Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Boeken over Schotland  |  Topic: Orkney
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Orkney  (gelezen 761 keer)
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Gepost op: 02 Nov 2009, 14:22 »

Niet dat we daar heen gaan ofzo, maar
heeft er iemand nog een leujke boek over de Orkneys dat hij de moeite waard vindt?

Google levert wel wat tips maar ik ben niet onder de indruk. Ik heb natuurlijk het boek van de schotse eilanden al op de plank staan van Smith maar wie heeft er nog een andere.

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
bregtje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Nov 2009, 16:29 »

Hallo Leo,

Orkney van Patrick Bailey, vind ik persoonlijk de beste gids met betr.tot Orkney.(klimaat-landschap-flora,fauna,geschiedenis)

Orkney and the Sea edited and compiled by Kate Towsey is een boek over het leven en werken op de Orkneys in vroeger tijden,
oa de walvisvangst, de reddingsboten, de vissers etc.dit komt allemaal aan bod.

Groet,
Bregtje
Struner
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Nov 2009, 17:49 »

Moi Leo,
Kijk ook eens op het stek van de Orcadian, een Orkadisch weekblad, met boekwinkel en uitgeverij: Orcadian Booskshop.
Zelf zou ik The New History of Orkney van Thomson aanbevelen ( zo uit het blote hoofd, ben nu niet thuis en kan het rijtje niet bij langs gaan).
MVG,
---Peter.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Boeken over Schotland  |  Topic: Orkney
Ga naar: