Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: HOHO-bus
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: HOHO-bus  (gelezen 2063 keer)
Ina
Schotland fan

« Gepost op: 19 Apr 2006, 15:43 »

Ik heb de HO HO? kaarten vandaag ontvangen hello2, we zullen er goed gebruik van maken, bedankt!? icon_salut Pilsje op de re?nie!

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Apr 2006, 15:53 »

Ook bij mij zijn de HOHO's binnen icon_thumleft bedankt weer een stukje voorpret,verheug me er nu al op.Ook van mij voor allebei een consumptie Whisky als dat zo doorgaat mogen jullie wel een BOB icon_biggrin regelen voor na de reunie
Marien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Apr 2006, 16:29 »

En bij ons zijn de HoHo kaarten ook binnen. Teije bedankt, op de eerstvolgende ontmoeting zullen we je nog even in persoon bedanken.  icon_salut

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Teije
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Apr 2006, 17:50 »

Pas maar op, voor de reunie hebben we nog een heleboel flesjes whisky uit te delen uit dezelfde zending van Flyglobespan (en chocola en Glasgow-speldjes en pennen en zeepjes...)! Dus die Bob moet sowieso maar mee!

Uiteraard verwachten we straks HOHO-reisverhalen! Veel plezier ermee.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Apr 2006, 19:30 »

Onze kaartjes zijn ook binnen? notworthyhello2
We gaan ze natuurlijk ook gebruiken als alternatief voor lokaal openbaar vervoer? laughing7
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Apr 2006, 20:46 »

Iedereen veel plezier in Glasgow. Wij zijn wel in de buurt, maar denk niet dat we in glasgow zelf komen,  sad2 maar wat is het eigenlijk zo'n hoho bus?
soort sightseeing?
Had er nog nooit van gehoord, en kom het nu iedere keer tegen.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Apr 2006, 21:02 »

HOHO-bussen zijn vaak toeristische hop-on hop-off (spring erop en er weer uit) bussen die je in steeds meer steden ziet rijden. Ze rijden langs de toeristische hoogtepunten van een stad (tenminste, zoals de planners dat zien) en je kunt met 1 kaartje de hele dag op zo'n lijn rijden en overal uitstappen waar je maar wilt.
Dat kan ook met het openbaar vervoer natuurlijk (stukken goedkoper), maar dit is meer voor de luie toerist (of eentje die weinig tijd heeft) die afgezet wil worden bij de diverse bezienswaardigheden.
In elk geval een slim concept. Het zijn vaak van die opvallend gekleurde bussen, vaak dubbeldekkers met boven een open dak zodat je foto's kan maken zonder glas ervoor (dat is voor de hele luie toerist die zelfs niet wil uitstappen).

Zoek maar eens op hop on hop off dan vind je heel wat websites. Ook goedkope buslijnen die backpackers wel gebruiken worden hoho genoemd: je koopt een kaart die een aantal dagen geldig is en je kunt bv. een heel land door en uitstappen waar je maar wilt met hetzelfde ticket.

Uit persoonlijke ervaring kunnen wij de HOHO-bus in Londen afraden als je buiten op het dak gaat zitten tijdens kerst in de vrieskou... We waren kompleet bevroren toen we uitstapten!

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Apr 2006, 15:24 »

Zag ik het trouwens goed dat die kaartjes voor 2 dagen geldig zijn?
We hebben in september een slaapplek vlakbij de Uni in West-End, waar de hoho-bus practisch langskomt? icon_thumleft
Zeker ook een aanrader als je in Glasgow bent, uitstappen bij de Uni of Byres Road en lekker door Byres Road en de straten eromheen wandelen. Ik denk dat het er in september wel nog veel drukker zal zijn (qua studenten dan, geen toeristen? tongue3)

En de route, die kun je hier bekijken
Teije
Administrator
*

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Apr 2006, 15:43 »

Klopt, de kaartjes zijn 2 dagen geldig.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Apr 2006, 22:35 »

Zag ik het trouwens goed dat die kaartjes voor 2 dagen geldig zijn?
We hebben in september een slaapplek vlakbij de Uni in West-End, waar de hoho-bus practisch langskomt? icon_thumleft
Zeker ook een aanrader als je in Glasgow bent, uitstappen bij de Uni of Byres Road en lekker door Byres Road en de straten eromheen wandelen. Ik denk dat het er in september wel nog veel drukker zal zijn (qua studenten dan, geen toeristen? tongue3)

En de route, die kun je hier bekijken
Dacht ik dat ik alles klaar had voor de vacantie,moetik book1(giegel) weer een hele dag in glasgow plannen tongue3 Lekker,zo blijven we er mee bezig laughing8
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Apr 2006, 07:56 »

Zijn die kaartjes ook 's avonds geldig?
We zitten er aan te denken om 's avonds even Glasgow in te gaan als we van Arran afkomen, we zijn in de buurt toch? ik hou toch niet van winkelen, maar vind het altijd leuk om 's avonds dan door een stad te slenteren, als het niet zo druk is als overdag.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 22 Apr 2006, 08:39 »

Bij de link die Sas heeft gegeven staan ook de tijden dat de bus rijdt. De laatste bussen rijden rond 17.00- 18.00 uur

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 22 Apr 2006, 08:48 »

oke, had wel de link bekeken, maar de tijden waren mij zo snel niet opgevallen,
bedankt Ina.
we nemen de laatste boot, dus wordt niets  dontknow denk ik.
schiet al lekker op voor de meeste!, wij over 3 weekjes, oeps dan zit ik al in schotland hello2

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #13 Gepost op: 22 Apr 2006, 09:01 »

Zijn die kaartjes ook 's avonds geldig?
We zitten er aan te denken om 's avonds even Glasgow in te gaan als we van Arran afkomen, we zijn in de buurt toch? ik hou toch niet van winkelen, maar vind het altijd leuk om 's avonds dan door een stad te slenteren, als het niet zo druk is als overdag.

Pff, ligt eraan hoelaat je van Arran terugkomt. Het is wel een uurtje rijden denk ik, naar Glasgow, en je moet natuurlijk nog ergens parkeren (ik neem aan dat je met de auto naar Ardrossan rijdt, toch?)
's Avonds zijn ook de musea niet open (de Gallery of Modern Art wel op donderdagavond). Ook zijn sommige leuke wandelpaden 's avonds een beetje een no-go area.
Volgens mij wordt het dan wel een gerace en gestress hoor Wilma, om na zo'n lekkere volle dag Arran nog naar Glasgow te 'moeten'. Maar je hebt zo weinig tijd he, en je wilt zoveel dingen doen en zien? confused2
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 22 Apr 2006, 14:58 »

ja, je hebt helemaal gelijk sas, ik dacht dat het veel dichterbij was.
Heb net weer (zomaar Smiley een info pakket gekregen over schotland. Heel veel over zuid=schotland, dus weer heerlijk in het zonnetje zitten lezen.
Maar Glasgow staat nog wel op het programma voor de volgende keer.

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 22 Apr 2006, 22:00 »

Pff, ligt eraan hoelaat je van Arran terugkomt. Het is wel een uurtje rijden denk ik, naar Glasgow, en je moet natuurlijk nog ergens parkeren (ik neem aan dat je met de auto naar Ardrossan rijdt, toch?)
's Avonds zijn ook de musea niet open (de Gallery of Modern Art wel op donderdagavond). Ook zijn sommige leuke wandelpaden 's avonds een beetje een no-go area.
Volgens mij wordt het dan wel een gerace en gestress hoor Wilma, om na zo'n lekkere volle dag Arran nog naar Glasgow te 'moeten'. Maar je hebt zo weinig tijd he, en je wilt zoveel dingen doen en zien? confused2

Hoy Sas,welke no-go area zijn er voor overdag?Weet je ik heb niet zo'n zin om net als in Amsterdam op m'n tellen te moeten passen(om je heen kijken tongue3,tas vasthouden etc)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #16 Gepost op: 22 Apr 2006, 22:27 »

Hoy Sas,welke no-go area zijn er voor overdag?Weet je ik heb niet zo'n zin om net als in Amsterdam op m'n tellen te moeten passen(om je heen kijken tongue3,tas vasthouden etc)

Vrij weinig eigenlijk..
Net als in Amsterdam: let op je tas in de drukke winkelstraten. Portemonnee in je binnenzak etc. Ik heb een handig heuptasje (een platte, die niet opvalt onder je kleren) van de ANWB winkel, waar ik mijn belangrijke dingen (credit card, groot geld, id-kaart) indoe. Dat is al een keer mijn 'redding' geweest, dus ik ben er erg blij mee!
Ik vind het moeilijk om te zeggen dat het veilig is, want dat is het nergens, maar het is ook maar net wat je er zelf van maakt. Kies bijv. een dag uit (als het even kan) als er geen voetbalwedstrijd is, loop niet opzichtig met je fotocamera om je nek, ga niet in op provocerende opmerkingen van mensen, gewoon gezond verstand denk ik, zoals in elke grote stad..
Sommige buurten in het noordwesten zijn wel een beetje schimmig (veel oude flats, het ziet er armoedig uit), maar ik denk niet dat je daar snel zult komen als je een dagje naar Glasgow gaat, of je moet heel erg verdwalen als je uitstapt bij de Universiteit/Byres Road. Maar zelfs daar heb ik geen problemen gehad overdag.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Apr 2006, 16:26 »

Ok het is dus gewoon Amsterdam maar dan anders laughing8,bedankt,het is gek,maar ik ben overal wel voorzichtig'geworden sad1'
Ina
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 26 Aug 2006, 14:02 »

Wij zijn dit jaar maar eens in Glasgow begonnen want vorige jaren kwam het er steeds maar niet van.
Auto op goed geluk ergens geparkeerd en om de hoek stopte de HO-HO bus. hello2
Prachtig weer z0'n 20 graden en een strak blauwe lucht sunny. Met veel geluk kregen we de laatste plaatsen op het bovendek. Eerst de hele tour gereden, toen lekker gegeten en daarna weer met de bus naar het Necropolis en de kathedraal.
Na alle negatieve verhalen hier had ik geen hoge verwachtingen van Glasgow maar ik vind het het wel een mooie en vooral gezellige stad. Het is welliswaar maar een eerste indruk die je krijgt van zo'n dagje touren met de bus maar ik vond het beslist de moeite waard!

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: HOHO-bus
Ga naar: