Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 01:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Schotland 2010 we hebben er zin in !
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotland 2010 we hebben er zin in !  (gelezen 2032 keer)
macstonemountain
Schotland fan

« Gepost op: 08 Dec 2009, 18:54 »

Zo het is alweer december en ondanks de drukke tijd hebben we de vakantie al rond.
We hebben echt nog nooit zo vroeg de zaakjes op orde gehad.
Heb nog overwogen jullie mee te laten denken over wat dingen maar na wat speurwerk op de div. site's is dat er niet van gekomen.

We gaan dit jaar echt luxe doen, we laten de tenttrailer thuis en gaan in een huisje !  icon_scratch
Eerst een weekje Strathpeffer en dan naar Mull, Tobermory voor een week.

Mijn bedoeling was eigenlijk om zeker naar Mull te gaan en dan zuid en noord Uist en Benbecula en via Skye weer terug met een Camper !!
Maar na grondig speurwerk naar de huur prijzen van een camper waren we toch iets minder enthousiast.
Beetje 4 persoonscamper koste al gauw 1200 euro en dat 3 weken, en dan de overtocht nog.
Nee helaas dat ging hem niet worden, maar ja huisjes dan moet je alles van tevoren regelen tja.

We wilden zeker weer naar Mull en het huisje daar waren we eigenlijk al snel uit.
Niet ergens achteraf maar lekker midden  in Tobermory, aan Albertstreet  kan niet mooier hahaha.

Wilde eigenlijk ook met de Zeebrugge – Rosyth overtocht. Leek ons zo mooi onder Forth Bridge door.
Maar ja je moet wel eerst naar Zeebrugge dan je zit wel erg lang op de boot en varen is niet Lies haar grootste hobby, en dan de prijs nog.

Het wordt nu weer ouderwets met de DFDS en ja wij hebben de discussie ( zonder te reageren) zeker gevolgd !
Als we dan maar niet op de Princess ….  ja hoor heen en terug op de Princess !
Wordt er niet anders van trouwens, kan me nu alweer verheugen op de rotondes in Newcastle.

Maar het leek ons toch wel lekker om is in een huisje te zitten en hebben dus dan maar meteen http://www.bookendholidaycottage.co.uk/ geboekt.

Het word druk met forum leden op Mull volgend jaar !

En het leuke en vooral spannende is dat ik van Liesbeth voor mijn verjaardag een privé landschapfotografie workshop heb gekregen van Phil McDermott.
Hij komt vanaf Mull en kent het eiland uit zijn duimpje, ben blij dat ik er dan al een week engels praten op heb zitten.  Embarrassed

Maar wat doen we die eerste week, de eilanden vielen toen snel af, die doen we wel een keer met zijn tweeën, met de camper.
Onze vrienden wonen in Conon Bridge en daar komen we altijd op doorreis terwijl je vlakbij Contin en Strathpeffer mooi kan mountainbiken.
En je kan er voor dagtochtje alle kanten en na toen vonden we http://www.woodlandsapartment.co.uk/  in Strathpeffer en daar gaan we de eerste week naar toe.

Nu is het begin december met nog 7 maand te gaan en alles is al gepland ! Bah vreselijk !!  Wink

De voorpret van alles uit zoeken en op een rijtje zetten is nu helaas voorbij, dus wordt het vanaf nu sfeer proeven op de Schotlandforum, ook niet verkeerd !

Albert

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Dec 2009, 19:08 »

Leuk Albert,

wij hebben het ook al voor elkaar hoor, maar wij gaan wel iets eerder. Nu heb je lekker de tijd om alles af te struinen voor de leukste plekjes.
Gaan jullie via Oban richting Mull?

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Dec 2009, 19:16 »

Ja ik las het Wilma, dan kun je mooi nog wat tips doorgeven als jullie terug komen.
Wij gaan via Oban ja, we komen wel uit het noorden maar we willen ook weer naar Ardnamurchan als dag uitje.
Dus om dan die overtoch al te nemen, kunnen we ook in Oban nog even rond kijken.

Albert

skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Dec 2009, 20:27 »

leuk joh! Veel voorpret alvast.
we willen naturlijk wel een foto van Albert in Albertstreet laughing7

Petra
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Dec 2009, 22:32 »

Hallo

En het leuke en vooral spannende is dat ik van Liesbeth voor mijn verjaardag een privé landschapfotografie workshop heb gekregen van Phil McDermott.
Leuk orgineel cadeau,

Nu is het begin december met nog 7 maand te gaan en alles is al gepland ! Bah vreselijk !!  Wink
Tja, bah, wel heel vervelend ja.
Misschien is annuleren een idee  laughing7

Maar nu je weet welke kant/ hoek jullie opgaan,
kunnen julie wel uitpluizen wat daar in die omgeving allemaal te doen en te zien is.

Petra
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Dec 2009, 21:17 »

Leuk voor jullie!

Hebben de meiden er ook zin in?

Je zou de Landrover ook in kunnen ruilen voor een camper.....................................ons 4 persoons T4tje bijvoorbeeld  laughing7

Egbert
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Dec 2009, 23:21 »

hahaha jaja 4 persoons  icon_scratch waar laten we de meiden dan Egbert ? in de kinderzitjes op de voorstoelen !
Maar als de kids groot zijn en niet meer mee willen (mogen) tegen die tijd hebben jullie natuurlijk een T7, dan lenen we die toch is een keer  Wink

Ze hebben er wel weer zin in, maar of ze ook beseffen dat we nu in een huisje gaan  dontknow

Albert

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Dec 2009, 16:24 »

Hoi Albert

Wanneer zijn jullie in Strathpeffer? Als je tijd hebt kan ik je de trails bij Golspie aanbevelen. Fietsen de meiden ook? De groene trails bij Abriachan en Learnie Red Rock zijn ook geschikt voor minder geoefenden. Vooral Abriachan is leuk want er zijn ook een eco-speeltuin en leuke wandelingen.

Ellen
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Dec 2009, 21:11 »

Ellen, wij komen zaterdag 10 juli aan en blijven dan een week in Strathpeffer, tijd genoeg dus !!  Aye
Golspie daar had ik nu niet zo snel aan gedacht voor mooie trails, dat ligt toch aan de A9 aan de kust ?

Heb net voor Britt een 24'' echte mountainbike gekocht (2de hands hoor) en we zijn nu aan het oefenen, geen terugtrap rem en gripshift schakelen, tja dat moet je ff oefenen.
En nu maar hopen dat ze het leuk blijft vinden, maar mooi om te zien zo'n kleine meid op een mountainbike  Cool

Albert

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Dec 2009, 21:27 »

Gaat ze eerst leren fietsen en daarna touwslagen?
Tenzij ze linkshandig is natuurlijk  icon_scratch

Egbert
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Dec 2009, 22:05 »

Klopt, Golspie ligt aan de A9.
Er is een "trail center": http://www.highlandwildcat.com/index.php
De rode route is erg mooi. Zwart heb ik nog niet gedaan.

Fijn dat Britt op 24" wielen kan. Maakt toch een verschil in snelheid vergeleken bij 20". Mijn dochter (9 in februari) kon niks met de gripshifters, dus die hebben we vervangen door Sram push-push shifters. Dit gaat een stuk beter.

Als haar fiets mee gaat naar Schotland en ze redelijk kan sturen en remmen, lef heeft en jij bent bereid om haar omhoog te duwen tongue3, dan kan ik je echt de groene en beide blauwe routes bij Learnie Red Rock aanraden. Het is niet ver van Strathpeffer. Er zijn alleen geen voorzieningen voor niet fietsers.

http://www.forestry.gov.uk/forestry/INFD-6NZE9W

Veel plezier met de voorbereidingen!

Ellen
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Dec 2009, 19:24 »

Golspie ziet er mooi uit Ellen ! daar ga ik zeker een ochtend rond biken, wat een mooie vergezichten.
Lijkt me zowel Golspie en Learnie erg downhill gericht, ben zelf meer van het langzaam technies dalen dan remmen los en springen maar.

Goed sturen en remmen ja nou dat wordt dan flink oefenen met haar, maar wel erg leuk zijn als we samen zouden kunnen fietsen !!
Omhoog duwen  icon_scratch kom op zeg die spurt omhoog ! zie er meer tegenop om haar te laten afdalen !! hahahaha

Albert

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Dec 2009, 19:25 »

Gaat ze eerst leren fietsen en daarna touwslagen?
Tenzij ze linkshandig is natuurlijk  icon_scratch

Egbert

Eerst leren fietsen ja !

Doortje is linkshandig maar met Britt is er nog hoop  laughing7

Albert

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Mei 2010, 15:23 »

Dacht dat ik ''het gevoel'' na al die tijd wel zo'n beetje kwijt was ... maar het Scotland gevoel is weer helemaal terug !! hello2 hello2

Heb vanmiddag heel Tobermory & Strathpeffer bekeken via streetview echt leuk !
Denk wel dat de week Tobermory het toetje van de vakantie wordt, Strathpeffer is toch kwa plaatsje en omgeving minder, maar wel lekker centaal en met natuurlijk leuke trails in de buurt !

Zo willen we vanuit Strathpeffer ook nog een rondje bovenlangs gaan maken, we zijn in 2001 is bij het kustenaarsdorp van Balnakeil geweest.
Zijn daar onlangs nog forumers geweest ? zo ja, is het nog steeds leuk ?

http://www.durness.org/Balnakeil%20Craft%20Village.htm

Albert

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 20 Jun 2010, 12:29 »

Nu gaat het snel, nog 3 weekjes  hello2

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #15 Gepost op: 02 Aug 2010, 17:11 »

Citaat
Hij komt vanaf Mull en kent het eiland uit zijn duimpje, ben blij dat ik er dan al een week engels praten op heb zitten.

En? Wanneer mogen we resultaten bewonderen?

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 02 Aug 2010, 17:13 »

Hans ben er mee bezig !  Wink

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #17 Gepost op: 02 Aug 2010, 20:01 »

Ik ken het.
Zoveel foto's en geen tijd (meer) om eens rustig ervoor te gaat zitten om te selecteren en na te bewerken.
Zo af en toe plaats ik er eentje op mijn Fotoblog:  http://hhoekstra.wordpress.com/

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Schotland 2010 we hebben er zin in !
Ga naar: