Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Leuke belevenissen aan boord
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Leuke belevenissen aan boord  (gelezen 1109 keer)
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Gepost op: 06 Nov 2009, 17:54 »

Laten we eens met een nieuwe topic starten!
Welke bijzondere dingen heb je meegemaakt aan boord van de Ferry.

Enkele jaren geleden aan boord van de Queen of Scandinavia, hadden we een storm tegen op weg naar Newcastle.
Het schip had iets leuks.
Je kon namelijk een rondje lopen op het middendek, zodat je ook voor langs kon.
We hadden de moed om dit rondje te maken in de duisternis.
Vastklampend aan de reling en stapje voor stapje nemend en gezichten nat van opspattend water.
Dat was toch een heerlijk gevoel.
Vreemd genoeg was dit pad niet afgesloten in de storm.
aurian
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Nov 2009, 18:46 »

De eerste keer dat we naar Schotland gingen, zaten we de heen weg op de boot ook midden in een storm!
We gingen die avond lekker uit eten aan boord. Zit wat om me heen te kijken, zie ik allemaal mensen zitten en rondlopen met van die papieren zakjes. De boot ging zo erg heen en weer dat de glazen en borden van tafel vielen.
Mijn vriend begon ook een beetje erg bleek te zien. Dus ik vraag : moet jij ook een papieren zakje? Maar dat hoefde niet. Ik toch maar 1 halen voor de zekerheid. Nou dat was dus net op tijd!!
Ondertussen was mijn eetlust dus ook verdwenen door al dat gekots om me heen.
Ik heb dus helemaal nergens last van gehad!!!  laughing7
Het lopen op een trap met storm is ook wel erg grappig. Omhoog erg zwaar en naar beneden moet je oppassen dat je niet 2 treden neemt ipv 1.
Het enigste wat ik eng vond, was dat ik midden in de nacht wakker werd omdat ik bijna mijn bed uit rolde. Zo erg was het toen even! (net een achtbaan) Toen had ik toch wel ff het angstzweet op mijn rug staan!!!

Groetjes Aurian

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Nov 2009, 18:50 »

Een paar weken geleden gingen we met SeaFrance van Calais naar Dover. Op de boot bleek een computergames evenement  te zijn. Zo stond er bv een grote computer met een dansspel. Diverse tieners waren zich daar de hele dag in het zweet aan het springen in een toernooi (pfff die lucht die naar de verdieping daarboven dreef...). In een andere zaal stonden allerlei typen computers waar je mee kon spelen. Er was zelfs een Guitar Hero band aan het spelen. En verderop zaten een aantal voetbalfanaten met FIFA te gamen. En allemaal de nieuwste computers en grote LCD-monitoren, natuurlijk.  Toch wel vreemd idee,  dat zij de hele dag heen en weer voeren en ondertussen aan het gamen waren. Zou het soms een internationaal evenement geweest zijn?

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Nov 2009, 19:59 »

De eerste keer dat ik alleen met de kinderen ( toen 7, 9 en 11) op de ferry was, nam ik gewoontegetrouw het ( gratis) anti-zeeziekte-pilletje van de info balie. We gingen eten en bij het dessert voelde  ik me opeens heel erg slaperig worden ( ongeveer 7.30 uur). We rekenden snel af en gingen naar de hut, ik heb nog net mijn bed gehaald en ben als een blok in slaap gevallen. Jullie begrijpen dat ik dit nog lang heb moeten horen, de kinderen vonden het schitterend dat ik eerder dan hen sliep en verklapten me  dat zij ook hun tanden niet hadden gepoetst.  Nee!!! Waardoor het nu kwam dat ik die keer zo sterk op het tabletje reageerde ? Sindsdien neem ik een half tabletje als ik net op de boot ben en evt  de andere halve nog later. En ik slaap altijd prima !
Danny
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Nov 2009, 10:23 »

Deze was in 2005 op de ferry van Oskarhamn naar Gotland ik stond op dek te roken (dat deet ik toen nog) daar zaten  2 Nederlandse meiden van 16/17 jaar waarvan een van hen echt iedereen aan het afzeiken was  laughing8 en commentaar op iedereen te geven.
Daar ik niet reageerde en liet merken dat ik hun verstaan kon kwam ook ik aan de beurt natuurlijk laughing7
Toen mijn sigaretje op was en ik weg liep draaide ik me naar haar toe en zong in volle borst naar haar WAT BEN JIJ LELIJK ALS JE LACHT Ik heb nog nooit iemand zo rood zien worden  icon_colors icon_pale Shocked confused2
Danny wave bagpiper
Mull
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Nov 2009, 22:08 »

Ik vind het op de boot altijd al een feestje....in 1996 ging de boot op de heenweg ook niet...toen via Hull gegaan...op slaapstoelen, we waren toen niet zo blij maar goed, al blij dat we de volgende dag weg konden [geen goed idee achteraf, maar ja wat moest je anders om op tijd weg te kunnen?] maar ik heb nooit geen klagen gehad hoor, op dfds niet en op de andere schepen ook niet! Bij de een vind je wat, bij de ander laat je wat! ik vond de dfds altijd ook erg goed, al waren de schepen erg oud! EN.....je zit lekker dicht bij Schotland, dat vind ik ook wat waard! en veilig? Waar ben je nog veilig tegenwoordig dan?Huh je moet geen olifant van een mug gaan maken, en overal kan er wat gebeuren icon_scratch icon_scratch ik heb er in ieder geval mooie herrinneringen aan...die tijd! notworthy notworthy

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Nov 2009, 12:58 »

Hallo iedereen,

bij ons was op de terugweg een groep vrachtwagenchauffeurs uit belgië, nou belegen doen al gek, maar met drank op, nou nog gekker, maar echt wel mee gelachen. de boel stond op zijn kop,
er stonden mensen op de banken en tafels om hun optreden niet te missen, zegt wel iets dacht ik zo.

groetjes pascal en tanja.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Leuke belevenissen aan boord
Ga naar: