Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: callanderman
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: callanderman  (gelezen 2425 keer)
callanderman
Schotland fan

« Gepost op: 16 Nov 2009, 14:46 »

Hallo

Ik ben hier ook nieuw op de forum ik ben schots en woon in nederland sinds 93 ben gekomen voor mijn werk. Ik wou toen even niks van schotland weten. Ik ga vaak terug om vrienden en familie te bezoeken en merk hoe ouder ik word hoe meer ik me intreseer voor mijn thuisland. Ik vind het leuk weer om over schotland te lezen en met mensen te praten er over.

gr

callanderman
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Nov 2009, 15:14 »

Welkom op het schotlandforum !!

Ook al ben je sinds 1993 in Nederland, je weet natuurlijk wel ERG veel van Schotland.
Dus als je ergens opmerkingen of aanvullingen hebt:  aarzel niet ....

Pieter

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Nov 2009, 16:44 »

Welkom op het forum.

Het is moeilijk om in Schotland een passende baan te vinden, daarvoor kun je beter in Nederland zijn.
Het is moeilijk om in Nederland een ongerept landschap te vinden, daarvoor kun je beter in Schotland zijn.

flag flag flag
Haras
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Nov 2009, 17:07 »

Welkom en hopenlijk leren we nog wat van je over Schotland!
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Nov 2009, 18:54 »

Welkom op het forum.  Vlag

skye
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Nov 2009, 19:54 »

welkom op het forum

war in schotland kom je dan vandaan??

callanderman
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Nov 2009, 19:58 »

bedankt voor jullie welkom

ben een groentje betreft forums. Ja ik hoop dat ik jullie veel kan vertellen over schotland en mijn ervaringen daar .Zijn er nog meer schotten op deze forum? Heb volgens mij tot nu toe weinig gezien(je kunt ze vaak herkennen zoals ik aan de spelfouten) nog een maand werken en dan met vrouw een kids even naar schotland, weer ben benieuwd of mijn kids engels zullen gaan praten , toch moeilijk hoor tweetalig opvoeden icon_scratch evaringen? oh bedoel je in schotland of nederland? nou zwolle en callander natuurlijk

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Nov 2009, 20:26 »

welkom op het forum  wave
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Nov 2009, 20:28 »

welkom op het forum

war in schotland kom je dan vandaan??

sorry Skye

ik las je bericht heel snel las overheen een beetje ik las waar kom je vandaan maar jij bedoelde in schotland natuurlijk nou wat ik net zij Callander kennen jullie deze dorpje?
skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Nov 2009, 20:53 »

wij hebben er wel eens een korte stop gemaakt onderweg naar iets anders( vraag me even niet wat)
ik vond het wel leuk!!

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Nov 2009, 22:15 »

Ja hoor, wij wonen al 12 jaar in Bearsden en hebben 14 dagen geleden nog de Callander Crags gelopen met een uitstapje naar de Bracklin Falls. Na afloop een rondje Callander  en gelunched. Mooi dorp en altijd wat te beleven. Leuke outdoor shops. Het water stond erg hoog, leuk naar vlieg vissers gekeken. Daarna rond Loch Venacher gereden. Man en zoon gisteren Ben Ledi beklommen. Klinkt dat nog bekend in je oren ?
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 17 Nov 2009, 07:53 »

Ja hoor, wij wonen al 12 jaar in Bearsden en hebben 14 dagen geleden nog de Callander Crags gelopen met een uitstapje naar de Bracklin Falls. Na afloop een rondje Callander  en gelunched. Mooi dorp en altijd wat te beleven. Leuke outdoor shops. Het water stond erg hoog, leuk naar vlieg vissers gekeken. Daarna rond Loch Venacher gereden. Man en zoon gisteren Ben Ledi beklommen. Klinkt dat nog bekend in je oren ?

Jazeker Ik woonde vroeger naast de golfbaan die heb je gezien denk ik toen je door het bos liep naar the bracklinn falls. Ja het is echt een prachtig omgeving maar dat besef ik nu pas toen was het allemaal vanzelfsprekend als kind sochtends golfen dan door het bos ben ledi klimmen en dan zwemmen in the scout pool (ligt hoger dan the falls is prachtig)
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 17 Nov 2009, 09:45 »

Welkom Callanderman,
Wij komen geregeld in Callandar, we nemen vaak een b&b bij Mary en David in de Mainstreet.
Heerlijke hightea hebben ze daar in die straat. The Callander Grags hebben wij ook al een paar keer gedaan, oef erg stijl en 1 keer weggejaagd door de midges. Verder heb je daar leuke tweedehands boekenzaakjes waar we altijd tussen snuffelen! Ik vind het één van de leukere grote plaatsen van Schotland.
Spreek jij Engels/Schots tegen jouw kids?

callanderman
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Nov 2009, 10:05 »

Welkom Callanderman,
Wij komen geregeld in Callandar, we nemen vaak een b&b bij Mary en David in de Mainstreet.
Heerlijke hightea hebben ze daar in die straat. The Callander Grags hebben wij ook al een paar keer gedaan, oef erg stijl en 1 keer weggejaagd door de midges. Verder heb je daar leuke tweedehands boekenzaakjes waar we altijd tussen snuffelen! Ik vind het één van de leukere grote plaatsen van Schotland.
Spreek jij Engels/Schots tegen jouw kids?

Hi Wilma,

ben nog even aan het nuizen tussen het werk door naar de forum. Ja die midges eh gek van te worden soms ik denk dat ik al een paar jaar hier was dat ik dacht hey geen midges ik heb met mijn oudste dochter schots gepraat tot haar 3de maar zij protesterde continu dus overgegaan naar nederlands dus beide kids spreken geen schots maar verstaan het een beetje ik vind het wel jammer als wij terug zijn bij mijn vader gaat het prima hij praat schots een zij nederlands terug ik vertaal ik hoop dat hij nog veel langer leeft (nu 70) dat ze met hem schots kunnen praten
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Nov 2009, 11:15 »

Welkom op het forum.

Het is moeilijk om in Schotland een passende baan te vinden, daarvoor kun je beter in Nederland zijn.
Het is moeilijk om in Nederland een ongerept landschap te vinden, daarvoor kun je beter in Schotland zijn.

flag flag flag

tja ik begrijp jullie gevoel van opgesloten overal waar je kijkt mensen om je heen bouwen,drukte,files  Shocked maar nederland heeft ook mooie delen (vindt ik persoonlijk) maar ik moet zeggen ik heb steeds meer als ik terug ga het gevoel van vrijheid ik denk er overna om een huisje te kopen in schotland zelfs ik blijf in nederland wonen tot dat de kids ouder zijn
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #15 Gepost op: 17 Nov 2009, 11:29 »

bagpiper  ook van ons welkom op het forum!

Edward & Bernice
Danny
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 17 Nov 2009, 12:44 »

Ik wens je ook hartelijk welkom op het forum  Aye ik ben geen Schot maar mijn broer is getrouwd met een Schotse uit een van de Borders Reivers families.
Danny  wave bagpiper
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 17 Nov 2009, 17:31 »

Welkom Callanderman! wave

Ja, moeilijk dat tweetalige opvoeden! Toen wij nog in Nederland woonden sprak mijn man (Brit) vrijwel uitsluitend engels tegen onze kinderen, echter zij spraken alleen maar nederlands terug. Papa verstond dat toch wel!

Nu bijna 3 jaar geleden verhuisden wij naar Schotland. De kinderen waren toen 7 en 5 (bijna 6), gingen meteen naar school en moesten toen wel engels spreken. Dat was natuurlijk even wennen, maar de taal zat gewoon in hun hoofd dus na een paar weken was het geen probleem meer.

Nu hebben we het tegenovergestelde probleem: ik spreek nederlands tegen de kinderen en zij spreken engels terug. De oudste was na een half jaar al om, de jongste heeft het nederlands terug spreken wat langer vol gehouden. Echter, wanneer wij in Nederland zijn of nederlandse gasten hebben switchen ze zonder problemen en vergissen zich nooit!

Dus: geef niet op! Je kids hebben waarschijnlijk genoeg engels in zich opgeslagen, ze moeten alleen een goede reden hebben om het te gaan spreken: een gesprek met opa!

Groeten
Ellen
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 17 Nov 2009, 19:36 »

Thanks Grasshopster,

De bedoeling is om toch de komende jaren vaker naar schotland te gaan,maar ja je kent het wel werk,schoolvakanties en dat soort dingen. Ja ik merk dat het vooral komt omdat daar weinig engels wordt gesproken thuis mijn vrouw en ik spreken al jaren nederlands samen. Maar ik zal proberen het weer op te pakken   Hypocriet

Mac
Schotland fan

It's not what you buy, It's what you create.

« Antwoord #19 Gepost op: 17 Nov 2009, 20:49 »

Kijk, dat is nu leuk, 'n Scot op het Schotlandforum. hello2
In Callander hebben we ook wel eens 'n middagje rondgestruind, 'n leuk plaatsje.
We komen er vast nog wel eens weer, zijn wel vaker in die omgeving. bagpiper

callanderman
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 17 Nov 2009, 20:51 »

Kijk, dat is nu leuk, 'n Scot op het Schotlandforum. hello2
In Callander hebben we ook wel eens 'n middagje rondgestruind, 'n leuk plaatsje.
We komen er vast nog wel eens weer, zijn wel vaker in die omgeving. bagpiper

cool Mac look me up when you get there
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 18 Nov 2009, 08:27 »

Ik wens je ook hartelijk welkom op het forum  Aye ik ben geen Schot maar mijn broer is getrouwd met een Schotse uit een van de Borders Reivers families.
Danny  wave bagpiper

Leuk Danny pleased tae meet ye
Yo
Cryptorator

« Antwoord #22 Gepost op: 18 Nov 2009, 19:47 »

Hi Callanderman, wave
Ik ben ook  nog maar net op het forum.
Welkom, je vindt het vast leuk.
Ik ga in  december naar Schotland en ook naar Callander! Heb je tips voor me? Waar ik beslist heen moet. Mijn route ligt nog niet vast en ik kan nog alle kanten op.....
Tweetalig; het is geweldig als kinderen tweetalig opgroeien, zeker Engels/Schotstalig.
De nederlandse taal gebruikt steeds meer Engelse woorden en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden. Ook worden steeds meer hogere opleidingen in het Engels gevolgd! 
Ik had vroeger een vriendinnetje met een Schotse moeder en die sprak met haar moeder Engels en met haar vader Nederlands. Ik hoorde dat dan en leerde vanzelf ook wat woordjes. Ik heb daar altijd profijt van gehad. Aye
groeten Yo
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #23 Gepost op: 18 Nov 2009, 20:21 »

Ook van mij nog een welkom.

Omdat wij al jaren naar Schotland gaan, proberen we onze zoon veel Engels te leren. Als baby moest hij al naar de BBC (Teletubbies enzo) kijken. Hij heeft in groep 4 en 5 ook al (buitenschools) Engelse les gehad en nu hij ondertitels kan lezen, kijken we films zoveel mogelijk in het Engels. En het heeft succes, hij verstaat veel en kan een simpel gesprekje voeren als we op de boerderij in Schotland zijn.
Het is nu al zo erg dat we onderling maar Duits spreken als we iets "geheims" moeten vertellen  laughing7
Volgend jaar, in groep 7, zal blijken hoeveel Engels hij al kent, want dan krijgen ze Engelse les op school.

Tot onze spijt kennen we Callander alleen maar van doorheen rijden, toen we in Killin een huisje hadden. Het is wel een erg mooie omgeving.

callanderman
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 22 Nov 2009, 08:02 »

Bedankt Hans en jo Janssen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: callanderman
Ga naar: