Andrea
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 28 Sep 2009, 19:22 » |
|
Al een paar jaar een succes: de aankomst van Sint en zijn Pieten in Schotland voor Nederlands/ Schotse kinderen en hun ouders/ opa's en oma's. Meer informatie en aanmelding via http://sinterklaas-in-schotland.freehosting.net/Groeten, Andrea.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Haras
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Sep 2009, 08:32 » |
|
Jullie maken er ook wel een leuk feest van zo aan de foto's te zien. Ach ja, tenslotte heeft Sinterklaas ook een soort lange kilt aan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Connie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Sep 2009, 08:54 » |
|
Leuke fotoos. Wat ik zo leuk vond om te zien een zwarte piet met een geruite baret en een doedelzak. Geweldig! 
|
|
|
|
|
|
Vr Gr Conny
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Sep 2009, 12:17 » |
|
En Sinterklaas heeft ook laten weten dat hij van plan is om in de haven van Aberdeen aan te komen op zaterdag 21 november. Zou hij in de tussentijd een weekje op vakantie gaan in Schotland??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Sep 2009, 16:13 » |
|
Er is wel een verschil hoor: bij ons komt de "echte" op zijn paard en in Aberdeen, geloof ik ,de Shell- Sinterklaas ? Het is inderdaad een leuk feest, er worden zelfs Nederlandse opa's en oma's "ingevlogen" om dit festijn mee te maken, haha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Sep 2009, 16:27 » |
|
Zeker weten dat bij ons ook de echte komt! Hij komt aan op een hele grote boot regelrecht uit Nederland. ( http://www.nvaberdeen.com/) Ps. Er schijnen in Aberdeen ook Nederlanders te wonen die niet bij Shell werken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Sep 2009, 16:31 » |
|
Ja, ik zie het , ook de echte ! Dan gaat hij inderdaad even een weekje uitrusten in Schotland, de bofferd 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Okt 2009, 15:36 » |
|
"Sin-ter- klaasje, come inside with your servant.." bekt niet echt lekker..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Okt 2009, 17:06 » |
|
Er is geen enkele reden waarom we Sint liedjes in het Engels zouden vertalen/ zingen ..................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Nov 2009, 19:51 » |
|
Er is geen enkele reden waarom we Sint liedjes in het Engels zouden vertalen/ zingen ..................
Oh... I see.. (the moon shine through the trees) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonnie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 07 Nov 2009, 19:09 » |
|
Jammer, lijkt me wel leuk  See the moon shine through the treehees Buddy stop your wihild noooois 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Nov 2009, 22:36 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Nov 2009, 23:49 » |
|
Ik zal jullie hulp inroepen voor vertalingen, als blijkt dat we toch in het Engels moeten gaan zingen  , maar dat zal hopelijk nog heeeel lang duren !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Nov 2009, 22:32 » |
|
Ik hoor de laatste dagen heel vaak een Sinterklaas-lied langs komen bij ons de winkel waar ik werk en daar zit een echte doedelzak in.......... maar de grote vraag is voor mij van wie dat lied is  Iemand enige idee of kent misschien wel ook zo'n Sinterklaas-lied met Schotse invloed ? PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 25 Nov 2009, 23:46 » |
|
VOF de Kunst heeft een Sinterklaas CD en daar is een doedelzak in te horen. Ook de Doedel Piet is er weer bij aanstaande zondag in Loudoun Castle Park waar meer dan 200(!) mensen Sinterklaas verwelkomen. Zie ook de foto's van 2007 op de Sinterklaas in Schotland website, hij kan 4 Sinterklaasliedjes doedelen, heel erg leuk. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 25 Nov 2009, 23:53 » |
|
Of bedoel je deze van Jochem van Gelder?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 26 Nov 2009, 07:59 » |
|
VOF de Kunst heeft een Sinterklaas CD en daar is een doedelzak in te horen.
Gouden tip, Andrea ! Op die CD staat inderdaad het bewuste Sinterklaas-liedje met doedelzak waar ik naar opzoek was.  Ook de Doedel Piet is er weer bij aanstaande zondag in Loudoun Castle Park waar meer dan 200(!) mensen Sinterklaas verwelkomen. Zie ook de foto's van 2007 op de Sinterklaas in Schotland website, hij kan 4 Sinterklaasliedjes doedelen, heel erg leuk.  Heel apart; Sinterklaas en zijn Pieten in Schotland........ benieuwd of ik hem nog tegenkom a.s. week als ik even heen en weer ga naar Schotland. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Nov 2009, 09:33 » |
|
Ook de Doedel Piet is er weer bij aanstaande zondag in Loudoun Castle Park waar meer dan 200(!) mensen Sinterklaas verwelkomen. Zie ook de foto's van 2007 op de Sinterklaas in Schotland website, hij kan 4 Sinterklaasliedjes doedelen, heel erg leuk.  Ben jij er ook Andrea? een vriendin van mij (woont op Bute) gaat die dag daar ook naar toe met haar zoontje. Ze zijn erg benieuwd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 26 Nov 2009, 10:24 » |
|
Wilma, sterker nog, ik zit in de organisatie en ben er al vanaf 9 uur 's morgens, haha. Ik heb een aanmelding van Bute gezien, begint haar naam met I en zoontje Y ? Dit jaar een overweldigende opkomst, je snapt niet waar al die Nederlanders in Schotland zitten.  Nu nog een beetje beter weer, zodat Sint niet van het paard waait en de Zwarte Pieten niet "wit" worden door de regen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 26 Nov 2009, 12:55 » |
|
Andrea, klopt! wat leuk! zoontje is met een J trouwens. Het wordt nog spannend, want gisteren vielen er een paar afvaarten uit, vanwege te hoog water. Dus: fingers crossed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 26 Nov 2009, 23:01 » |
|
Wilma, Ja, dat weer hier .............Vandaag wel weer wat blauwe lucht en zon gehad, maar daarna weer erg nat. Er komt ook een familie van Mull met de ferry, dus inderdaad hopen dat het weer iets opknapt. Al zouden we als organisatie niet zo heel erg vinden dat er wat mensen afvallen  , 111 kinderen al pfpfpfpf. I schrijft haar zoontje's naam zelf met een Y 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Driekje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Nov 2009, 13:38 » |
|
Afgelopen zaterdag voor het eerst Sinterklaasintocht in Aberdeen meegemaakt. Geweldig leuk. Aan de kade schalden de liedjes (o.a. van VOF De Kunst) al, terwijl wij, in ouderwets aanvoelende kou, op de stoomboot wachtten (ja, die van de Shell). Wij hielden ons warm met zingen en dansen, onder aanvoering van een goede entertainer. Toen eindelijk de stoomboot in zicht kwam, bleef kleindochter (3 jaar) in extase roepen I see him, I see him, om vervolgens in het Nederlands Zie ginds komt de stoomboot mee te zingen. De werkers op de andere boten in de haven namen even een pauze om naar dit vreemde schouwspel te kijken. Na het van boord gaan van Sinterklaas en het uitdelen van pepernoten door de Pieten, naar de Beach ballroom met bussen (ik hoorde dat we met ongeveer 140 personen waren). In de Beach ballroom voerden de kinderen en de Pieten allerlei acts op. Sinterklaas besteedde ook nog even aandacht aan mij en mijn man door te zeggen dat hij het zo leuk vond dat er ook een opa en oma zijn, die op deze leeftijd (boehgeroep in de zaal.. pfff....gelukkig) ook naar Sinterklaas komen. Wij voelden ons wel enorme bofferds, om als opa en oma erbij te zijn. Voor de andere kindjes (voornamelijk kinderen van expats) is dat niet goed mogelijk. Alles was voortreffelijk georganiseerd door de Nederlandse Vereniging en de Nederlandse school in Aberdeen.
Abdrea, morgen een fijn Sinterklaasfeest gewenst, met mooi weer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Nov 2009, 14:24 » |
|
Leuk Driekje, ik heb goede herinneringen aan de aankomst van Sinterklaas in Aberdeen toen de kinderen klein waren. Helaas zijn er nu belangrijkere dingen in hun leven (voetbal enzo) dus ze willen niet meer mee en om nou alleen te gaan is ook weer zowat.
Veel plezier morgen Andrea!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan