Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 Feb 2012, 23:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: van edinburg naar plockton
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: van edinburg naar plockton  (gelezen 1224 keer)
eilidh
Gast
« Gepost op: 18 Nov 2009, 13:34 »

Hallo,

In februari willen wij graag van edinburg naar plockton reizen met de trein. Ben erg geschrokken van de trein prijzen.. Is het niet veel voordeliger om op het station een kaartje te kopen voor de dag zelf? Wij zijn beide 25 en zag dat er ook jongeren passen zijn. Iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag. Hadden ook bedacht om een huurauto te huren via easyjet maar ik denk dat dat een behoorlijke tocht is naar plockton.

Groetjes
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Nov 2009, 15:28 »

Vaak als je vroeger besteld ben je goedkoper uit.
Dit gaat echter niet altijd op.
We kijken zelf meestal maximaal 3 maanden vooruit maar weet niet of het voor Schotland veel uitmaakt.
We doen dit alleen als we richting London of Cardiff gaan.
Schotland doen we alles met de auto of af en toe naar Edinburgh met de trein.

Wat je kan proberen is de trein reis opsplitsen en kijken of dat goedkoper is.
Als je Edinburgh - Inverness neemt en dan Inverness - Plockton dan kan het zijn dat je goed koper uitbent.

Ik zag bij www.thetrainline.com  dat het op 58 Pond voor een enkeltje neerkomt rechtstreeks.
Heb ik Zaterdag 6 Februari genomen als datum

Als je meerdere dagen met de trein wilt reizen kan je eventueel ook gaan voor deze kaart:

http://www.scotrail.co.uk/content/feedom-scotland-travelpass.html

Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Nov 2009, 18:38 »

Als ik op de site van Scotrail kijk kost een advance single voor die trip 25,40 pond.
Advance Single tickets kan je vanuit Nederland kopen (met CC) en uit printen op een willekeurig station in Schotland dat een Selfservice Ticket Automaat heeft.

Groetjes,
Caroline
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: van edinburg naar plockton
Ga naar: