ilonka
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 28 Okt 2009, 07:57 » |
|
 Tja ik moest een nieuwe topic openen over dit oude onderwerp.  De bezineprijs heden ,per liter,welke brandstof dan ook! Ilonka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Okt 2009, 11:13 » |
|
Afgelopen week in Wales: Diesel bij pomp van Waitrose supermarkt: 1,05Pond, bij snelweg pomp: 1,14Pond Benzine prijs is vrijwel gelijk aan dieselprijs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Okt 2009, 11:34 » |
|
Benzine prijs gister in Aberdeen: 102.9p voor benzine, 103.9p voor diesel, dat was bij het pompstation van Sainsbury's. Bij de grote supermarkten is de benzine meestal het goedkoopst, langs de snelweg en in kleine dorpjes kan de prijs behoorlijk wat hoger zijn. Zie verder: http://www.petrolprices.com/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BBreed
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Nov 2009, 12:32 » |
|
Zijn er Schotland-gangers die kunnen vertellen of LPG in Schotland niet  , slecht  , matig  of ruim voldoende :hello2:aan de pompen is te verkrijgen   En zo JA wat dan de gemiddelde literprijs is.  Wij willen in juni 2010 voor 3 weken rondtouren door Schotland met mijn op LPG rijdende auto met caravan. Bij voorbaad dank voor de info BBREED
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Nov 2009, 13:30 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teije
Administrator
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Nov 2009, 17:54 » |
|
NB: autogaskoppelingen heb je vrijwel nergens meer nodig, ook al beweert de lpg-gids van de anwb nog steeds van wel. Al een paar keer doorgegegeven, evenals nieuwe adressen maar ze slapen daar een beetje. De laatste jaren zijn er erg veel tankstations met lpg bijgekomen maar kijk niet raar op als het gas weer eens op is  Het gas in de noordwestelijke hoek (ten noordwesten van het tankstation in Dornoch) is het gas van belabberde kwaliteit, onze auto heeft er tenminste altijd last van: stotteren, slecht starten (bij automatische overschakeling naar gas) en megaverbruik, ruim 20% onzuiniger dan normaal. Vooral het gasstation bij Wick heeft absoluut niet onze voorkeur!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Apr 2010, 18:03 » |
|
Even eenupdate in dit draadje nu er weer wat mensen het plan hebben te komen/ te gaan. Benzineprijs ligt in de stad op £1,17- £ 1,19. Afgelopen weekend waren we in Blair Atholl ( ja met de caravan  ) en daar zagen we prijzen van £ 1,22- £ 1,25. Maar met de gunstige koers van de € zal dat de reispret toch niet drukken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peetje
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Apr 2010, 20:28 » |
|
Misschien beetje domme vraag, maar kun je bij de tankstations (en winkels) ook gewoon met je pinpas betalen (ja, met cirrus-logo)? En wordt er een oplsag gerekend voor betalen met je creditcard?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Apr 2010, 06:59 » |
|
In winkels betaal ik contant, want volgens mij kan je daar niet pinnen zoals in Nederland. Bij Tankstations gebruik ik altijd mijn Credit card en heb nooit provisie hoeven betalen. Ook niet in winkels bij duurdere aankopen (Kilt, Whisky).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Apr 2010, 09:51 » |
|
Misschien beetje domme vraag, maar kun je bij de tankstations (en winkels) ook gewoon met je pinpas betalen (ja, met cirrus-logo)? En wordt er een oplsag gerekend voor betalen met je creditcard?
Ik was er in 2004 en toen kon ik niet met de pinpas betalen, maar wel zonder kosten met de creditcard. 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Apr 2010, 13:45 » |
|
Vorig jaar veel met de creditcard betaald, nergens extra kosten! Geld uit de muur (geldautomaat) is een heel ander verhaal, dan betaal je een paar procent extra met je creditcard. Dit staat in de voorwaarden van je creditcard. Was hier niet ergens een topicje over dit onderwerp?  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boemtjing
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Jul 2010, 21:30 » |
|
Hoe zijn de prijzen nu in Schotland voor de Benzines?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Jul 2010, 22:37 » |
|
Het zit een beetje tussen de £1.12 en £1.17 bij de regliere pompen al zitten er uitschieters bij van 1.20 Als je bij super markten kijkt ben je meestal het goedkoopste uit. Diesel zit zo rond de £1.18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Jul 2010, 08:04 » |
|
Op Mull betaalden we voor een liter diesel 1,30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Jul 2010, 13:35 » |
|
Hallo Op Mull betaalden we voor een liter diesel 1,30
Is op een eiland te verwachten dat de prijzen hoger liggen. De prijzen waren in juni "10, meestal van 1.20 t/m1.22 (westen van de Highlands) 1.19 (Fort William, concurentie genoeg in de zelfde plaats) 1.24 (Cambeltown) 1.33 (Durness) De bovenstaande prijzen zijn voor diesel. Hoe meer in een uithoek het tankstation zit (concurentie afwezig) hoe meer ze vragen. Petra Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurriaan
Schotland fan
|