Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 15:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Schotland tussen Kerst en oudjaar?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotland tussen Kerst en oudjaar?  (gelezen 1364 keer)
4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Gepost op: 01 Nov 2009, 13:15 »

Ben van het voorjaar naar Schotland geweest met de motor met een maat van me, en het kriebelt alweer  Cheesy
Wil nu alleen met vrouw en kinderen met de auto na de kerst een paar dagen naar Schotland,zal wel gewoon een dag of 2-3 in Edinburgh zijn,maar toch....
(we kunnen daarvandaan altijd nog wat plannen en zorgen dat we voor het donker weer terug zijn,heb niet zo heel veel zin om m'n koplampen af te plakken)

Maar mijn vraag is.... is het wat?
Ik bedoel,zijn er dan nog wel "toeristische" atracties open (kasteel,distileerderij  Whisky) of gaat het 2 dagen winkelen worden,ik weet dat als het aan m'n vrouw en dochter ligt wel,maar ik moet ook aan mezelf denken  help hello2 en m'n zoontje,die houdt ook wel van een kasteel  Cheesy Cheesy

Ik wil niet georganiseerd reizen,dus lekker zelf met de boot en we zien wel.
Is dat handig trouwens?
Of zijn de meeste B&B/hotels dicht in die periode?
Edinburgh is groot en  toeristisch genoeg,dus het lijkt mij geen probleem.

Ik lees graag jullie gedachten hierover,alvast bedankt.

& Slainte  ( 15 november.... Whisky bagpiper Vlag)
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Nov 2009, 14:29 »

Wij zijn 2 jr geleden geweest. Gevaren met DFDS. Boot was gezellig in Kerstsfeer.  icon_santa Happy newyear Wij vonden het leuk. Mooie Kerstversiering op de huizen in Schotland. (Zou voor de zekerheid wel sneeuwkettingen meenemen) . Alle winkels open. Wat betreft musea en distileerderijen kan ik geen informatie geven. Maar die zullen vast wel open zijn. Gewoon gaan. wave wave
Margolia
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Nov 2009, 15:56 »

Ik zag net dat Glenkinchie distillery bij Edinburgh van 19-12 tot 5-1 gesloten is. GlenGoyne net ten noorden van Glasgow is wel open, behalve op kerst en nieuwjaar. De Whisky heritage centre in Edinburgh is wel gewoon open.
Mocht je een andere favoriete distillery hebben, gewoon even googlen naar de openingstijden.
In Edinburgh zelf is alles gewoon wel open, behalve op feestdagen.

Danny
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Nov 2009, 00:23 »

In de winkelstraat de Royal mile die naar het kasteel loopt kun je Mary's close bezoeken een nu ondergronds straatje uit de 17e eeuw.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is want savonds kun je daar ook een spooky tour maken  icon_pale icon_pale
Om 13.00 smiddags word het kanon afgeschoten in het kasteel vinden kinderen ook wel leuk om te zien.
Danny  wave bagpiper

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Nov 2009, 09:01 »

OP 29 December heb je ook nog een fakkel optocht en verbranding van een Viking longboat op Carlton hill

http://www.stuckonscotland.co.uk/edinburgh/torchlight-procession.html
Haras
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Nov 2009, 12:24 »

Zie ook: http://www.edinburghschristmas.com/ Veel activiteiten gaan ook na de kerstdagen door!
4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Antwoord #6 Gepost op: 03 Nov 2009, 13:12 »

Hey... enorm bedankt voor het meedenken,tips en links.
Ziet er naar uit dat het een Go (for it) gaat worden.

Nogmaals bedankt voor de reacties  icon_thumleft
michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Dec 2009, 15:31 »

Hallo  hello2

Toch opletten met je overnachtingen want veel B&B zijn gesloten tussen kerst en nieuwjaar het best is op voorhand bestellen En veel attracties zijn gesloten tijdens deze periode, op nieuwjaar is alles toe en als je hogmanay wil vieren op oudjaarsavond zorg dat je je drankvoorraad bij hebt want alles gebeurt buiten, de meeste pubs sluiten om 10u tenzij je in een hotel logeerd

www.michelscot.be
Groetjes michelscot   bagpiper

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Schotland tussen Kerst en oudjaar?
Ga naar: