Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: callanderman
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: callanderman  (gelezen 2425 keer)
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 22 Nov 2009, 08:14 »

ja moeilijk toch wel hoor zeker als de moeder niet de buitenlander is ze noemen het niets voor niets de moedertaal mijn jongste heeft een beetje interesse voor mijn taal maar de oudste tot nu toe nog helemaal niet als ik voor hun bijv. barbie dvd aanzet dan zeg ik zullen wij nu voor deze keer engels doen dan wordt daar samen nederlands nederlands nederlands geroepen dan weet je het wel eh man in een huis vol vrouwen maar ik merk bij ander collegas ook schotten dat als de kids rond de 11 12 zijn dan gaan ze trots worden op hun dual nationaliteit.
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 22 Nov 2009, 15:56 »

Hi Callanderman, wave
Ik ben ook  nog maar net op het forum.
Welkom, je vindt het vast leuk.
Ik ga in  december naar Schotland en ook naar Callander! Heb je tips voor me? Waar ik beslist heen moet. Mijn route ligt nog niet vast en ik kan nog alle kanten op.....
Tweetalig; het is geweldig als kinderen tweetalig opgroeien, zeker Engels/Schotstalig.
De nederlandse taal gebruikt steeds meer Engelse woorden en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden. Ook worden steeds meer hogere opleidingen in het Engels gevolgd! 
Ik had vroeger een vriendinnetje met een Schotse moeder en die sprak met haar moeder Engels en met haar vader Nederlands. Ik hoorde dat dan en leerde vanzelf ook wat woordjes. Ik heb daar altijd profijt van gehad. Aye

Jo tips ? mmmm lastig ik vindt het allemaal prachtig hoor ik denk dat ik ook niet de beste persoon bent om jouw te vertellen wat allemaal mooi is in schotland veel meer mensen op deze forum kennen schotland beter dan ik zo te lezen ik heb veel te maken met schotse golf als dat jouw intereseerd
groeten Yo
Joke
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 23 Nov 2009, 12:59 »

Hi, welcome  hello2

Ken Callander ook niet zo, ben zelf helemaal "in love" met diverse eilanden. Skye bovenaan en sinds afgelopen september Islay en Jura  Klappen
Mull en Iona, ook helemaal geweldig..... Aye 

Voor volgend jaar North and South Uist, Harris and Lewis. en natuurlijk Skye....en misschien ook nog Islay.

Joke  wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 24 Nov 2009, 19:35 »

thx Joke,

Ja de eilanden mooi  eh  Aye  ik wil denk ik weer naar skye volgend jaar weet je mooi herinneringen daar laatste vakantie met mijn moeder was in 1982 ik vind stornoway ook mooi
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: callanderman
Ga naar: