jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 02 Nov 2009, 19:32 » |
|
Kent iemand de boeken van Diana Gabaldon?? De reiziger en zo nog 5 dikke pillen, ze begint te vertellen in Schotland rond 1742 en verhuist het verhaal dan tot in Amerika, nogal romantische boeken maar ik moet zeggen, vrij verslavend. Heeft iemand ze gelezen en wat vinden jullie ervan?? groeten Jacqueline
PS Staan soms ook stukjes in het gaelic in...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Nov 2009, 20:43 » |
|
Ik heb ze gelezen en wacht op het laatste deel. Vond vooral de eerste delen erg leuk om te lezen. de rest ook hoor, maar wat minder. Ik heb een leuke link voor je: http://sassenach.150m.com/settings.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Nov 2009, 12:02 » |
|
Ik zit nu in deel 5 en heb deel 6 al in huis (van de bieb), de eerste 4 heb ik zelf aangeschaft omdat ik ze de moeite waard vind om nog eens te lezen. Het eerste deel ben ik (her)begonnen toen we in Schotland waren, gewèldig, zo herkenbaar!! zal die site zeker eens gaan bekijken, bedankt. groeten Jacqueline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonnie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Nov 2009, 13:38 » |
|
Ik heb de 1e 4 ook staan  Maar moet zeggen dat ik die laatste al een heel stuk minder vond. De verhalen die in Schotland spelen vond ik wel erg gaaf!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Nov 2009, 14:41 » |
|
Hoi Jaqueline, ik heb ze ook gelezen, geweldig !! Kijk hier ook nog even, er was al een Gabaldon-topic ..... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Nov 2009, 17:50 » |
|
Oeps; sorry hoor, zal volgende keer dat ik een vraag stel eerst het forum eens doorspitten, had het wel kunnen weten eigenlijk hè, maar ja blond hè  zag net even snel dat er zelfs een deel 7 zou zijn of moeten komen, nou, zou zeggen Laat maar komen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aurian
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Nov 2009, 18:57 » |
|
Ik heb 6 delen thuis staan. Ik heb de eerste 4 delen gelezen, en die vond ik geweldig!! Nu de laatste 2 delen nog, maar moet ik toch de eerste 4 weer lezen. Beetje lang geleden. Trouwens zo is mijn Schotland verslaving ook begonnen! Ik werd zo nieuwsgierig naar Schotland door het lezen van die boeken. Vooral toen ik erachter kwam dat bepaalde plaatsen en gebeurtenissen echt waren. En nu wil ik gewoon elk jaar weer terug....
Groetjes Aurian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Nov 2009, 19:12 » |
|
Hoi, ik heb alle boeken van Diana gelezen en dat was ook een reden dat ik naar Schotland wilde. De busreis die ik boekte ging langs heel wat bekende plekken. Ik heb dan ook een foto van bv 'het huisje"op het slagveld Culloden op de foto gezet. debus chauffeur vraagt zich nog af waarom ik dat zo graag wilde. Toen ik van de zomer in Edinburgh was en het gebouw "registers house" binnen stapte (om mijn stamboom na te pluizen) botste ik bijna tegen een prachtig geklede Schot op. Aan zijn speld zag ik dat het Fraser was. Ik reageerde verrast met Heee Fraser. De man zei meteen vol trots Fraser of Lovat. De man had een gewoon geklede vrouw met lang donker haar aan zijn arm. Daar lette ik niet op! Toen ik vroeg of hij de boeken kende, zei hij lachend "All rubbish, don't buy books of that woman!"en schaterlachend gingen ze er vandoor. Toen ik later een stukje over Diana bekeek, dacht ik; shit dat was ze!(alleen wat dunner) Zou er een nieuw boek in aantocht zijn.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Nov 2009, 21:28 » |
|
Ja, heerlijk die boeken van Diana Gabaldon! Althans de Reizigers reeks (die spinoffs van Lord John Grey vind ik minder, ben aan 1 begonnen, maar niet echt verder gekomen). 6 delen gelezen, en deel 7 is net op de markt in Nederland (Echo in de tijd). Ik begrijp van de eerst recencies dat dit nog niet het laatste deel is. Heb de eerste 5 delen in de kast staan, deel 6 destijds gelezen van de bieb. Wacht altijd even met zelf aanschaffen tot de boekenprijs weer wat gezakt is (lekker Hollands)  Op naar de bieb dus voor deel 7! Manon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Nov 2009, 09:40 » |
|
Manon, zag net dat bij alle bieb's dit deel besteld was! ook bij jullie. Ik wacht ook wel tot het wat goedkoper wordt! Kan ik het rustig lezen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonnie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Nov 2009, 19:49 » |
|
@ Yo: wat een komisch verhaal  Stond je zomaar oog in oog met haar, herken je haar helemaal niet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McEnti
Clan McEnti
Schotland fan
Carpe Diem
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Dec 2009, 02:15 » |
|
dat verhaal zie ik mezelf ook nog overkomen
wel zoeken naar tartans en mottos maar verder niet op lette wat er bij en er naast loopt
die boeken zijn zwaar verslavend en heerlijke om bij weg te dromen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Feb 2010, 22:17 » |
|
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de titels heten vd eerste vier boeken die jullie bijna allemaal zo mooi vinden? Ik ga eens wat bestellen bij Bol 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 06 Feb 2010, 23:38 » |
|
Deel 1 - De Reiziger 736 blz. Deel 2 - Terugkeer naar Inverness 768 blz. Deel 3 - De Verre Kust 832 blz. Deel 4 - Het Vuur van de Herfst 864 blz. Deel 5 - Het Vlammende Kruis 1056 blz. Deel 6 - Sneeuw en As 1024 blz. Deel 7 - Een echo in de Tijd 829 blz. Dat is meer dan 6000 pagina's leesplezier en er komt nog een deel 8 .... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Feb 2010, 13:44 » |
|
Verliefd op Schotland was ik al jaren. Een klein beetje verliefd op Claire heb ik me in no time door de hele serie heen gelezen. In één woord: geweldig! (zucht )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|