht dat het hele stuk van Aberdeen tot aan Peterculter (uitgesproken als koeter) okee is - maar bepaalde stukken erg duur ! Het was geloof ik Milltimber waarvan dit jaar bleek dat dat de duurste postcode in heel Schotland was om te wonen cq te kopen. Ik had ook verwacht dat dat het centrum van Edinburgh of zo zou zijn, maar niet.

Ferryhill is inderdaad een leuke wijk, het West End ook. Dat is ook al richting het westen (richting Cults/Peterculter). Als het niet perse een stad hoeft te zijn, zou je ook Drumoak of Banchory kunnen overwegen. Westhill ligt net buiten de gemeentegrens, maar komt bij mij over als een uit de grond gestampte plaats - weinig sfeervol en authentieks. Maar je bent er wel buiten en bent toch zo in Aberdeen.

Live and let live
Rio09
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Dec 2009, 22:04 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe de levensstandaard/onderhoud is in Schotland, is het duurder dan Nederland? Wij zijn natuurlijk wel wat gewend van Noorwegen maar hebben geen idee hoe het is in Schotland.

Gr. notworthy
Tien
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Feb 2010, 12:47 »

Hoi,

Wat leuk dat jullie gaan verhuizen naar Aberdeen!!
Ik ken dat stuk zelf nog niet, maar zit in de planning  Aye

De levenstandaard is ongeveer wel hetzelfde als in nederland hoor is mijn ervaring. Wij wonen nu 5 maanden in Glasgow.
De NHS is gratis voor een basis dekking dan, en als je kijkt naar belasting wat van je salaris afgaat dat is vrij weining in vergelijking met Nederland, maar daarintegen is de counciltax er dan weer elke maand.
Alles valt weer tegen elkaar weg.
Wel vind ik het soms nog goedkoper dan in Nederland..autoverzekering en wegenbelasting is goedkoper.
Soms zijn huishoudelijke apparaten ook een stuk goedkoper dan in Nederland, dat zit hem dan weer in de omrekeningsfactor van Pond naar Euro.
Ik heb weinig ervaring met Noorwegen maar ik denk zo dat jullie in Schotland minder kwijt zijn hoor!
veel succes volgende maand met verhuizen en laat nog eens wat horen hoe het gaat  wave
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aberdeen.............
Ga naar: