Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Duinkerken-Dover
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Duinkerken-Dover  (gelezen 4484 keer)
Kokkie
Schotland fan

« Gepost op: 09 Nov 2009, 17:42 »

Dit is echt prijstechnisch een interressante verbinding:

Afgelopen week even op en neer naar Londen geweest.

Vertrokken donderdag om 18.00 uur en terug zaterdag 12.00 UK-time. 4 personen en 1 auto:

52,50 EURIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor de hele club heen en terug!!!!!
6,50 Eurie p.p. enkel!!!!!!!!!!!

Daar kun je nog geen station verder voor reizen met de NS!!!!!!!!!!!!!!
Norfolkline

GR.
Kokkie

Bugs
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Nov 2009, 18:35 »

Voeg daar nog aan toe de vrij nieuwe schepen (2005 en 2006) plus de schappelijke prijzen voor eten aan boord. Daar kunnen sommige maatschappijen (ik noem geen namen) een voorbeeld aan nemen. Als je naar Zuid Engeland wilt is dit zeker een goede optie, wij hebben al diverse malen gebruik gemaakt van deze verbinding.

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Nov 2009, 20:29 »

Als je bereid bent een flink stuk te rijden......Dover - Ullapool  1000km.
Dit zou je in etappes kunnen doen als je vakantie lang genoeg duurt.
Enkele weken geleden hebben we dit gedaan en dat beviel zeer goed.
Wel regelmatig van bestuurder gewisseld en leuke tussenstops gemaakt.
Ons campertje is daar dan ook uitermate geschikt voor; er zijn een aantal camperplaatsen bij de havens.
Joke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Nov 2009, 21:30 »

Wij hebben de oversteek gemaakt vanuit Calais naar Dover.

auto + caravan en 2 personen.
 voor 172,90 euro

Met brandstofkosten erbij totaal ongeveer 400 euro.

Wij vinden het niet erg om een stuk te rijden, bovendien doe ik op zo'n boot 's nachts geen oog dicht.

Volgend jaar weer !!

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Nov 2009, 23:04 »

Ik heb nu 400 euro betaald voor de overtocht van IJmuiden naar Newcastle. Dat vind ik toch iets plezieriger. Ben dan sneller in Schotland! Ik vind autorijden niet heel erg, maar het is ook niet mijn hobby.

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Nov 2009, 13:04 »

jeetje...helemaal naar Calais, is wel erg ver vanaf Veenendaal met sleurhut.

Nu reden we in een uur naar IJmuiden...kijk...slapen doe ik thuis ook niet altijd  icon_scratch dontknow
De zee was erg kalm, windkracht 2-3, heerlijk, 2 bedjes naast elkaar.
En dan de volgende ochtend het super ontbijt, het ontschepen ging supersnel omdat de caravans er het eerst af moesten, en met een uurtje zit je in Schotland!
Vroeg boeken scheelt de helft (caravan gratis op bepaalde dagen!)

Weet je al wanneer jullie weer gaan volgend jaar???
Wij wachten op antwoord voor Egypte van onze zoon en vriendin...is heel andere "koek".
Anders wordt het Schotland, IJsland of Noorwegen...de keus is erg moeilijk, ook omdat ik nu met een maximale vakantie van 3 weken zit...of tja...eigenlijk is het een luxeprobleem... Embarrassed

wave Mieke
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Nov 2009, 13:29 »

Omdat we een hond mee nemen, en ik die niet een hele nacht alleen in de auto wil laten, hebben geen andere keus dan om het Kanaal over te steken (of ondersteken (??) ). En dan overnachten we altijd ergens in een Travelodge. Maar ja,  zonder sleurhut rijd je wel een stukje sneller.
Overigens hebben we slechte ervaringen met de laatste keer dat we via IJmuiden reisden, veel deining en een zeeziek jongetje van 3 die ons de hele nacht wakker hield, waardoor wij tegen ochtend ook brak en zeeziek werden. Nee dan maar lekker met de auto touren. Deels stukken snelweg, maar soms ook stukken binnendoor bv Lake District of Yorkshire dales.

Qua kosten: De tunnel kost ons ongeveer 230 euro per retour, de laatste keer met een Calais-Dover ferry, betaalden we 160 euro. En een Travelodge, mits vooruitgeboekt, kost ons nooit meer dan 35 euro per kamer.

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Nov 2009, 15:53 »

Omdat we een hond mee nemen, en ik die niet een hele nacht alleen in de auto wil laten, hebben geen andere keus dan om het Kanaal over te steken (of ondersteken (??) ).
Op de DFDS boten kunnen honden in een kennel die je op ieder moment kan bezoeken..

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Nov 2009, 16:22 »

Klopt, tegenwoordig wel. Maar dan nog, ik ken onze hond en die blaft de hele tijd. Ga je lekker met een schore hond op vakantie.

Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Nov 2009, 16:58 »

Wij hebben de oversteek gemaakt vanuit Calais naar Dover.

auto + caravan en 2 personen.
 voor 172,90 euro

Met brandstofkosten erbij totaal ongeveer 400 euro.

Wij vinden het niet erg om een stuk te rijden, bovendien doe ik op zo'n boot 's nachts geen oog dicht.

Volgend jaar weer !!

Joke

Dit toch een totaal andere prijs dan 52,50 voor  4 personen!!!!!!!!!!

Caravan en 2 personen: 122,00 euries.
Da's duur!!!!!!!
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Nov 2009, 17:19 »

Op de DFDS boten kunnen honden in een kennel die je op ieder moment kan bezoeken..
Owwww? Sinds kort dan zeker...Toen wij boekten (mei of zo) heb ik nagevraagd hoe het zat met de hond.
Het was: achterlaten in een kenneltje en de volgende ochtend er pas weer uit, zonder dat je erbij mocht. Dus zou het beestje de hele nacht alleen moeten zitten. Gelukkig konden we hem bij een schoonzus laten logeren.
Volgend jaar zal hij na alle waarschijnlijkheid wellicht niet meer onder ons zijn...

wave Mieke
Mac
Schotland fan

It's not what you buy, It's what you create.

« Antwoord #11 Gepost op: 10 Nov 2009, 18:57 »

Ook al verschillende keren Duinkerken - Dover gedaan, 'n fijne overtocht.
Voor Zuid Engeland is het ideaal, maar naar Scotland is het ook goed te doen, je bent alleen wat langer onderweg. Wink
Joke
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Nov 2009, 11:13 »

Dit toch een totaal andere prijs dan 52,50 voor  4 personen!!!!!!!!!!

Caravan en 2 personen: 122,00 euries.
Da's duur!!!!!!!

Op het moment dat ik geboekt heb (eind juli), was dit de goedkoopste overtocht, vandaar Calais-Dover met Seafrance.

Maar voor volgend jaar ga ik veel vroeger boeken (weten nu eigenlijk al zeker dat we weer richting Schotland gaan ) en dan zal het waarschijnlijk wel wat goedkoper uitvallen.

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Struner
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 11 Nov 2009, 11:26 »

Nou, DFDS is voor mij handiger:
naar IJmuiden 205 km, 2hr10' -- Newcastle-Jedburgh 105 km, 1hr40'
naar Duinkerken 470 km, 4hr35' -- Dover-Jedburgh 660 km, 7hr30'
scheelt dus 820 km en 8 hr + 3 stops. ( Jedburgh genomen omdat het daarna niet meer uitmaakt; Carter Bar zit niet in de database  confused2 )
Daarom zal ik ook niet zo gauw de pont van Zeebrugge naar Rosyth nemen - ja misschien om ooit een keer in Aberdeen de boot naar Shetland te halen. Huh
Maw, het hangt er voor een belangrijk deel vanaf van waar je vertrekt.
MVG,
---Peter.
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 11 Nov 2009, 16:20 »

Owwww? Sinds kort dan zeker...Toen wij boekten (mei of zo) heb ik nagevraagd hoe het zat met de hond.
Check dit topic maar eens http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,3744.0.html  Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
matsijs
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 11 Nov 2009, 16:34 »

Dit is inderdaad een prima oversteek. Afgelopen half jaar 2 x mee gereisd.
Zeer schappelijke prijzen, ook voor het eten.
Voor Schotland vind ik de omweg te groot. Maar als je op je gemak naar het noorden wilt , waarom niet. Voor zuid en midden Engeland is deze boot super.
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #16 Gepost op: 11 Nov 2009, 16:56 »

Heb voor maart  geboekt P & O geboekt. Camper van 6 mtr, + 2 inzittende  45 euro enkele reis. ( komen nog wel 3 honden bij) We moeten met de honden naar Crufts. Terugweg zien we wel.  Aye Aye Op geen enkele afvaart zal het vol zijn. In april moeten we naar Schotland. Denk dat ik dat ook maar boek. Kunnen makkelijk in 1 dag naar boven rijden. bagpiper
Margolia 
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 17 Jan 2010, 22:37 »

We gaan deze route eind April een keer proberen.
Is een stukkie rijden vanuit Dalgety Bay naar Dover maar we pakken het stuur om de 2 uur over.
We laten het nog open of we dit op de terug weg ook doen of dat we dan toch via Europoort Hull gaan maar dat zien we dan wel weer.
De auto zal weer goed gevuld terug gaan en willen dan geen nachtelijke stops maken vanwege alle spullen in het zicht.
Joke
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Jan 2010, 15:02 »

Als wij op dit moment zouden boeken voor Duinkerken-Dover zou het  167,00 euro zijn en van Calais naar Dover  174,80 euro.

Als we gebruik maken van P & O of DFDS en de caravan gratis meenemen, zijn we niet eens voordeliger uit. Het zou alleen in tijd schelen.

Dus wij gaan weer via Calais/Duinkerken - Dover. Rijden we rustig via Engeland naar "boven". We vinden het geen straf om te rijden.

Joke

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 18 Jan 2010, 15:44 »

Als wij op dit moment zouden boeken voor Duinkerken-Dover zou het  167,00 euro zijn en van Calais naar Dover  174,80 euro.

Als we gebruik maken van P & O of DFDS en de caravan gratis meenemen, zijn we niet eens voordeliger uit. Het zou alleen in tijd schelen.

Dus wij gaan weer via Calais/Duinkerken - Dover. Rijden we rustig via Engeland naar "boven". We vinden het geen straf om te rijden.

Joke

Als ik kijk bij Norfolkline.com dan kom ik op bedragen uit van 14 Pond heen en 14 pond terug. April heen en Mei terug
Is het dan zoveel duurder in het hoog seizoen met ook nog een caravan erbij
Joke
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 18 Jan 2010, 21:05 »

Als ik kijk bij Norfolkline.com dan kom ik op bedragen uit van 14 Pond heen en 14 pond terug. April heen en Mei terug
Is het dan zoveel duurder in het hoog seizoen met ook nog een caravan erbij

ik heb nog eens gekeken (op Norfolkline.com), maar krijg het echt niet goedkoper. we gaan van eind aug. tot 3e week september.

Joke

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 19 Jan 2010, 21:51 »

Is even goed een best verschil.
Is volgens mij de caravan die zo hard aan tikt
Joke
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 20 Jan 2010, 10:09 »

Is even goed een best verschil.
Is volgens mij de caravan die zo hard aan tikt

Klopt, als ik dezelfde periode en tijd aangeef zonder caravan is het maar  49,50 euro, dus dat scheelt behoorlijk................... tongue3

Maar ja, je wilt toch naar Schotland ,dus dan moet het maar wat kosten. We zijn er dan nog niet want we gaan ook nog naar Uist/Harris,Lewis.

We waren vorig jaar bij Calmac ook nog een 500 GBP kwijt aan overtochten naar diverse eilanden...............maar het was het waar, hoor !

Had het absoluut niet willen missen en gaan zeker nogmaasl naar Islay.   hello2

Joke   wave

jawe64
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 03 Mrt 2010, 07:48 »

Heb eergisteren Duinkerk - Dover geboekt voor 20 mei. Betaal 53 euro (21 + 32). Inclusief de 11 euro die ze als brandstoftoeslag of iets dergelijks erbij tellen.
Sea france was goedkoper (45,-.), maar daar kun je niet met Ideal betalen. Ik heb namelijk geen credit-card.
Ee.a is heel afhankelijk van de vertrektijd dat je wilt varen. Als je kijkt naar de goedkoopste tarieven (dus vroeg in de ochtend of  s'nachts), kan het dus NOG goedkoper.  Aye

Ik ga met de motor en heb dus bewust voor Zuid-Engeland gekozen omdat de rit naar Schotland ook hartstikke mooi is. Zeker via de A86 is aan te raden.
Tussenstop ergens in het midden van de route. Een B&B kost me 17 pond, dat is het geld ook niet.
En ik schat zo'n 130 euro aan benzine. Dus voor de heenreis vanuit Limburg naar Pitlochry ben ik dus zo'n 200 euro kwijt.
Daarbij het feit dat ik van motorrijden houd en niet zo van boottochten, zeker bij wat slechter weer of veel wind  sad2

Weet iemand trouwens hoe het gesteld is met het vastspannen van de motor op een schip van Norfolkline? Is dat puinhoop of hebben ze goed materiaal en een helpende hand?

Greetings  wave
Jack
Danny
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 03 Mrt 2010, 15:35 »

Ik weet het niet bij DFDS hebben ze goede spanbanden  Aye
Ik heb er ook altijd zelf een bij me voor de zekerheid + stevig elastiek om de voorrem vast te zetten  Aye
En om het achterwiel te blokkeren zet ik de motor in de 1e versnelling.  Aye
Ook heb ik wel gehoord dat er mensen een dunne rubberplak onder hun standaard doen om het schuiven van de stalen standaard op het stalen dek te voorkomen. Aye
Danny  wave bagpiper
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Duinkerken-Dover
Ga naar: