Urlar
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 23 Nov 2009, 18:27 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Nov 2009, 18:42 » |
|
Gefeliciteerd and have fun
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Nov 2009, 18:44 » |
|
Gefeliciteerd and have fun
Thank you....... I definitely will ! PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Nov 2009, 22:32 » |
|
Wat leuk voor je Peter, kan je mooi Nederland promoten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Nov 2009, 16:15 » |
|
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
visiting Scotland since 1978, FOL 93701
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Nov 2009, 17:52 » |
|
ja wanneer is het concert in de arena?  Gefeliciteerd, heel leuk!! Leo
|
|
|
|
|
|
Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Nov 2009, 18:11 » |
|
Concert van Runrig in de Amsterdam Arena  Over mijn lijkt, want in die betonbak moet absoluut geen artiets of band meer optreden, want het geluid is er om te janken. Ik begrijp nog steeds niet waarom daar nog grote artiesten of bands willen optreden........ maar ja, dat zal wel aan mij liggen. Nogmaals iedereen bedankt voor de goede wensen wat betreft de "meet&greet" met Runrig volgende week in Edinburgh - gelukkig heb ik geen "drempelvrees" - het zijn tenslotte net als allen hier op het forum mensen van vlees en bloed en ik heb de meeste bandleden al eerder ontmoet - alleen Brian Hurren niet, want die was er toen nog niet bij bij mij vorige "meet&greet". PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Nov 2009, 18:12 » |
|
Concert van Runrig in de Amsterdam Arena ? Over mijn lijk, want in die betonbak moet absoluut geen artiest of band meer optreden, want het geluid is er om te janken. Ik begrijp nog steeds niet waarom daar nog grote artiesten of bands nog willen optreden........ maar ja, dat zal wel aan mij liggen. Nogmaals iedereen bedankt voor de goede wensen wat betreft de "meet&greet" met Runrig volgende week in Edinburgh - gelukkig heb ik geen "drempelvrees" - het zijn tenslotte net als allen hier op het forum mensen van vlees en bloed en ik heb de meeste bandleden al eerder ontmoet - alleen Brian Hurren niet, want die was er toen nog niet bij bij mij vorige "meet&greet" alweer wat jaartjes geleden. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
visiting Scotland since 1978, FOL 93701
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Nov 2009, 21:28 » |
|
Ok niet in de Arena?? Bij mij thuis mag ook hoor..... Maar ja dan kan er wat weinig publiek bij. Overigens wel eens in Barrowlands geweest?? Of in de Biscuithalle in Bonn?? Dan weet je dat het eigenlijk niet uitmaakt.. Bij zo'n concert is de sfeer en de muziek veel belangrijker dan de kwaliteit als je goede kwaliteit wil moet je thuis gaan luisteren met een concert is het sfeer snuiven en genieten van de herrie  Leo
|
|
|
|
|
|
Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Nov 2009, 21:45 » |
|
Ok niet in de Arena?? Bij mij thuis mag ook hoor..... Maar ja dan kan er wat weinig publiek bij. Overigens wel eens in Barrowlands geweest?? Of in de Biscuithalle in Bonn?? Dan weet je dat het eigenlijk niet uitmaakt.. Bij zo'n concert is de sfeer en de muziek veel belangrijker dan de kwaliteit als je goede kwaliteit wil moet je thuis gaan luisteren met een concert is het sfeer snuiven en genieten van de herrie  Sfeer en een goede acceptabele geluidskwaliteit kunnen goed samen gaan tijdens een concert - alleen dus niet naar mijn mening in zo'n "betonbak" als de Arena. Runrig komt niet voor niets graag en regelmatig terug in de genoemde venues als Barrowlands en de Biscuihalle en dat heeft denk ik toch ook wel er mee te maken dat het het geluid er goed is en niet alleen vanwege de geweldige sfeer aldaar tijdens de concerten. Plus de genoemde venues hebben absoluut al meer sfeer van zichzelf en dan is er nog geen noot muziek gespeeld vergeleken met de Arena. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Nov 2009, 14:37 » |
|
dat ik tot de gelukkigen behoor
Super!!! Hoeveel gelukkigen denk je dat er uit zo'n "draw" komen??? Wat ga je ze vertellen? Ben erg benieuwd, suc6!  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Nov 2009, 18:42 » |
|
Super!!! Hoeveel gelukkigen denk je dat er uit zo'n "draw" komen??? Wat ga je ze vertellen? Ben erg benieuwd, suc6!
Wat ik me vaag herinner - want het is alweer een verschillende jaren geleden dat me de eerste keer de eer te beurt viel voor een "meet&greet" met de Runrig band leden - waren er toen ongeveer 20 mensen na het concert, die een "meet&greet" hadden. Voor de degenen die nog niet weten hoe je de eer te beurt kan vallen om een "meet&greet" met de band te hebben. Je moet allereerst lid zijn van de fan club, want je moet je naam, adres en ook je lidmaatschap-nummer van de fan club opgeven en verder of je nog een iemand wilt meenemen en dat kan eventueel iemand zijn die niet lid is van de fan club. Je stuurt je verzoek(kan ook per email) in naar de Runrig-fanclub en je moet vooral niet vergeten om te vermelden om welk concert het gaat en op welke datum precies en dan maar afwachten of je tot de gelukkigen behoort. Kan dus nog ongeveer een week voor het desbetreffende concert zijn dat je pas bericht krijgt en de desbetreffende brief moet je vooral niet vergeten mee te nemen, want die moet je laten zien - er staat je naam en andere " person details" op en ook dus om welk concert het gaat en er staat ook op dat er zelfs naar een legitimatie kan worden gevraagd, want je zou de brief maar eens van iemand gejat hebben. Oh ja, je kunt geen 2 "meet&greets" achter elkaar hebben of te wel 2 op een volgende concerten de band ontmoeten na een concert............ dat geluk heb ik toentertijd wel gehad, maar toen was die 2e "meet&greet" tot stand gekomen via andere kanalen en kon je dat beter "backstage" noemen, want dat was met de band achter de bühne in een klein kamertje en toen waren mijn toenmalige vriendin en ik de 2 enigen die met de band samen was en ook via de achterdeur van het Eden Court Theatre in Inverness het pand verlieten.......... dat waren nog eens tijden.  Wat ik de bandleden ga vertellen of ga probeer te vertellen is natuurlijk over die clan van loyale en vooral zeer enthousiaste Nederlandse Runrig-fans en het bestaan van die Nederlandse Runrig-clan natuurlijk onderstrepen met het speciale Runrig-T-shirt. En verder zie ik wel hoe het gaat verlopen - de heren bijten niet, dus je kunt gewoon met hen praten. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Nov 2009, 21:39 » |
|
Thanx Peter, voor je uitleg, kort en bondig  Gaat helemaal goed komen met ons, Nederlandse fans!  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Dec 2009, 19:44 » |
|
Het concert in Edinburgh is inmiddels alweer 2 dagen geleden, maar het staat natuurlijk nog vers in mijn geheugen gegrift en zal dat ook nog wel lang blijven. Het concert was super en de band was weer in zeer goede doen en er was zeker een hoofdrol weggelegd voor Malcolm, die weer helemaal terug is na zijn hartproblemen eerder dit jaar. Na afloop dus de "meet&greet" en Malcolm was het die al eerste kwam opdagen en er goed uitzag en ook spraakzamer was als andere keren dat ik hem mocht ontmoeten. De Macdonald-broers waren vol interesse voor weer een Nederlandse Runrig-fan, die helemaal naar Edinburgh was gekomen in zijn speciale Nederlandse Runrig-T-shirt en waar ze het logo al inmiddels van herkenden omdat ze de avond daar voor nog stickers hadden gekregen met hetzelfde logo van Herma en ook het fan profile van het organisatie-comité van de 1e Nederlandse Runrig Fanclub dag hadden gelezen in de nieuwe Wire die inmiddels al bij diverse leden van de officiële Runrig-fanclub in het Verenigd Koninkrijk in de bus is gevallen vandaag. Helaas kwamen Iain & Bruce niet opdagen voor de "meet&greet". Bruce zou een "cold" hebben en waarom Iain er niet was, is me niet duidelijk geworden. Maar de andere 4 bandleden van Runrig maakte dat gemis helemaal goed. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Dec 2009, 21:17 » |
|
Leuk te lezen, op het Duitse forum www.scoteire.de staat ook het een en ander over de m&g van een duitse fan. (die ik overigens ook ken) Ze schreef dat Brian zich ook maar even kort had laten zien. gr, Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Dec 2009, 21:41 » |
|
op het Duitse forum www.scoteire.de staat ook het een en ander over de m&g van een duitse fan. (die ik overigens ook ken) Ze schreef dat Brian zich ook maar even kort had laten zien. Klopt, Brian was er inderdaad ook maar heel even - maar hij was er wel met een flinke stoppelbaard in tegenstelling tot Bruce & Iain die helaas verstek lieten gaan. Ik heb enkele Duitse leden van Scoteire.de ontmoet tijdens de "meet&greet" - ik hoop nog een paar persoonlijke foto's van hen te krijgen. Ze waren ook wel onder de indruk van "ons" logo.  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 06 Dec 2009, 11:55 » |
|
Goed te horen dat het concert en m&g zo goed bevallen zijn! ....onder de indruk van "ons" logo.  Moet zeggen dat ik het best apart vind: ik heb een idee en maak een ontwerp, dat uiteindelijk "ons" logo wordt. Vervolgens komt het zelfs bij de bandleden terecht!! Toen ik ermee bezig was had ik nooit gedacht dat het zover zou komen! Bizar!!  Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 06 Dec 2009, 12:08 » |
|
Moet zeggen dat ik het best apart vind: ik heb een idee en maak een ontwerp, dat uiteindelijk "ons" logo wordt. Vervolgens komt het zelfs bij de bandleden terecht!! Toen ik ermee bezig was had ik nooit gedacht dat het zover zou komen! Bizar!!  Zo zie je maar Caroline, dat van het een het ander kan komen of als je een beetje goed teamwork en moeite doet, er heel veel moois uit voort kan vloeien. Alleen kun je nooit dat bewerkstelligen wat we dit jaar hebben bereikt en dus nogmaals kan ik alleen maar het hele team complimenteren en ja, de een heeft een idee of een bepaalde compositie en de ander werkt het weer verder uit. Dus complimenten aan allen die aan dit succes als Nederlandse Runrig-fans en als Runrig-organisatie-comité hebben meegewerkt.  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 06 Dec 2009, 17:10 » |
|
Wat leuk voor Caroline, dat haar logo zo een succes is!  Ik vind hem ook zo leuk. Goed gedaan. Als het de band is opgevallen is dat toch een bewijs dat het erg goed is. Ben benieuwd wat er nog meer van komt. Wie weet mag Caroline wel meer voor Runrig ontwerpen, een voorkaknt voor een album ofzo.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 06 Dec 2009, 20:23 » |
|
Wat leuk voor Caroline, dat haar logo zo een succes is!  Ik vind hem ook zo leuk. Goed gedaan. Als het de band is opgevallen is dat toch een bewijs dat het erg goed is. Ben benieuwd wat er nog meer van komt. Wie weet mag Caroline wel meer voor Runrig ontwerpen, een voorkaknt voor een album ofzo..... Even voor de duidelijkheid: het ontwerp van het logo kwam van mij (zie mijn avatar), maar een kennis van Peter heeft het met behulp van Photoshop gemaakt tot wat het nu is!  Dus tot het ontwerpen van de voorkant van een album zal het niet komen. Ik ben ecoloog, geen ontwerper, haha!  Groetjes, Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Dec 2009, 20:29 » |
|
Wat leuk voor Caroline, dat haar logo zo een succes is!  Ik vind hem ook zo leuk. Goed gedaan. Als het de band is opgevallen is dat toch een bewijs dat het erg goed is. Ben benieuwd wat er nog meer van komt. Wie weet mag Caroline wel meer voor Runrig ontwerpen, een voorkaknt voor een album ofzo..... Het verhaal achter het logo zoals het er nu is zoals Caroline al aangaf, dat er eerst de zelf getekende versie was van Caroline zoals je kunt zien bij haar avatar hier op het Runrig-subforum van het Schotland-forum en ik dacht dat daar wel wat meer mee kon gedaan worden en ook als je er eens iets meer mee wilde doen. Dus toen heb ik een goede vriendin van mij, die enigszins thuis is in programma's als Photoshop het logo cq. het design laten omzetten naar wat het nu is en waar dus die o.a. stickers van zijn gemaakt zoals ze zijn uitgedeeld op de 1e Nederlandse Runrig Fandag begin november en waar Helma en ik al mee rond liepen op de T-shirts die we ieder zelf hadden laten maken. Zoals Caroline al eerder schreef hier, kon niemand voorzien dat het logo zo'n succes zou worden en ook dat het aan zou aanslaan in binnen- en buiten-land(enkele leden van Scoteire.de, die ook tijdens de "meet&greet" aanwezig waren vonden het ook mooi.......) en herkenbaar zou zijn voor de leden van Runrig. Zoals ik ook al eerder schreef is hier sprake van echt teamwork, want alleen ben je niks of bereik je denk ik niet zo veel als we nu dit jaar hebben bereikt en ik hoop dat we nog veel mooie dingen samen kunnen doen als Nederlandse Runrig-fans. We zijn op de goede weg dacht ik zo.......... toch ? Dus nogmaals de complimenten en dank aan iedereen die hier aan heeft meegewerkt - ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken.  PETER  PS. Caroline, ecoloog of niet, maar die tekening was niet verkeerd en ik zou er wel meer van willen zien en misschien als een hoes van een volgend Runrig-album............ 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 06 Dec 2009, 22:09 » |
|
Hoe alles ook gegaan is. Caroline heeft het dus in eerste instantie bedacht. En dat vind ik knap!  Nu ik weet dat ze ecoloog is, snap ik het ook hoe ze er op gekomen is(bestuderen van betrekkingen tussen organismen en hun omgeving) Het past dus precies bij je Caroline! Leuk bijbaantje misschien?Overigens wilde ik je alleen een complimentje geven en had niet gedacht dat er zo serieus opin gegaan werd. Maar wat is een avatar?  :dontknow:Is dat het plaatje? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 06 Dec 2009, 22:42 » |
|
we raken een beetje off-topic, maar hierbij nog een leuk kompliment voor je Caroline! Er is vraag naar info omtrent de sticker, via Hyves. Heb de persoon het Runrig-fans-adres gestuurd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|