Zo het is alweer december en ondanks de drukke tijd hebben we de vakantie al rond.
We hebben echt nog nooit zo vroeg de zaakjes op orde gehad.
Heb nog overwogen jullie mee te laten denken over wat dingen maar na wat speurwerk op de div. site's is dat er niet van gekomen.
We gaan dit jaar echt luxe doen, we laten de tenttrailer thuis en gaan in een huisje !

Eerst een weekje Strathpeffer en dan naar Mull, Tobermory voor een week.
Mijn bedoeling was eigenlijk om zeker naar Mull te gaan en dan zuid en noord Uist en Benbecula en via Skye weer terug met een Camper !!
Maar na grondig speurwerk naar de huur prijzen van een camper waren we toch iets minder enthousiast.
Beetje 4 persoonscamper koste al gauw 1200 euro en dat 3 weken, en dan de overtocht nog.
Nee helaas dat ging hem niet worden, maar ja huisjes dan moet je alles van tevoren regelen tja.
We wilden zeker weer naar Mull en het huisje daar waren we eigenlijk al snel uit.
Niet ergens achteraf maar lekker midden in Tobermory, aan Albertstreet kan niet mooier hahaha.
Wilde eigenlijk ook met de Zeebrugge – Rosyth overtocht. Leek ons zo mooi onder Forth Bridge door.
Maar ja je moet wel eerst naar Zeebrugge dan je zit wel erg lang op de boot en varen is niet Lies haar grootste hobby, en dan de prijs nog.
Het wordt nu weer ouderwets met de DFDS en ja wij hebben de discussie ( zonder te reageren) zeker gevolgd !
Als we dan maar niet op de Princess …. ja hoor heen en terug op de Princess !
Wordt er niet anders van trouwens, kan me nu alweer verheugen op de rotondes in Newcastle.
Maar het leek ons toch wel lekker om is in een huisje te zitten en hebben dus dan maar meteen
http://www.bookendholidaycottage.co.uk/ geboekt.
Het word druk met forum leden op Mull volgend jaar !
En het leuke en vooral spannende is dat ik van Liesbeth voor mijn verjaardag een privé landschapfotografie workshop heb gekregen van Phil McDermott.
Hij komt vanaf Mull en kent het eiland uit zijn duimpje, ben blij dat ik er dan al een week engels praten op heb zitten.

Maar wat doen we die eerste week, de eilanden vielen toen snel af, die doen we wel een keer met zijn tweeën, met de camper.
Onze vrienden wonen in Conon Bridge en daar komen we altijd op doorreis terwijl je vlakbij Contin en Strathpeffer mooi kan mountainbiken.
En je kan er voor dagtochtje alle kanten en na toen vonden we
http://www.woodlandsapartment.co.uk/ in Strathpeffer en daar gaan we de eerste week naar toe.
Nu is het begin december met nog 7 maand te gaan en alles is al gepland ! Bah vreselijk !!

De voorpret van alles uit zoeken en op een rijtje zetten is nu helaas voorbij, dus wordt het vanaf nu sfeer proeven op de Schotlandforum, ook niet verkeerd !
Albert