Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 Feb 2012, 22:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Tourdata Duitsland / Wie zijn erbij in Oberhausen?
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tourdata Duitsland / Wie zijn erbij in Oberhausen?  (gelezen 10898 keer)
Hermie
Schotland fan

« Gepost op: 20 Okt 2009, 18:11 »

Zoals een ieder inmiddels wel weet zijn de concerten voor maart 2010 allemaal geannuleerd.
Dat betekent dat het concert in Oberhausen op 5 maart 2010 NIET doorgaat.

De nieuwe datum voor het concert voor de König-Pilsener-ARENA in Oberhausen is zaterdag 15 MEI 2010, aanvang 20.00 uur.
De kaarten die zijn gekocht voor het concert van 5 maart 2010 blijven geldig voor de nieuwe datum.
Voor diegene die nog geen kaarten hebben: Er zijn nog kaarten verkrijgbaar via de KöPi Arena of via www.eventim.de

---------------------------------------------------------------------
update op 27.04.2010
---------------------------------------------------------------------
Om een totaaloverzicht te krijgen van het aantal personen wat naar Oberhausen afreist zullen we de gegevens bundelen en zowel op het Schotlandforum als op de Hyves plaatsen.
Als je niet op Hyves of het Schotlandforum actief bent, dan kun je  je ook opgeven via het mailadres: dutch_runrigfans@hotmail.com
Het is puur informatief bedoeld, maar als de aantallen echt groot worden kunnen we hiermee misschien de band overtuigen om een keer naar Nederland te komen……..dus misschien toch een reden om je aan te melden…..

Groetjes Mieke en Herma

De stand is nu:

Wie zijn erbij in Oberhausen?  
Vlag  3some 3some 3some 3some 3some 3some 3some 3some 3some 3some
      3some 3some  3some 3some  3some  3some  3some  3some Aye Vlag  

Leo (2 personen)
Herma (2 personen)     Cheesy  Cheesy
Mieke (2 personen)      Cheesy  Cheesy  
Joke (4 personen)
Anke (4 personen)       Cheesy  Cheesy  Cheesy  Cheesy
Hans (1 persoon)         Cheesy
Wilma (2 personen)      Cheesy  Cheesy
Marga (2 personen)      Cheesy  Cheesy
Caroline (1 persoon)     Cheesy
Paul (2 personen)         Cheesy  Cheesy
Joop (4 personen)
Ali en  Karin (7 personen)
Peter (1 persoon)
Vincent (4 personen)
Marina en Jan (2 personen)
Leonard (2 personen)  Cheesy Cheesy
Yolanda (1 persoon)    Cheesy
Arend, Hans, Henk, Nico en ? (5 personen)
Marianne (2 personen)
Edward & Bernice (2 personen)   Cheesy  Cheesy
Leonie (3 personen)      Cheesy  Cheesy  Cheesy

Totaal 55 personen

Cheesy = ik kom naar de Irish Pub (24 personen)

Voor diegene die nog nooit in Oberhausen en/of de Arena zijn geweest hebben we een voorstel voor een gezamenlijke ontmoeting.
Daarnaast hebben we voor diegene die dat wensen een aantal tips op een rijtje gezet
.

Ontmoeten van andere fans
Als je het leuk vind om andere fans te ontmoeten voorafgaand aan het concert, dan kunnen we afspreken bij de Irish Pub AN CRANNOG Whisky.
Deze is gelegen op de Promenade(nr.50) bij het winkelcentrum CentrO wat naast de Arena ligt. Vanaf 16.00 uur zullen daar ongetwijfeld al Nederlandse fans aanwezig zijn.
Iedereen is natuurlijk vrij om te doen en laten wat hij/zij wil, maar als je graag met elkaar naar de Arena gaat en bij andere Nederlanders wilt zitten, dan kunnen we elkaar hier ontmoeten, eventueel eten en gezamenlijk naar de Arena lopen. We zijn van plan om ca. 18.00 uur te vertrekken vanaf de pub.

HEB JE OOK ZIN OM NAAR DE IRISH PUB TE KOMEN, LAAT ONS DAN EVEN WETEN OF JE OOK VAN DE PARTIJ BENT.
Dat kan door een berichtje op het Forum, Hyves of door een PM.  

Een aantal van ons, met een zitplaatsen ticket, gaan proberen plaats te nemen in Block 103 (1e ring) of Block 203 (2e ring). Bij binnenkomst  naar rechts lopen en doorlopen totdat je het bord met het Block nummer ziet. (bijna achteraan). Als je dus bij Nederlandse fans wilt zitten, dan kun je er daar een aantal vinden.  wave Aye
Wil je juist geen Nederlandse fans zien  Nee!!!, dan is Block 113 een optie. Deze is precies aan de andere kant gelegen  tongue3.

Parkeren bij de Arena
Er zijn ca. 10.500 gratis parkeerplaatsen in de omgeving van de Arena. Je kunt het beste parkeren in Parkhaus 8 en als deze vol is in Parkhaus 7. (alle parkeergarages zijn 24 uur per dag geopend.)

Securitycontrole bij de ingang
Bij de ingang van de Arena wordt over het algemeen je (grote) tas gecontroleerd op drank, flessen en dozen. Het meenemen van spiegelreflexcamera’s kan wel eens voor problemen zorgen. Een enkele keer worden er personen gefouilleerd.

Per auto naar Oberhausen.  stop
Het gebied van Oberhausen Centro waar de König Pilsner Arena en winkelcentrum CentrO zijn gevestigd vallen net BUITEN een Umweltzone, maar zodra je dit gebied verlaat kom je in deze Umweltzone waarvoor je een Umweltplakette (sticker) nodig hebt. Wij adviseren je om via de A3 of de A42 aan te reizen. Wanneer je rechtstreeks naar het CentrO rijdt, heb je GEEN sticker nodig. Het CentrO is in een zogenoemd „zonerandgebied“  gesitueerd. Mocht je echter verder de stad in willen rijden, dien je voorafgaand aan je reis een sticker aan te schaffen. Ook bezoekers uit het buitenland krijgen een bekeuring (ca.EURO 40,--) en ook zij krijgen een strafpunt in het register van verkeersovertredingen.
N.B. Voor diegene die de sticker willen aanschaffen, hij is te verkrijgen bij de ANWB voor EUR 12,50 (levertijd 1 week)

Overnachten in Oberhausen    sleepy2
Voor diegene die willen blijven overnachten in Oberhausen zijn er verschillende hotels in de directe omgeving van de KoPi Arena. Eén van de goedkopere hotels is het nieuwe B&B Hotel Oberhausen-Centro, op ca.10 minuten loopafstand van de Arena. Een overnachting met ontbijt kost ca. EUR 68,00 per kamer per nacht.

Mocht je nog vragen of suggesties hebben, laat het ons dan weten.
Dat kan via het Schotland Forum, Hyves,  maar ook via ons emailadres: dutch_runrigfans@hotmail.com

Namens het Runrig comité: Veel plezier in Oberhausen! Aye
Urlar
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Okt 2009, 19:33 »

De mailing list is altijd sneller als de officiële site - ik hoop dat deze hernieuwde Duitse tour goed maakt wat er eerder dit jaar niet kon doorgaan aan Runrig-concerten vanwege Malcolm's hartproblemen en bypass-operatie.

PETER wave
Joke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Okt 2009, 15:11 »

Ik zit klaar morgenochtend om 09.00 uur !!!! Cheesy     Aye

RUNRIG HERE WE COME AGAIN !!! hello2 Bonk Klappen Aye happy6

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Joke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Okt 2009, 09:37 »

Yes, kaarten zijn geboekt !!! hello2 hello2

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Okt 2009, 10:32 »

Ja de kaarten zijn geboekt we gaan naar Oberhausen, wie nog meer?

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Hermie
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Okt 2009, 13:47 »

Natuurlijk ben ik ook van de partij!

Wie zijn erbij in Oberhausen?   hello2 Aye  Vlag

Leo (2 personen ?)
Herma (2 personen)

Wie volgt?

Hermie

McLeo
Schotland Moderader

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Okt 2009, 13:58 »

Wij gaan uiteraard met z'n tweetjes.
(zittend.. 1x staanplaatsen gehad jaren geleden in Bonn toen wist ik gelijk hoe het voelt om als vee te worden behandeld..)

Leo

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Okt 2009, 20:37 »

Wie zijn erbij in Oberhausen?   hello2 Aye  Vlag

Leo (2 personen ?)
Herma (2 personen)

Wie volgt?

Hermie

Mieke (2 personen)

ik heb 2 zitplaatsen besteld, en jullie???
Joke
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Okt 2009, 21:18 »

De kids gaan mee.

We komen dus met 4 !!

Wij hebben ook zitplaatsen.

Joke

Hermie
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Okt 2009, 10:26 »

Wij hebben ook zitplaatsen.

De stand is nu:

Wie zijn erbij in Oberhausen?     Vlag   Aye 3some 3some 3some   Vlag

Leo (2 personen)
Herma (2 personen)
Mieke (2 personen)
Joke (4 personen)

Hermie

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Okt 2009, 12:41 »

via de Runrig-hyve heb ik ook wat P.B.-tjes gekregen van mensen die mee gaan.
Voor sommigen is het nog te vroeg om al (dure) kaarten te bestellen.
Maar ik ken er sowieso 6 die al kaarten hebben besteld!
Jammer dat we niet één vast adres hebben. Maar ik ga proberen of ze zich hier willen aanmelden.

Sommigen van ons hebben zitplaatsen (dit i.v.m. een eventuele handicap) sommigen hebben staplaatsen gereserveerd (om te kunnen swingen en zo niet het gevoel hebben anderen in de weg te staan die willen blijven zitten) die keuze respecteren we gewoon.
Welke plek iemand bestelt, is heel persoonlijk. In het geval van Oberhausen (beide plaatsen aanwezig) zal het dan ook niet gaan lukken om allemaal bij elkaar te zijn, maar laten we t.z.t. even afspreken om elkaar van te voren te ontmoeten en ergens een hapje of drankje te nuttigen! (b.v. in het nabijgelegen CentrO)

zie link: http://www.koenig-pilsener-arena.de/

een goeie zondag gewenst!
Mieke wave

Hermie
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 25 Okt 2009, 13:12 »

Vlakbij de Arena is op de Promenade de Irish Pub An Crannog, met Iers personeel. De pub staat goed bekend, en over het algemeen kun je goed eten in Ierse pubs, en natuurlijk hebben ze daar ook Guinness. De Duitse Riggies spreken daar ook vaak af. Misschien ook wat voor de Dutchies? We spreken tegen die tijd wel wat af. Het is tenslotte pas over 130 dagen.

http://www.fiddlers-moers.com/ob/oberhausen.html

Hermie
Joke
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 27 Okt 2009, 16:26 »

Vlakbij de Arena is op de Promenade de Irish Pub An Crannog, met Iers personeel. De pub staat goed bekend, en over het algemeen kun je goed eten in Ierse pubs, en natuurlijk hebben ze daar ook Guinness. De Duitse Riggies spreken daar ook vaak af. Misschien ook wat voor de Dutchies? We spreken tegen die tijd wel wat af. Het is tenslotte pas over 130 dagen.

http://www.fiddlers-moers.com/ob/oberhausen.html

Hermie

Lijkt me heel erg leuk !!

"Het is tenslotte pas over 130 dagen"   weer 2 dagen minder (gaat al opschieten  tongue3 )

Joke wave

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 27 Okt 2009, 20:11 »

prima idee!!!

lijkt me ook gaaf weer wat Duitse Riggies te ontmoeten!

Inderdaad Joke, eerst die winter nog... dontknow

Mieke wave
McLeo
Schotland Moderader

« Antwoord #14 Gepost op: 29 Okt 2009, 17:00 »

hello2 hello2 tickets zijn binnen nu nog even wachten.....  laughing7 laughing7 hello2 hello2

Leo

Joke
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 29 Okt 2009, 17:30 »

Ja, binnen !!! hello2 hello2 icon_thumleft

We gaan met z'n allen aftellen   icon_pale tongue3   (weer 2 dagen eraf...... Bonk)

Joke wave

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 29 Okt 2009, 18:30 »

"binnuhhhhhhhhhhhhhh"  Hypocriet
Urlar
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 29 Okt 2009, 22:20 »

Zo vlug gaat het helaas niet met kaarten voor concerten van Runrig in het Verenigd Koninkrijk en die zijn eerder dan die in Duitsland............... maar ik heb ook een Runrig-concert om naar uit te kijken en wel in Edinburgh op 3 december a.s. Hebben we met z'n allen iets moois in het verschiet.

PETER  bagpiper
Joke
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 30 Okt 2009, 16:27 »

Ja, Peter, dat klopt, de kaarten voor het Scone concert kregen we pas toen we gearriveerd waren op Scone. Maar het was allemaal erg goed geregeld en de tickets voor zowel kamperen als entree lagen keurig klaar.

Ik moet zeggen, dat ik het wel prettig vind dat de kaarten al binnen zijn............ happy8.

Heel veel plezier in Edinburg !! thumbsup

Joke wave

Urlar
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 30 Okt 2009, 17:43 »

Ja, Peter, dat klopt, de kaarten voor het Scone concert kregen we pas toen we gearriveerd waren op Scone. Maar het was allemaal erg goed geregeld en de tickets voor zowel kamperen als entree lagen keurig klaar.

Ik moet zeggen, dat ik het wel prettig vind dat de kaarten al binnen zijn............ happy8.
Heel veel plezier in Edinburgh !! thumbsup
Joke wave

Ik maak me geen zorgen om de kaarten - ik heb wel vaker met dat bijltje gehakt wat betreft kaarten voor Runrig-concerten in Schotland - dat komt allemaal goed - daar ben ik rotsvast van overtuigd - het is alleen anders geregeld daar dan wat betreft bijvoorbeeld concerten in Duitsland.
Bedankt voor de goede wensen, Joke - je hoort of leest het vast wel hoe het is geweest in Edinburgh.

PETER  icon_thumleft
Anke
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 30 Okt 2009, 20:24 »

Hallo,
als het allemaal goed gaat,
zijn wij met 4 personen aanwezig in OBERHAUSEN.
De kaarten zijn besteld, en hoogst waarschijnlijk onderweg.
Een goed weekend allemaal. Aye
Hermie
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 31 Okt 2009, 10:15 »

De stand is nu:

Wie zijn erbij in Oberhausen?      Vlag  Aye 3some 3some 3some 3some  Aye Vlag      

Leo (2 personen)
Herma (2 personen)
Mieke (2 personen)
Joke (4 personen)
Anke (4 personen)

totaal 14 personen
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #22 Gepost op: 07 Nov 2009, 22:47 »

Ik ben ook overstag en heb een zitplaats besteld.  hello2

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 07 Nov 2009, 23:42 »

hello2 hey Hans! (ik weet nu welk gezicht bij je hoort...Wink)

hartstikke goed, en we gaan lekker "zitten" met z'n allen!

We moeten wel ff wat verzinnen zodat we goed opvallen daaro...

Ben benieuwd naar alle reacties over vandaag, die van mij moet nu even achterwege blijven, heb morgen vroege dienst. dus m'n bed wacht.

wave Mieke
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #24 Gepost op: 08 Nov 2009, 01:26 »

We moeten wel ff wat verzinnen zodat we goed opvallen daaro...
wave Mieke

Ik vond de t-shirts met het fan-logo wel erg mooi.

Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Tourdata Duitsland / Wie zijn erbij in Oberhausen?
Ga naar: