Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 Feb 2012, 23:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Edinburgh-Aviemore op 2e kerstdag
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Edinburgh-Aviemore op 2e kerstdag  (gelezen 1913 keer)
Benjamin2
Gast
« Gepost op: 22 Okt 2009, 10:48 »

Hallo,
Ik ben zo een beetje aan het rondkijken geweest maar kwam er niet echt uit dontknow.
Wat is nou het goedkoopste en snelste en het fijnste om te reizen. Hoe en wat en waar te reserveren?
We willen op 2e kerstdag van Edinburg naar Aviemore om een uur of 13.00. Op 31jan willen we ook weer terug van Aviemore naar Edinburgh. En om een uur of 10-11 willen we dan 's ochtends weg.
Ik had gehoord dat je het beste eerste van het vliegveld naar de stad kon gaan in een half uur en daar op de trein stappen. En de bus deed er 4 uur over maar dat kostte dan ook maar 16pond.
Iemand goede suggesties waar we het beste kunnen reserveren of gewoon op de bonnefooi gaan? Wat is het slimst de trein of de bus?

Alvast bedankt!

Groetjes Benjamin
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Okt 2009, 12:40 »

Hallo Benjamin

Ik heb even snel gekeken op de site van Scotrail, maar volgens mij vertrekken er geen treinen op 2e kerstdag vanuit Edinburgh naar Aviemore. Pas op de 27e weer. Dus dan zou je met de bus moeten.

Groeten,
Caroline
Benjamin2
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Okt 2009, 21:58 »

Hallo,
Bedankt voor de reactie,
ik had deze bus reis organisatie ofzo gevonden http://www.megabus.co.uk/uk/index.php en hier rijden wel 4 bussun op 2e kerstdag naar Aviemore. Heeft iemand ervaring met deze organisatie? Is het goed te doen (prijs valt erg mee zag ik, maar 16 pond voor 2 personen) en boeken: sturen ze de tickets/kaartjes ook op naar nederland?

Groetjes Benjamin
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Okt 2009, 22:57 »

Megabus is een maatschappij die langere afstanden doet en populair bij vnl studenten, nooit iets slechts over gehoord.
Ik denk dat je gewoon je online bestelde tickets zelf uit kunt printen.
Benjamin2
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Okt 2009, 16:58 »

Weet iemand toevallig een website voor bussen voor kortere afstanden. Bijv Aviemore-Breamar?

Groetjes Benjamin
Roald
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Okt 2009, 13:55 »

Voor zowel bus als trein geldt: hoe eerder boeken hoe goedkoper het is.

Kijk ook op www.citylink.co.uk (ook bussen). Citylink-tickets zijn wat duurder maar je krijgt wel iets meer flexibiliteit: Megabus-tickets zijn niet te wijzigen, die van Citylink tot op zekere hoogte wel.

Als je via de Megabus-site boekt, kun je aangeven of je per e-mail en/of sms je boekingsnummer wilt ontvangen; weet niet of ze een sms naar een buitenlandse 06 sturen. Dat boekingsnummer neem je mee als je gaat reizen; hoeft niet een print te zijn - al schrijf je het op je hand of op de rand van een tabloid Cheesy. Als je je reserveringsnummer wel per sms hebt gekregen laat je bij het instappen die dus zien.

De boeking is alleen geldig op die datum en op die vertrektijd: als je om wat voor reden dan ook later komt, kun je je boeking niet voor een andere bus gebruiken, en zul je een nieuw kaartje moeten kopen. Als je veel te vroeg bent en eerder wilt reizen hetzelfde: een nieuw kaartje kopen - of wachten tot de vertrektijd die je hebt geboekt. Als je je nummer vergeet mee te nemen heb je een probleem, want de chauffeur of de persoon die de nummers controleert heeft alleen een lijst met die nummers; geen namen, e-mail-adressen, 06-nummers of betaalgegevens. Als je via Megabus boekt, kun je trouwens in een bus van Scottish Citylink terechtkomen en andersom, dus vraag rond als je niet de bus ziet die je verwacht te zien.

Er zijn geen bussen van Aviemore naar Braemar v.v.; je zult dan denk ik eerst van Aviemore naar Inverness moeten reizen, dan naar Aberdeen en dan daarvandaan naar Braemar. In de zomer zijn er bussen van Grantown-on-Spey via Tomintoul naar Ballater (voor overstap naar Braemar) en andersom, maar niet in de winter.

Op Eerste Kerstdag en op Nieuwjaarsdag is er in Schotland trouwens geen openbaar vervoer (zowel trein als bus).

Groetjes van een parttime Megabus/Citylink-chauffeur  wave

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
MJ
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Okt 2009, 18:21 »

Ik maak zelf zelden gebruik van het openbaar vervoer, maar misschien heb je iets aan deze website? http://www.carlberry.co.uk/
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Okt 2009, 09:12 »

Hi,

Mijn ervaring is dat de beste site voor het plannen va openbaar vervoer, deze is:
http://www.travelinescotland.com/journeyplanner/enterJourneyPlan.do
Het handigst is om postcodes in te vullen bij From/To, adressen willen nog wel eens niet herkend worden.

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
Benjamin2
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Okt 2009, 20:29 »

Hallo,
Bedankt nog voor alle reacties en we hebben gewoon bustickets geboekt hier http://www.megabus.co.uk/uk/index.php goedkoop en goede tijden dus no problem!

Groetjes Benjamin
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Edinburgh-Aviemore op 2e kerstdag
Ga naar: